Booking af Travel Pass billet med langt layover - Er det muligt?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/2/19.

Tags:
  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har et SAS Travel Pass som gælder ARN-CPH/AAL/AAR/BLL, direkte eller via CPH eller OSL.

    Er der nogen her som ved, om det er muligt at booke f.eks. ARN-CPH-AAL med et langt layover i CPH (< 24 timer)? Det er ikke muligt via hjemmesiden, så nu ville jeg lige tjekke med eksperterne herinde, inden jeg kontakter kundeservice hvor man jo aldrig ved, om man får rigtigt eller forkert svar.

    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Så længe du holder dig under 24 timer, er der ikke tale om stopover men kun layover/connection, så det er i hvert fald "lovligt" at gøre. Hvordan man så gør det i praksis er jo et andet spørgsmål, men det kan kundeservice sikkert hjælpe med.

    Rettelse: Læser just, at "...if you have a domestic connection of longer than four hours, that is called a stopover".
     
    Senest redigeret: 12/2/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvor læser du dette henne?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Prøvede at svare ud fra min hukommelse og googlede det så efterfølgende og fandt dette: https://eu.usatoday.com/story/trave...and-layover-and-why-you-should-care/83274870/
    Men det behøver jo ikke nødvendigvis at være sandheden. Artiklen har et par år på bagen, og måske har SAS andre regler. Det bedste vil nok være at ringe til dem og få en afklaring.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og så er det baseret på amerikanske forhold, som kan være anderledes. Men der står nu også:

    A layover is a broad term that means any connection between flights. This could include a stop as short as 30 minutes (depending upon the airport) or as long as four hours (or up to 23 hours and 59 minutes on international flights).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har nu ringet til SAS og det er tilladt med layover (< 24 timer) på en TP billet. Stopover er derimod ikke tilladt.
     
    THammer, Henry og jespersm "Synes godt om dette"
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Dejligt med lidt fakta.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side