Bose QC 15?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 13/11/14.

?

Hvilken Noise Cancelling høretelefoner har du?

1. Bose QC 15

5 vote(s)
    45.5%
  2. Bose QC 25

2 vote(s)
    18.2%
  3. Andet

4 vote(s)
    36.4%
  1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    "Synes godt om" modtaget:
    8,841
    Point:
    113
    Jeg bevæger mig nok ind på et område alle har en holdning til, men hvilke høretelefoner har du og er du glad for dem?

Ville gerne høre lidt Pro og Con's?

Samtidig hvor er de billige og hvor har du god erfaring med at handle?

Jeg selv har for mange år siden købt nogle billige nogen i Kina, de virker stadigvæk overrakende godt og kostede ikke meget, men de er slidte og nu vil den ene øretelefon mere, så alle gode film er i mono :p:eek::mad: - så jeg er på jagt efter nogle gode og har noteret mig, at det nok er Bose, der er mærket.. - men i er jo alle hunters efter gode bargains og tilbud, så hvor køber jeg dem bedst henne?

Takker for alle gode input og svar...

2. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Jeg har QC20 (in ear), og er ret glad for dem. Synes det er betydeligt lettere at sove med dem end med de store, hvor man får problemer når man læner sig imod noget. Jeg har ikke prøvet andre versioner af bose i et fly, så kan ikke sammenligne på et ordentligt grundlag... Kunne være jeg skulle prøve at låne nogle for at se, en dag... :)
    Jeg har 2 ting cons ved QC20, det er at batteriet ikke kan skiftes (charges via micro USB, og holder ~15 timer, så kan boostes med en laptop, og det bliver ladet ret hurtigt) nr 2 er at man ikke kan skifte ledningen. Det er slet ikke noget problem for mig (endnu), og jeg håber på det aldrig bliver det. De har en ret kraftig ledning, så forhåbentligt holder den forevigt, men indtil jeg blev forelsket i QC20 havde jeg en idé om at jeg aldrig skulle have høretelefoner til >~300 hvor man ikke kunne skifte ledningen.

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg har QC15 og er rigtigt glad for dem. De er komfortable at have på, og tager det meste af støjen. På minussiden så fylder de jo en del i bagagen.
    Jeg tror du kan spare en 20-25% ved at købe dem i USA, Hong Kong, Singapore el.lign. i forhold til dansk listepris.

Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Bonusinfo:

Fona sælger QC15 til kr. 1.500,- indtil på lørdag....

Henrik Olsen og Ekeren "Synes godt om" dette.
  5. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg har QC15. Har ikke fortrudt en eneste gang jeg købte dem.
    Jeg købte dem i HKG for ca. 2300 HK$, men det er efterhånden 6-7 år siden. De har fungeret perfekt. Har fået skiftet puderne på øretelefonerne.

Som @jefi99 nævner optager de lidt plads i håndbagagen. Der er mange andre ting jeg hellere vil undvære end mine Bose, så det handler også lidt om hvordan/hvor meget man pakker i sin håndbagage.

Jeg har ingen problem med at sove med mine på, hverken når jeg sidder eller ligger.

Jeg har købt 2 par mere ude i Kina, til en brøkdel af den originale pris. Det var ment som en test. De er købt tidligere i år og de virker endnu...forbavsende godt. Umiddelbart er den eneste synlige forskel, at en del af printet på siden af hovedtelefonerne, ikke er 100% skarpt. Hvorvidt det er fordi de ikke er gået gennem kvalitetskontrollen og så er endt i nogle kinesiske butikker eller det er et kopi, kan jeg ikke umiddelbart afgøre.

Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - jeg vidste jeg havde set dem et sted, tak for hint...- desværre når jeg klikker på hovedtelefonerne i deres Fona avis, så har de dem ikke :-(

7. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Jeg har også QC 20 og er meget glad for in-ear versionen. Fylder intet, er relativt diskrete og utvivlsomt nemmere at sove med. Min tlf lades med samme stik så sjældent noget problem med batteriet.

8. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Skribent

Beskeder:
    844
    942
    Point:
    93
    Jeg har Beats Studio Wireless. (Jeg har forresten også postet et review af dem i en artikel)
    de er mega lækre, lyden er god, og at du ikke skal bøvle med en ledning, så det gør dem rigtig nemme!
    De har dog en batterilevetid på kun 20 timer, hvilket ikke er nok til en re-tur for mig, over søen.
    Der er så til gengæld en usb lader, samt et vægstik med, så du kan oplade dem under vejs.
    Hvis du bevæger dig for langt væk fra dem, kan lyden også forringes, men afspilleren ligger jo typisk i lommen.
    De kan købes billigt på EBay, og så kan man jo hente dem på en tur til US, eller sende dem til ShipIto, og få dem sendt videre til dk
    Prisen i dk er 2000, og i USA kan de findes til 1300-1500
    Kan klart anbeflaes, jeg er glad for mine!

9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    ok, røg på et par Bose QC 25, de kostede 1699 da jeg brokkede mig lidt over, at de ikke havde QC 15 til 1.499.. - Så inden jeg pakker ud, er der nogen erfaringer med QC25? - de fortalte mig, at QC 15 udgår, derfor den gode pris...

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    QC15 er udgået og erstattet af QC25.

Jeg havde fornøjelse at teste AC25 hjem fra USA tidligere i år og må sige at de er rigtigt gode.

Til 200 kr mere end QC15 er det en no-brainer og her har du gjort det rigtigt godt køb.

De er helt sikkert bedre og mere behagelige end QC15 og ikke mindst fylder de mindre i tasken. Men har man - som jeg - QC15 i forvejen, så ville jeg ikke betale 2.000 kr. for at bytte dem ud. Skulle jeg købe nye nu, så ville jeg helt sikkert købe QC25 - specielt til den pris du har fået :)

Se forøvrigt vores anmeldelse af dem:
    http://bonusfeber.dk/droemmelyd-test-af-bose-quietcomfort-25-qc25/

11. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Kan forøvrigt meddele at QC3 også er udgået fra sortimentet, men her er der ikke nogen erstatning.

Så er man til de lidt mindre hovedtelefoner, som ikke dækker hele øret, så er det med at få dem købt, hvis man kan finde en forretning, som har dem på lager.

12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - godt at høre! Han sagde også en anden feature var, at der var 33 timers batteritid på telefonerne og selvom de gik døde, kunneman stadigvæk bruge høretelefonerne vs i QC 15 var de "døde".. - men så må jeg pakke dem ud.. - fik iøvrigt også 170 bonuspoint for købet :)

13. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Det er korrekt. QC25 fungerer også selv om batteriet er tomt. Lyden er dog mærkbar dårligere - ikke bare støjdæmpningen, men også lydkvaliteten. Dog er det en fin feature at de kan det.

Dog synes jeg ikke det er noget større problem da begge bruger AAA-batterier og at have et par stykker ekstra med i tasken fylder ikke meget. Jeg har altid 2-3 ekstra batterier med i den lille taske de opbevares i.

Mht. batteritiden, så varer de nye sikkert længere, men det har jeg aldrig oplevet som noget problem. Har ikke taget tid på mine QC15, men det er ikke mange batterier jeg bruger om året.

14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  15. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Elgiganten har dem til 2.400 også.

Så rigtig fin deal

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Ekeren og jefi99 "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Det er en skarp pris. Selv i USA kan jeg ikke finde dem til under de $299 så jeg har slået til. Kan jo altid returnere dem hvis jeg finder dem billigere derovre.

Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    2 kolleger har også hoppet på den deal.. - den tredie spurgte derhjemme, for det var jo en hel ok pris, der så konen sådan lidt overrasket ud og synes bestemt det var en dårlig ide, så han kunne godt se hvor julegaverne bar hen i år..

THammer "Synes godt om" dette.
  19. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Hahahahahaha stakkel. Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse....måske han skulle ændre taktik næste gang!

Kristian "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Er det nu jeg skal indrømme at det sæt jeg har købt ikke er til mig, men til konen?

Flemming Poulsen og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side