Bratislava omegn for børn?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af banditten, 23/3/19.

  1. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hop helt i bunden for at se spørgsmål, eller læs "Titel" og kom med gode ideer ;).

    Nu har de små prinsesser brokket sig over at deres far flyver ofte - op til fjeldaberne, så nu vil de også flyve.

    Og en hurtig søgning gav gode priser på tor-søn til Budapest en by som far synes om, men da alle datoer var clearet med mødre og arbejde var priserne EKSPLODERET - som i er I fuldstændig i bløde hovedet det er ikke USA men Europa, t/r I hele April:mad:. Så en masse søgen div. steder og udgangspunktet blev Svedkatten, der er Wien eller Bratislava begge byer kan far lide - førstenævnte er bedst uden børn hvis andre forstår det:cool:.
    Den yngste måtte bestemme destination da hun var blevet lovet Budapest, Magrethe øen, Spa hotel med varmekilder en stor ZOO og Gundels WORLD FAMOUS pandekager selvfølgelig med en minibar der er billigere end en 7-11.
    Hun valgte så Bratislava - et ganske fin valg af en 6 årig, jeg brugte en del timer på at finde gode biletter der passede med tider og priser der stod mål med service - Austrian var udelukket da normal ECO var så tæt på biz priser at en alene havde valgt biz, på børnevenlige afgange - det var retur alt andet end tæt på midnat gjorde en forskel på små 5000 kr.
    Direkte eller connect uden en rejsetid på over 4-5 timer var kravet, så det blev direkte.
    Ryanair var absolut det billigste 1700kr for 3 - ved søgning, men da jeg havde hakket mig igennem deres bestilling og alle de ting der skal tilkøbes så blev prisen 3400 kr :confused:, de er smarte nok med deres sædevalg, baggage etc. kontra de "samle" pakker de laver.

    Så var der Laudamotion, de var dyrere end Ryanair -ved søgning, når det hele blev lagt sammen var prisen tæt på 3000 kr - fandt så ud af at de er ejet af Ryanair, nok derfor man skulle fortage så mange valg.

    Men faldt så ned på Vueling som var 3. dyreste - ved søgning, med alle tilvalg skulle dog kun vælge "klasse" også sæde men det var med I "klasse" prisen på 371EUR som var billigere end Ryanair og Lauda, man kan optjene Avios (1eur=3avios når det er family eller time flex flex basic 1=1) hos dem ikke direkte men via deres Vueling Club også kan de overføres via avios.com, for 300 kr. ekstra kunne vi få række 1, men nøjedes med række 5. Konklusion Vueling var dyrere i søgning men billigere når man skulle betale.

    Så alle de søge maskiner burde udelukke de her puger selskaber, for det er absolut som at sammenligne hundelorte og friske danske jordbær :mad:

    Hotels fik den yngste lov til at vælge ud fra Eurobonus/hotels 4/5* det blev til Radisson Park-Inn da hun så der var en lille pool, Arcadia og Marrols mine fortrukne har kun spa og sidstenævnte er altid booket med god grund.

    Normalt bruger jeg Hotels direkte men mine 9 frie overnatninger til ca. 1000 kr pr. stk havde de slettet da jeg ikke havde overnattet hos dem i 1 år, det er selvom jeg havde booket en overnatning og overnatte så de ville overleve men jeg havde ikke læst det med meget småt, overnatning skal have fundet sted inden et år jeg havde bestilt overnatning d. 26 til 27, da der stod med STORT book inden den 26 - så deres eget rewards har jeg droppet, rocketmiles var helt skæve på priserne og havde ikke Park Inn.

    Jeg tillod mig lige den lange beskrivelse da jeg ikke har holdt min rejselog opdateret, da det har været CPH Sverige og Norge som pendler og sidste år nåede jeg slet ikke på nogle af de lange ture, så jeg kompensere som en Amerikanske faglitteratur forfatter med en masse ord uden det store indhold :D

    Spørgsmålet:
    Er der nogle ting I Bratislava 4-7 april udover de alt for kulturelle ting på tripadvisor, de er for kulturelle for mig, hvad kan man I det område Østrig, Slovakiet og Ungarn med børn når basen er Bratislava og man har hele fredag og lørdag.
    Også gerne forslag til kulinariske oplevelser hvor der er høj gourmet men som også kan trylle noget frem til den ældste hvis livret er fars brun sovs og overkogte kartofler og ikke spiser noget hun IKKE har prøvet før:(.
     
    Daniel K, Calle77, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Altid godt med et frisk rant fra din hånd :D:cool:

    Desværre er jeg absolut ubehjælpelig i relation til dit spørgsmål.
     
    banditten, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  3. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,009
    Point:
    93
    Jeg har familie i Bratislava og har efterhånden rejst dertil i 35 år. Må dog med skam erkende, at jeg er lidt blank når det kommer til oplagte aktiviteter for børn - har endda selv to (en på snart 5 og en INF) - vi ture altid rundt med familien.
    Holder selv meget af Marrol´s, virkelig hyggeligt hotel, men mangler rigtigt nok en pool.
    Park Inn er et godt valg for en børnefamilie. Boede der selv i november og stedet fremstår meget skarpere efter de er blevet færdige med deres omfattende renovering!
    Poolen er ganske fin, men ingen "børne-ende", så med mindre dine unger er stærke svømmere bør I overveje svømmevinger. Fin udsigt mod borgen fra pool området.
    Hotellets restaurant, og morgenmadsbuffet, er også absolut godkendt. Pizzaerne var populære hos min søn og de tilbyder selv, at du kan få rester med i en to-go-bakke ;-).
    Ved ikke hvilken værelses type du har booket, men Family Room eller 1 Bedroom Apt er en god investering! Bed også gerne hotellet om, at sørger for værelse væk fra det hjørne der vender op mod Operaen og Den Amerikanske Ambassade. Der kan være en del larm fre-lør fra bar/disko. Særligt hvis man bor på nogle af de lavere etager.

    10-15 min. gang fra hotellet, mod øst langs floden, kommer I til shoppingcentret Eurovea med hyggelig lille legeplads og ikke mindst en række serveringssteder (forhåbentlig uden for hvis vejret er til det). Beliggende lige ned til Donau.

    Tager I forgængerbroen foran hotellet over på den anden side af floden, er der et andet stort shoppingcenter, Aupark. Foran det (retning mod floden) ligger en meget stor legeplads og en park.
    Når du kigger fra legepladsen over på centret, ligger der lige over indgagen på 1. sal en fin øko-rest. Kan ikke huske navnet, men lækker mad/drikke og også en legeplads.

    I den gamle bydel er det oplagt at tage den "store" tur med et af de små røde "tog". Mega turistet men en rigtig fin måde at se byen (og borgen) på.

    Lidt uden for byen, mod vest/retning Østrig, ligger borg-ruinen Devin. Også et hyggeligt udflugts-mål, men det kræver bil/taxa.

    Med base i Bratislava kan I sagtens overveje, at inkluderer en dag i Wien. Twin City Liner (hurtigbåd) starter op 29/3. Turen tager ca. 1t15m hver vej.

    God tur! :)
     
    banditten, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  4. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Family loom, da jeg fortrækker at holde de små hekse på seperat værelse :p, det er godt at vide det med larmen TY.

    Har faktisk aldrig gået over på den anden side, da det ligner et industri kvarter, så vidste ikke Aupark lå derover, har kun været I Eurovea - første gang I Bratislava var da det åbnede.

    Det tog har jeg aldrig set, så det skal prøves der er også langt op til borgen, kan se det er blevet renoveret, det er jo desværre lidt ala Budapest, det ser godt ud langt men langt fra godt ud - de har været gode til at klemme armeret beton ind hvor de kunne de ruskier.

    Den har jeg været ude ved, men tror ikke heksene vil sætte pris på den.

    Super troede ikke de startede før maj, de er ekstatiske over vi måske kan klare "Kaj og Andrea Rejsesangen", Fly, bil, tog, færge eller noget deromkring, ligeledes at vi kan klare ihvertfald 3 lande og med en lidt længere tur 4 (Tjekkiet)..
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    @Beaglen der er også en lille gåde til dig.

    Vueling skriver at når det er codeshare så er det operators COC der gælder:
    "The Carrier has standing agreements with other airlines to offer flights operated by said airlines. During the booking process, the Carrier will specify which airline operates the flight. On codeshare flights, the conditions of carriage of the airline operating the flight will apply, whereby it is advisable to consult said conditions to find out the accepted baggage dimensions and costs, check-in times, minors or the carriage of animals, amongst other conditions.":)

    Det er så LEVEL der udføre flyvningen (VK1020 og VK1021), så kigger man I deres COC eller rettere prøver at finde den, de henviser til deres operators:

    "Flights sold under the LEVEL name are operated by Iberia and OpenSkies. The conditions of carriage applicable to your flights booked on flylevel.com will depend on the operator of your flights." o_O

    Kan du lige binde den Gordiske knude op :D
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    banditten, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side