Brug af "gardin" hos Crew på Short Haul..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 4/10/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,371
    "Synes godt om" modtaget:
    14,412
    Point:
    113
    Nu har jeg været så "heldig", at prøve at have 5 Europæiske flyvninger indenfor de sidste par uger med SAS, jo helt uhørt for mig, men har tænkt på, ar følgende gælder.

Jeg synes og det er godt, at Crew skynder sig igennem kabinen for, at servere, sælge drikke og mad. Det tager som regl 20 minutter og derefter er der stille, der bliver så gået en gang mere med kaffe, that's it. Derefter er det med at trække gardinerne for og så lave hvad? - læse, snakke, spise mad?

Der bliver så gået rundt et par gange og samlet skrald ind og derefter køres der rundt med en salgsvogn ( de kunne lige så godt lade være, for jo kun 1 eller 2 der køber noget).

Crew må gøre hvad de vil, men synes det er problematisk og underligt, at man ALTID skal trække gardinet for og hvis man skal på toilettet oppe foran, skal man nærmest lige kigge ind om der foregår noget hemmeligt inden man går mod toilettet. Det er en dårlig vane simpelthen med det gardin.

Det ene Crew gik såvidt endda, at meddele, at hvis man skulle på toilettet, skulle man vente på den ene side af gardinet, ja great, så kan dem i SAS Plus se på en kø af folk, det er simpelthen for underligt.

Hvad siger i andre, hvad er jeres observationer/tanker om det?

Senest redigeret: 4/10/15
    Kenneth K, Frequie, Rikke Haugen Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    237
    553
    Point:
    93
    Nok lige præcis: snakke og holde pause. Jeg tror at de hygger sig meget godt med at serveringen mere eller mindre er forsvundet samtidig med at de er det samme antal crew.

Der er da ikke noget bedre end at sidde på 1C med direkte udsigt til toilettrængende mennesker:eek:

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    898
    3,161
    Point:
    93
    Fuldstændig samme oplevelse her ....desværre. Har stor forståelse for de skal have pause og spise, men derudover er de sådan set på job skulle man da mene. Ofte kan man høre, at det er privat snik snak bag gardinet.

Kristian "Synes godt om" dette.
  4. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    999
    1,579
    Point:
    93
    Det gardin burde flyttes længere ned i kabinen i stedet.

Det har også været mine oplevelser at de ret hurtigt forsvinder bag gardinet. Jeg kan så ikke lade være med at tænke, at eftersom de fleste af SAS' europæiske ruter er forholdsvis korte burde personalet vel nok kunne klare at være "på arbejde" gennem hele turen. Uanset hvad, så bør det jo i hvert fald ikke være et problem at kunne benytte toilettet forrest i kabinen.

isolCBflyer og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    898
    3,161
    Point:
    93
    På sommertur til CHQ, kom ud fra toilettet bagerst i SAS' A321 ca. 1:30 inde i turen, gardinet var trukket for i begge ende af maskinen - as usual. Der stod en kvinde foran gardinet og kiggede forvirret på det - som en hund stirrer på sig selv i et spejl og ikke aner hvad gør jeg nu??
    Jeg spurgte om hun skulle derud eller ikke...?
    Ja, men ved ikke om jeg tør forstyrre dem, sagde hun. Jov da sagde jeg - nå men så får du lov at gøre det først, svarede kvinden og gik til side.
    Jeg skubbede gardinet let til side og stak hovedet ind og sagde, undskyld jeg forstyrrer, men er det muligt at få en flaske vand?? Jaarr daaa vrinskede de 2 svorske kvinder (kan ikke huske om de var svenskere, nordmænd eller en blanding;)) som havde hver deres Ipad slået op på en e-bog (så det ud som om) mens snakken gik lystigt imellem dem. :)
    Dææææææ aaaarrr Diamond, pludrede den ene af sig mens den anden fandt en flaske til mig med et smil.
    Jeg takkede, tog min vand og tøffede tilbage til sædet, og kvinden bag mig, mumlede: Nå okay, så tør jeg også.:D
    De ydede jo fin service, og med smil og status anerkendelse osv. Men det er alligevel tankevækkende de får skabt et miljø ombord hvor passagererne ikke tør "banke på gardinet". Spøjst.

MaleneChristensen, PENSIONISTEN, obs og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

Kenneth K VIP medlem

Beskeder:
    386
    1,177
    Point:
    93
    De er på arbejde og skal yde deres gæster/kunder service og det kan de ikke gøre med et gardin/berlinmur imellem dem og kunderne så det er en uskik de har fået indført på de korte flyvninger.
    De er på arbejde og skal dermed servicer dem de er ansat til at servicere, længere er den sådan set ikke .

Henry, clager, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    6,639
    12,619
    Point:
    113
    Skal starte med at sige at dette ikke er et SAS fly. Men hende her havde mere travlt med sin make up end sine kunder.... hun var på en times flyvning i gang 3 gange. Hver gang med gardinet for - kun fordi der var et "hul" kunne hun ikke gemme sig fra mig på første række.

IMG_2176.JPG

Som prikken på i'et brugte hun også hårlak hver gang. Så der lugtede af en billig frisørsalon på det meste af turen...

Så det sker meget ofte og jeg bliver så irriteret hver gang.

Henry, Kenneth K, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    359
    611
    Point:
    93
    Hmm @Henrik Olsen
    Jeg ville glæde mig over en stewardesse hos SAS der ser ud til at være under 40 og som arbejder forrest i flyet.

DET synes jeg næsten er det mest opsigtsvækkende på dit billede

Nicoschon, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,459
    5,579
    Point:
    113
    der er en grund til at jeg ofte flyver Cimber ;)

Frequie, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    6,639
    12,619
    Point:
    113
    Nu var det sådan set Eurowings - og som sådan var det primært det faktum at der blev brugt mere tid på "egen service" end "kunde service".

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,371
    14,412
    Point:
    113
    Min tur på 320 neo, der sagde Purseren, at man skulle stå bag skiltet ved Plus, hvis man skulle på toilettet.. som også skrevet i min første post, synes jeg det er irriterende, at man sidder i Plus og skal stå og se på folks bagdele og gangen er fyldt op med folk....

PS, gardinet var trukket for også her.. ud med polarruller og kaffe/the, derefter så tilbage i Safe heaven bag gardinet...

PENSIONISTEN, Ulrik, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nicoschon

Nicoschon Medlem

Beskeder:
    26
    73
    Point:
    13
    Gardinet kommer stortset altid i brug, selv på korte ture f. eks CPH-AAL kan de nå 10-15 min. bag gardinet hvis de er hurtige med kaffen. Så er det man tænker om de ikke kunne nå at dele lidt polarruller ud på PLUS, men så bliver det nok for hårdt. :rolleyes:
    På de længere ruter er det selvfølgelig endnu værre, selvom serveringen er mere omfattende. De er dog altid flinke når man kommer og spørger om noget. :)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side