Business Class på United, Lufthansa eller Air Canada over Atlanterhav?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Kristian, 28/12/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    "Synes godt om" modtaget:
    8,866
    Point:
    113
    nå, jeg overvejer at tage en påsketur over Atlanten på BC med ovenstående.. Billetter matcher til United P Class og giver altså 200% EB point. Indtilvidere, kan se at jeg kan vælge imellem ovenstående.. Er der stor forskel på Uniteds 777-200, 777-300, 747 og 767 som de servicerer over Atlanten?

Kunne også være fedt at prøve Lufthansa 380 til/fra SFO...

Endelig, nogen der har en god rute til HNL der maksimerer pointudbyttet?

2. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,785
    3,468
    Point:
    113
    Et godt mileage-run kunne være evt: CPH-OSL-EWR-HNL tur/retur? eller vil du have flere legs på?
    FYI så giver Lufthansa, Swiss og AC desværre kun 100 % points i klasse P, men der er dog massere af ledige pladser på både Dreamlineren hos AC og LH's 747-8i el. 380s
    Derudover er jeg bange for at med SAS's devaluering at United-pointoptjening snart bliver devalueret :S

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    @alexanderln - ja, den tur lurede jeg på, via Oslo... Men er Uniteds internationale produkt ikke bedre end transnationale?

Hvis man køber en P klassebillet nu, er man vel i god tro og forventer 200% og ikke 100%... Mon ikke SAS også kan se det eller er der fortilfælde med optjening bare er rykket uden at få det ønskede antal point...

4. alexanderln

Beskeder:
    1,785
    3,468
    Point:
    113
    Jo, mon ikke man er det? Og det er jo stadig en businessclass-billet, og det er nok snarere Low-fare economy-billetter der bliver slagtet ved næste devaluering.
    Og faktisk så flyver EWR-HNL i 767-400 med full-flat seats :) så det er bedre end de normale domestics

Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

Kenneth K VIP medlem

Beskeder:
    190
    440
    Point:
    63
    Når der nu skrives 200% points, hvad er det så af, er det hvad SAS ville give af points eller?
    Jeg rejser meget til SFO, og overvejer kraftigt at "straffe" SAS for deres massakre af Eurobonus, men vil stadig gerne optjene points, men har lidt svært ved at forstå deres pointoptjenings tabel på SAS hjemmesiden.

6. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,574
    4,177
    Point:
    113
    Det vil sige at du får 2x antallet af miles som Eurobonus points hvis du indsætter dit SAS Eurobonus nummer på din United billet i P-klasse.

Hvis du nu vil flytte din CPH-SFO rute væk fra SAS og du bookede ind på United P-klasse på ruten CPH-FRA-SFO så ville turen fra FRA-SFO, som er 5699 miles altså give 5700 x 200% = 11.400 EB points per vej (sådan cirka) plus hvad du ville få for at flyve CPH-FRA.

Kenneth K "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

Beskeder:
    1,785
    3,468
    Point:
    113
    Dog er devalueringen på CPH-SFO kun 20 % der stadig giver 4500 pts på Economy - så hvis du er EBG (25 % bonus) vil du stadig få ca det samme som med partnere.
    og tjek booking-classen hos partnere, den kan jo være helt ned til 25 % (eg. med Lufthansa low-fare economy)

jakobv84 "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

Beskeder:
    2,574
    4,177
    Point:
    113
    @Kristian jeg troede ellers du skulle med over til BAEC! Men til dit spørgsmål:
    • 777-200 v5 (link) har jeg fløjet på AMS-IAH og det var en fornøjelse. Meget tilfreds med sæderne især hvis du får et midtersæde til gangen. Deres gamle 777-200 (link) er deres ringeste business produkt.
    • 777-300 kan jeg ikke se på seatguru. Hva rute flyver den?
    • 747-400 (link) er deres mellem vare. Sæderne er lie-flat men overfor hinanden og hvis du er inden ved vinduet kan det være svært at komme ud.
    • 767-300 (link) er samme sæder og opstilling som på 747 på 3-klasse versionen, men kommer også i en 2-klasse version (link) som mangler en rigtig opdeling til economy plus.
    • 767-400ER (link) er det gamle produkt fra Continental. Læg mærke til at toiletterne er lidt mærkeligt placeret. Jeg har ikke prøvet dem, så kunne da være et OK valg.
    Nå du må nok ind på seatguru og læser kommentarer, men personligt ville jeg gå efter 777-200 v5 over atlanten.

Henrik Olsen og alexanderln "Synes godt om" dette.
  9. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Jeg er lige selv hoppet på en Hawaii tur m. min kone i påsken:
    upload_2014-12-28_12-3-31.png

Jeg har booket via united.com, hvor det var let at gennemskue hvilke dage der var billige billetter (vha. "My Days Are Flexible") og trinvis konstruere den ønskede tur ("Multiple Destinations"). Der var masser af muligheder, men jeg gik efter så meget United som muligt for at satse på 200% EB optjening (skulle give ca. 37k point). Sålænge det er Flatbeds er Uniteds sæder OK, maden er dog sjældent noget at skrive hjem om.

Uniteds Business class over Atlanten er flatbed på alle 747/767/777, og hvis man vælger en 767-400 fra IAD eller EWR får man også flatbed til Honolulu (dog m. domestic service ombord). Alternativt er der en 757-200 rute LAX-JFK eller SFO-JFK som er konfigureret m. flatbeds (kendes ved at P klasse beskrives som "BusinessFirst" i stedet for "First" som er alm. indenrigs "lænestole").

Hvis du kigger på andet end United, vil jeg nok prioritere Business class oplevelsen:
    1. CPH-YYZ på Air Canadas nye Dreamliner. YYZ-HNL er dog på en charter-konfigureret 767, så jeg ville i så fald forsøge at finde en connection via EWR.
    2. ZRH-LAX eller ZRH-SFO m. Swiss (flatbeds på alle flytyper).
    3. FRA-LAX m. Lufhansa 747-8 (på øvrige Lufthansa flytyper inkl. A380 er der stor risiko for Business Class sæder, der får SAS's til at virke moderne)
    4. Austrian eller Brussels til østkysten (begges nye Business Class er flatbed af samme gode type som Swiss).

10. alexanderln

Beskeder:
    1,785
    3,468
    Point:
    113
    Fed tur! Hvad måtte I slippe?
    Dog skal man være opmærksom på at Bookingklasse P med Brussel Air ikke giver Eurobonus-pts :S

11. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    760
    937
    Point:
    93
    @Kristian
    Jeg har prøvet United's (ex-Continental) 767-400ER på ruten MUC-IAH-MUC. Det var ikke nogen wauw-oplevelse for det er et lidt ældre fly og kabinen er lidt mørk (alt er generelt i United's blå/mørkeblå farver). Overordnet set var jeg godt tilfreds med servicen. Den var ikke luksuriøs på nogen måde men den var vel hvad man kunne kalde af god, solid amerikansk standard. Personalet var imødekommende og servicemindede. Maden var ikke det helt store højdepunkt men der var da hvad der skulle være. Sædet var også lidt i uorden da bordet ikke kunne foldes ud uden brug af lidt magt. Men ellers ikke det store at bemærke.

12. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Måtte bøde 10.600,-/pers (kunne have gjort det 400,- billigere med nogle timers senere hjemkomst). Og ja, turen til Bruxelles giver ikke point, men det var den connection der passede bedst (gik efter connection i Washington m. tid til at besøge nogle venner).

Forsøgte at handle via Uniteds norske side m. lidt billigere priser, men det krævede et norsk kreditkort til sidst.

Bemærk i øvrigt at jeg ø-hopper til Kauai m. Hawaiian Airlines efter et par dage i Honolulu (30 min. tur på seperat billet til 70USD). United flyver også til Maui og Big Island, hvis man vil se noget andet end Honolulu.

13. Clipper

Clipper Aktivt medlem

Beskeder:
    152
    128
    Point:
    43
    United har ingen 777-300 ;-)

14. alexanderln

Beskeder:
    1,785
    3,468
    Point:
    113
    Bemærkede også du havde en dag i DC, det giver god mening :) og kan klart anbefale Kauai over Oahu! Mht. turen med Brussel-air kan du altid efterregistrere den til Miles&More el. Mileage Plus hvis du er medlem der. God tur!
    Jeg bookede selv følgende tur med familen i sommerferien på Business-tilbuddet (til 6900 t/r):
    Skærmbillede 2014-12-28 13.48.35.png
    United med 200 % pts kunne have været bedre for "bonusfeberen", men der talte oplevelsen af LH og SWISS business højere selvom det kun giver 100 % pts.
    LH er med den nye B747-8i (sidder Upper Deck) og SWISS er med den gode gamle A330-300 :)

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Jeg bestilte en tur til NYC i august 2015 for et par måneder siden da Business Class var på tilbud til ~9000 kr. Jeg tænkte "wow, det kan da ikke blive meget billigere - slå til"

Det kan så åbenbart godt blive MEGET billigere! I år gav jeg det samme til en monkey class billet til NYC som I giver for dette tilbud på business :eek:

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. RonnieHansen

RonnieHansen Nyt medlem

Beskeder:
    1
    0
    Point:
    1
    Jeg står og skal booke 3 t/r billetter til Boston fordelt over 3 måneder i foråret. Jeg vil gerne prøve noget forskelligt og er sgu rimelig træt af niveau på SAS business - især efter, at have prøvet Swiss og BA i indeværende år. Hvordan finder jeg de tilbud I henviser til i ovenstående?

17. jakobv84

Beskeder:
    2,574
    4,177
    Point:
    113
    De findes alle steder men gælder i foråret kun omkring påske mener jeg så ikke sikkert det passer med dine datoer.

18. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Alternativt søg billetter med afgang fra Oslo. Der er flere datoer dér hvor billetterne er sat ned (fx har jeg booket en i slut-februar). Det kræver så at du køber en separat billet CPH-OSL

19. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    760
    937
    Point:
    93
    I 2015 er datoerne for denne Star Alliance deal (udrejse):

28. marts - 11. april
    1. juli - 31. august
    21. november - 28. november
    24. december - 31. december

20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    @jakobv84 - hvordan ved jeg hvilken version der flyves med på United? - synes ikke det fremgår af deres "Seatmap"? - skal måske til, at google flynummeret? - @jakobv84 - fundet ud af det via Seatguru.. - :)

Med hensyn til BAEC, så satser jeg på, at SAS kommer til fornuft og reviderer deres optjening og udbud.. - om ikke andet, så er det prøvet med en United tur og med 200% osv - så er man jo guldmedlem igen på en påskeferie (med mit eget arbejdsrelateret rejsemønster oveni)...

Senest redigeret: 31/12/14

Del denne side