Ser på SAS' hjemmeside at det fremover vil være muligt at byde på en upgrade. http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/for-rejsen/upgrade-dk/ – Det ser dog ikke ud til at det er helt færdigt...
Har set det med Austrian, det med "slideren"... - men altså, så er der måske ikke "courtesey upgrades" mere til Diamant? - og i det mindste får du point for din nye klasse, hvilket ikke er tilfældet med Austrian & Emirates..
På hjemmesiden idag så der sker snart noget - og det er vist ikke aprilsnar i modsætninger til så mange andre ting idag qq News about Confirmed upgrade on SAS - Option 1! By April 25, a new and improved SAS Upgrade service will be launched. Until April 24 you are welcome to submit a request for departures before and on April 26 will be processed. Note! If your flight is scheduled starting April 27 your request in the old system will not be handled. Starting from April 25 you are welcome to use the new solution and will be accessible via the SAS site. Option 1: Book your upgrade in advance with SAS until April 24 • Only available when you fly with SAS intercontinetal flights to/from USA, China and Japan. • You can request an upgrade from 30 days before your flight, up to 55 hours prior to the flight's local departure time. • You receive notification if your upgrade has been successful or not 24 hours before your departure. • You can upgrade up to four people, even if you are not flying with them. • If you upgrade to SAS Plus or SAS Business, priority Check- in and Fast Track is included at the departure airport. • If you upgrade to SAS Business, lounge access is included at the departure airport. • Baggage allowance applies according to the original booking class. • The following booking classes are not eligible for upgrades: F, G, N, R, X, I Login and choose ”Award SAS upgrade” Option 2: Upgrade at the airport with SAS • Available when you fly with SAS to/from USA, China and Japan. • Upgrade from any booking class. • Request your upgrade at the checkin desk or at the gate. • You can use your points to upgrade for family, friends or colleagues, provided you are traveling with them. • The standby upgrade do not entitle you to priority check-in, Fast Track, lounge access or extra baggage allowance. AWARD UPGRADE WITH SAS Upgrade in advanced or at the airport Points per flight From SAS Go to SAS Plus 15 000 From SAS Plus to SAS Business 25 000 From SAS Go to SAS Business 40 000 All upgrades are subject to seat and meal availability. Terms & Conditions apply. qq
er jeg den eneste der synes dette er en god nyhed. OT har på det seneste (pånær 105 € kampagne), ikke gjort andet end at sætte priserne i vejret. Dejligt at SAS i stedet kan tjene penge på deres egen service - og ikke mindst positivt at SAS vælger at give ekstra point for sådan en upgrade, det kender jeg ikke andre selskaber der gør
Well, nu skal vi holde øje med de her klasser: • The following booking classes are not eligible for upgrades: F, G, N, R, X, I Nogen der har styr på disse? - går udfra, at det drejer sig om Award og måske Go Light??
Ingen fare! Klasserne er som følger: F – klassen bruges så vidt jeg ved ikke af SAS G – Gruppebooking i SAS Go N – ID/AD-billet i SAS Go R – ID/AD-billet i SAS Business (Plus i Europa) X – Bonusbillet i SAS Go I – bonusbillet i SAS Business (Plus i Europa)
Så hvad gør man? Sorry hvis I har diskuteret det andet steds. Jeg har to ture til USA hvor optiontown ikke er urimelig. Venter jeg til 25/4? Ellers ville jeg have købt? Ps: Jeg synes også umiddelbart det her er en god ide. Jeg har aldrig helt forstået konceptet med at SAS brugte Optiontown i stedet for selv at køre det.
Ikke sikkert det er en god idé, hvis man fremover ikke får flere basispoint når man bliver opgraderet. Jeg frygter at man beholder samme billet/booking klasse og bare får en "kabine opgradering", hvor man med optiontown rent teknisk får en ny billet med ny booking klasse.
På screenshot øverst på siden, så står der at man optjener flere bonuspoint på Plus og "endnu flere" på Business.... SAS har ikke bekræftet detaljerne for os, men vi arbejder på det og har forhåbentligt snart mere info
Men, der står ikke udtrykkeligt Basispoint ellerExtrapoint for den sagsskyld, så kan da være lidt bekymrende, hvis man "bare" får Extrapoint...
Tror næppe at SAS opfinder en ny måde at give point på på eget metal. VIlle være ulogisk at point for opgraderinger giver ekstrapoint for en del af billetten, men al anden optjening på SAS giver basispoint. Men lad os se når vi får lidt mere info
Hej, Nu har jeg lige opdaget denne ændring hos SAS, og jeg havde da heller ikke held med min optiontown opgradering i morgen CPH-ORD. Ved nogen om alle fremtidige opgraderings options med OT er værdiløse?
Tak for svar - og ok. Underligt at OT fortsat skilter med SAS som partner. Så må jeg hellere få "budt" på turen hjem.
Men det skal du gøre via SAS Upgrade. Se https://www.sas.dk/Alt-om-rejsen/For-rejsen/Kob-opgradering/