Byd på en opgradering på din SAS-rejse

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 13/4/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Fra den 25. april kan kunder hos SAS nemt byde på en opgradering til Plus eller Business. Flere kunder får dermed større mulighed for at bruge SAS’ bedste produkter.

    SAS introducerer nu en enkel og smidig måde at byde på en opgradering, hvad enten flyrejsen går til USA, Asien, Europa eller Norden. Det nye produkt hedder SAS Upgrade, og man bestemmer selv, hvor meget man vil byde på en opgradering til SAS Plus eller SAS Business. Det er endda muligt at betale med EuroBonus-point. Med andre ord – SAS’ kunder skal kun tage stilling til, hvor meget de vil betale for at nyde godt af f.eks. Lounge, Fast Track eller Sleeper Seat på den næste rejse. De højeste bud får opgraderingen.

    – Vi arbejder hele tiden på at udvikle nye og innovative tilbud til vores kunder. Nu giver vi vores kunder mulighed for at byde på en opgradering og gøre en god handel. På den måde får flere af vores kunder langt større mulighed for at bruge SAS’ bedste produkter, siger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og udviklingsdirektør i SAS.

    Det vil være muligt at betale for opgradering med både EuroBonus-point og betalingskort, og som noget helt nyt kan opgraderinger på indenrigs og i Europa også betales med EuroBonus-point. Det er også nyt, at der tjenes bonuspoint på opgraderingen. Flyrejsen kan opgraderes inden for Norden og Europa til SAS Plus og på de lange rejser til USA og Asien til SAS Plus eller SAS Business.

    Man kan byde på en opgradering straks efter booking og frem til 48 timer før afrejse. Kunderne vil få besked via mail 36 timer før afrejse, hvis buddet accepteres. Man betaler først og kun, hvis buddet accepteres. Man kan ændre eller aflyse sit bud frem til 48 timer før afrejse.

    Når man opgraderer til SAS Plus får man en række fordele blandt andet: Fast Track (hurtigere sikkerhedskontrol), Lounge (med WiFi, arbejdscomputere, skønt miljø, mad, drikkevarer, aviser osv.), mad og drikkevarer ombord samt flere EuroBonus-point.

    Med en opgradering til SAS Business får man yderligere fordel af blandt andet Sleeper seat, Komfortkit, restaurantoplevelse om bord samt endnu flere EuroBonus-point.

    Den nye opgraderingsside findes fra 25. april på www.sas.dk/upgrade, og er en helt ny side, der er mere simpel og teknologisk avanceret.

    Leverandøren bag den nye opgraderingsmulighed er Plusgrade. SAS Upgrade erstatter opgradering via Optiontown. Muligheden for at købe opgradering i lufthavnen vil fortsat eksistere, og kan købes fra 22 timer før afrejse.
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Ja ja, den er allerede på forsiden, men her er så beskrivelsen med SAS' egne ord.
     
    Flemming Poulsen og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har en optiontown den 8. maj, så jeg må gå ud fra, at jeg får mine penge refunderet for denne anmodning om upgrade.

    Det er jo en lidt fishy situation, hvis jeg så søger om upgrade hos SAS, men den går igennem hos Otiontown.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Men så kan man jo sige du har startet tråden til "byd på opgradering" :)
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Utroligt så lidt der skal til for at komme i avisen ;)
     
    Ekeren, tbh, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg er lidt spændt på at se, hvilken værdi SAS vil sætte på EB-point som man bruger til at betale med. Det har jo aldrig været nemt at finde ud af, hvor meget man har stående på kontoen hos SAS...

    Mit gæt er at man ikke vil værdiansætte dem særligt højt. Hvad tror I andre?
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    5 øre per pts i DK. 10 øre per pts for SE og NO.
     
    Peter F., JacobBruun, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja når de er nemmere at få fat på deroppe, så må de jo også være mere værd!
     
    JacobBruun "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Det nye SAS upgrade koncept
    -----------------------------------------
    Har jeg forstået det korrekt, at man ikke i fremtiden vil kunne lægge en request ind på upg med point. Vil dette kun kunne foregår i checkin/lounge/gate 22 timer før dep efter first come first serve princippet ?
    Hvis dette er tilfældet vil transfer pax jo altid have de ringeste chancer at blive upg med point, eftersom transfer tiden normalt er på en times tid.
     
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er sådan jeg forstår det. Dog skulle du kunne byde på en opgradering og betale den med point, men ellers vil det kun være muligt med opgradering i gaten.
     
    PENSIONISTEN og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @obs
    Oh, ja, det har du jo ret i.
    Så kan jeg blot forsøge at byde ind med point.
    (LAX og HKG via ARN kan jo ellers blive problematiske med kun ca. en times transfer, når der åbnes for point-salg i checkin i ARN allerede 22 timer før dep).
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har altid synes 'first come first serve' er lidt mærkeligt; hvorfor ikke gøre som i US hvor man kan request upgrade og så er der rangering af requests baseret på status og billetklasse og når så boarding påbegyndes afgøres det hvem der er blevet bumpet op...
     
    Rikke Haugen Olsen, PeterA, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Dette er jo fedt når man har status - især den helt høje tier. Så er der nærmest garanti for upgrade, når man flyver. Når det gøres lidt mere random, så er der dog lidt mere incitament fra kundens side til at købe de dyre flybilletter.
     
    Flemming Poulsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det synes jeg ville være ganske rimeligt. Status tier og billetklasse. SAS ville jo stadigt afkræve points.
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis man skal tage flyselskabets briller på, så er den amerikanske model langt fra optimal. De har store problemer i USA med at få folk til at betale for de dyrere klasser. Netop fordi de bedste kunder er blevet så vant til at få gratis opgraderinger. Og når der så bliver færre opgradering, så bliver de utilfredse fordi de føler de får mindre nu end tidligere.

    Jeg kan sagtens følge idéen med at de bedste kunder skal have prioritet, men jeg er ikke sikker på at det er den model, som giver størst indtægter til flyselskabet.

    Hvis jeg skulle drive flyselskab, så ville jeg i første omgang give prioritet ud fra billetklasse, så dem der har betalt mest også får højest prioritet. Er der så flere i samme billetklasse, så kan man prioritere ud fra status. Dem med højest status kan evt. modtage en gratis opgradering en gang om året el.lign.

    First come - first serve hos SAS handler nok mest om mangelfulde it systemer, som gør at det er den enkleste måde at håndtere det på. Ofte har SAS også betydeligt færre ansatte i gaten end man ser i USA - så der er også en tidsfaktor indvolveret.

    Amerikanske tilstande for opgraderinger tror jeg næppe er lykken at få indført i Europa.

    For flyselskabet bør det være en balance - og netop uforudsigeligheden er vigtig her. Hvis du vil have garanti for at flyve på den bedste klasse, så skal du være betale for den. Ellers vil flyselskabet miste omsætning. Flere amerikanske selskaber melder om skræmmende lave bookingtal på First. Det er ikke unormalt at der nærmest ingen er som har betalt for klassen, men lange ventelister for opgraderinger. Sidst jeg fløj med UA indenrigs i USA, så var der 27 personer på opgraderingslisten til én ledig plads. Får vi disse tilstande, så bliver det nok nærmest umuligt at opgadere med mindre du har absolut højeste status.
     
    PeterA, clager og Henry "Synes godt om dette"
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Hong Kong må tælle som Kina ja.
     
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Det er en 'Special Administrative Region' på linje med Macau. Men de er stadig en del af Kina.
     
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Fra Wikipedia:

    Hongkong (香港) er en særlig administrativ region ved det Østkinesiske Hav i det sydlige Kina med grænse til den kinesiske provins Guangdong. ....Hongkong, som fra 26. januar 1841 var britisk kronkoloni, blev overdraget til Kina i 1997, og har i dag begrænset selvstyre under den kinesiske regering.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  20. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Havde en ny oplevelse i dag med SK943 (CPH-ORD) da køen af dem der ville opgradere var tømt greb gate agent mikrofonen og annoncerede at man kunne opgradere fra GO til PLUS for DKR 1799 og fra GO til Business for DKR 3995
    Der røg nogle stykker op til skranken og købte - jeg ved fra en kollega at Optiontown på denne flyvning var blevet afvist...
     
    Michael Wahl, Rikke Haugen Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side