Carrier ændret fra Lufthansa til Eurowings

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Claus6100, 8/3/19.

Tags:
  1. Claus6100

    Claus6100 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hej med jer.

    Vi købte sidste år billetter fra HAM til BKK med Lufthansa og Swiss.

    Nu har Lufthansa skrevet at det bliver betjent af Eurowings. Hvad er mine rettigheder, når jeg nu skal flyve med et low-cost carrier nu?

    Vi valgte netop at købe LH og betale 3000 kr mere i forhold til Eurowings, samt for at komme med LH A350.

    Derfor er det lidt kedeligt at få beskeden fra LH.

    Håber I kan hjælpe med svar, henvisninger eller andet.

    På forhånd tak.

    Hilsen Claus
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Tag fat i @Beaglen - hun er ekspert. Vidst især med LH
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Claus6100

    Claus6100 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Tak DanielBahn! Jeg har sendt en besked til Beaglen
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Jeg indsætter lige mit svar til Claus:

    Det hører med til en god rejseplanlægning, at have en klar strategi for, hvordan man gerne vil rejse og det vil jeg gerne starte med at rose Jer for.

    I kunne sagtens have fået billetterne billigere ved at flyve med LH / Eurowings fra starten, men da I netop har fravalgt dette bevidst og har betalt 3000 kr. ekstra for at flyve med det nye LH fly, er det vigtigt at I fastholder dette. Derfor kan I ikke bruge LHs ændring til noget og løsningen må derfor være, at I enten siger nej til ændringen og får en fuld refund (og så købe billetterne hos Emirates i stedet), eller at I vælger at komme med den anden LH flyvning via Frankfurt. Jeg tror på, at LH gerne vil gå med på flyvningen via Frankfurt, da de på den måde stadig har Jer med som passagerer.

    Mht. EU Forordning 261/2004 om flypassagerers rettigheder, er det kun disse paragraffer, der kommer i nærheden af problematikken:

    Præambel 7 siger:
    For at sikre en effektiv anvendelse af denne forordning bør de forpligtelser, der herved indføres, påhvile det transporterende luftfartsselskab, der gennemfører eller har til hensigt at gennemføre en flyvning, uanset om det sker med eget luftfartøj, under dry eller wet lease eller i en hvilken som helst anden form.

    Artikel 8 siger:

    Ret til refusion eller omlægning af rejsen

    1. Når der henvises til denne artikel tilbydes passageren valget mellem:

    a) - refusion inden syv dage i henhold til reglerne i artikel 7, stk. 3, af den fulde købspris for billetten for så vidt angår den del eller de dele af rejsen, der ikke er blevet foretaget, og for så vidt angår den del eller de dele, der allerede er foretaget, såfremt flyvningen ikke længere tjener noget formål i passagerens oprindelige rejseplan, samt, hvis det er relevant

    - en returflyvning til vedkommendes første afgangssted ved førstgivne lejlighed

    b) omlægning af rejsen under sammenlignelige transportbetingelser til vedkommendes endelige bestemmelsessted ved førstgivne lejlighed

    c) omlægning af rejsen under sammenlignelige transportbetingelser til vedkommendes endelige bestemmelsessted på en senere dato efter passagerens eget valg, hvis der er ledige pladser.
     
    Henrik Olsen, Michael Wahl, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Claus6100

    Claus6100 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Tusind tak til Lene @Beaglen

    Det var rigtigt fint, vi arbejder videre med LH og giver en tilbagemeldning når vi ved mere.

    God weekend.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Det er dælme en spøjs sag - spændt på at høre hvordan den går. Men det sætter jo lidt spørgsmålstegn ved LH bookinger - for hvem ved, man bliver måske sparket ned i en Eurowings kasse. Hmmm.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Claus6100

    Claus6100 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hej med jer.

    Efter en lang vente tid (føles det ihvertfald) fik vi igår svar fra Kilroy, som vi havde købt vores billetter af.

    En ros til Kilroy teamet for at have arbejdet for vores sag. Jeg havde sendt en god argumentation, som de kunne bruge til deres dialog med Lufthansa.

    Stor tak til Lene @Beaglen, for hendes gode input. Det er vi glade for, især når man godt kan føles sig som den lille i forhold til det store setup en selskab som Lufthansa har.

    Jeg forsøgte faktisk at få en snak med Lufthansas kundeservice, men måtte opgive da vi hele tiden blev henvist til andre i LH. Så ingen ros til dem.

    Konklusionen er blevet at vi er flyttet til en Lufthansa afgang fra Frankfurt, desværre ikke i deres A380, men et A340-300.
    Men så må A380 vente til en anden god gang.

    Det har derudover betydet at vi så kan flyve HAM - FRA - BKK, istedet for HAM - ZUR - MUC - BKK.

    God weekend :)
     
    Jeblin, Henrik Olsen, Beaglen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Tak for opdateringen. Synes I har fået en bedre rute - et stop til BKK må være mere end rigeligt- Alligevel skræmmende at LH gruppen bare smider en reservation over på en anden carrier - specielt når det går til Eurowings. Tror jeg tænker mig om en ekstra gang - før jeg booker LH long haul næste gang.
     
    Senest redigeret: 31/3/19
    Henrik Olsen, Beaglen, Michael Wahl og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg tænker at du generaliserer en del her, medmindre du har talrige eksempler på ovenstående. Det kan jo være en ansat som ikke havde tænkt at dette kunne blive et problem, og vi har jo mange eksempler på at det afhænger af personen som håndterer henvendelsen / tager telefonen.
    Jeg har kun gode oplevelser med LH long haul :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side