Chance for fleksibilitet ift refundering af Travel Pass klippekort?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 4/5/21.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Undrer, om nogen anden herinde har prøvet at stå med et Travel Pass klippekort, der er blevet irrelevant og måske ekstraordinært har fået det refunderet af SAS...

    Jeg har et klippekort med en håndfuld klip tilbage, der er blevet ret svære at bruge. Dels selvfølgelig pga Coronasituationen, men også fordi at jeg er flyttet og nu ikke længere har brug for at rejse på den pågældende strækning. Normalt laver de jo en kraftig modregning, hvis man vil indløse et klippekort, hvor de brugte klip modregnes til den fulde pris for en enkelt C-klasse billet.

    Men kunne man måske være så heldig, at de vil gå med til at indløse kortet til den gennemsnitlige pris pr. klip, eller alternativt gå med til at ombytte kortet til en anden strækning? De har allerede én gang forlænget gyldigheden på kortet med seks måneder, så lidt fleksible har de trods alt været. Men det har jo bare blevet sværere og sværere at rejse nu det seneste halve år.

    Nogen, der har oplevet SAS være mere fleksible ift. indløsning af klippekort?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Personligt vil jeg tro, at det også afhænger af strækningen. Billund-København, skulle være rimeligt nemt at snakke med SAS om, da ruten har været lukket i lang tid. Men andre ruter, hvor SAS flyver meget, kan måske være mere vanskelig.
     
  3. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Der står klar i reglerne på sas.dk at det kan refunderes, men de tager et gebyr for at gøre det.

    https://www.sas.dk/virksomhedsprogram/travel-pass-produkter/klippekort-periodekort/
    Er det muligt at få en refundering for ubrugte klip?
    Ja.
    Du vil få en fuld refundering minus et gebyr, hvis du overhovedet ikke har brugt dit Travel Pass.
    Hvis du har brugt klip, refunderer vi omkostningerne for de ubrugte klip, minus et refunderingsgebyr.
    Brugte klip vil blive fratrukket ved rimelig prisfastsættelse inklusive skatter og gebyrer.
    Et produkt med 3 måneders gyldighed refunderes ikke efter 2 måneder.
    Et produkt med 6 måneders gyldighed refunderes ikke efter 4 måneder.
    Et produkt med 12 måneders gyldighed refunderes ikke efter 10 måneder.
    Kontakt Corporate Sales Center for at få hjælp.
     
    mdk, Ulrik, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det gælder Stockholm-København/Aalborg, og lige nu er det jo ikke særligt mange afgange, der er på disse strækninger (men relativt er det måske alligevel det...). Billund, derimod, er vel stadig helt lukket...

    Da jeg nu pt. bor og arbejder i Øresundsregionen er det i hvert fald ikke længere så aktuelt at flyve på ARN-CPH. Men derudover har det jo også været ret svært at flyve, i hvert fald siden nytår.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    De har allerede forlænget kortet én gang, dvs. vi er langt ude over 12 måneder. Så derfor ville det kræve en ekstraordinær fleksibilitet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Er det et personligt kort eller et firmakort, der kan bruges af flere forskellige personer? Hvis det er et firmakort, kan du måske lade en anden i firmaet bruge det?

    Hvis det er personligt, kunne du måske bruge resten af klippene til at flyve mellem CPH og ARN og optjene mange point i den nuværende kampagne?
     
    obs "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg ringede til SAS, og det eneste, som jeg kunne få, var en forlængelse med yderligere nogle måneder. Er også lidt bøvlet at bare sådan flyve mellem ARN og CPH, da det jo kræver Corona test for at måtte komme ombord på et fly mod Danmark. Ellers havde jeg klart taget nogle 'point runs' :) Men måske gør jeg det alligevel...
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Men du kan vel tage testen i Danmark, før du rejser ud.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jovist, det kan jeg. Men det er stadig noget bøvl, men det ved jeg godt, at der er så meget, der er nu for tiden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side