Cimber lukker til foråret og opsiger alle ansatte

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Kristian, 29/9/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
  2. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,003
    2,060
    Point:
    113
    Som du skriver "no surprise" efter min (ydmyge)mening har det kunstige åndedræt til Cimber A/S under alle omstændigheder ført mod det uundgåelige. SAS har behandlet dem godt og ordentligt, og har i årevis holdt hånden under dem og deres noget udslidte fly flåde, for at give Cimber muligheden for at få andre ben at stå på. Som frekvent bruger af AAR-CPH er de to produkter CIMBER/JET TIME ikke sammenlignelige, det eneste sammenfald er modelbetegnelsen på metallet. Jet Time (med Nordic Aviation i ryggen?) har formået at skabe det produkt man med rette kan forvente når man køber relativt dyre SAS billetter. (tidligere beskrevet her i forum under tråden ATR vs ATR)

Så når Cimber på 2½ år ikke har kunnet skabe fundament for egen forretning, er der kun en ting at sige: "Lad falde hvad ikke kan stå......." er sikker på at alle de dygtige ATR proffer i Cimber nok skal få noget at se til i fremtiden, da det ser ud til at dette blive "den danske indenrigs arbejdshest" også i fremtiden. Hvad deres CRJ besætninger så skal lave - tja - win some loose some.....

3. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Det der overrasker mig mest er, at JetTime også ryger ud af SAS-produktionen, og at en tredie aktør skal ind og operere de ruter, som hidtil har været betjent af Cimber og JetTime. Det sagde Ole Krohn i hvert fald på TV2News her kl 12. Jeg er lidt overrasket, og tvivler på om det virkeligt kan være sandt..?

4. Schwert

Beskeder:
    1,003
    2,060
    Point:
    113
    WHAT!!! :eek::eek::eek:

Det lyder pokker ta' mig underligt, jeg mener da Jet Time har en relativt lang aftale endnu (det må de da ha' med nye fly i SAS farver) dette lyder altså som lidt af en "avis and" (som du jo også konkluderer!!)

5. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Såvidt jeg har forstået på mine kilder, så ryger Jettime ikke ud. Men Cimber produktionen skal overtages af FlyBe.

Mon vi ser FlyBe som CRJ-operatør i fremtiden. jeg kunne godt forestille mig at de kommer til at overtage SAS CRJ900

6. Schwert

Beskeder:
    1,003
    2,060
    Point:
    113
    Se det vil nok give meget mere mening, egentlig tror jeg SAS gerne ville have ladet Cimber overtage CRJ operationen, men usikkerheden omkring det lille sønderjyske selskabs evne til at tjene penge/klare sig i fremtiden har nok været for stor, de har jo ikke just imponeret i de sidste år med stort set SAS som eneste kunde.......

jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    Men de har jo en operating license endnu, så der er vel ingen problemer der, men ser at deres 2013 regnskab ikke er offentligt endnu, så måske der er dårlige nyheder på vej eller de evner ikke at genere nok penge...

Flybe, er det ikke at invitere ens konkurrenter ind i varmen?

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    "Cimber har en flåde af CRJ200- og ATR72-fly, men aftalerne om at afhænde dem, vil blive gennemført som Cimber tidligere har udmeldt, skriver SAS i fondsbørsmeddelelsen. Til gengæld flytter SAS samtlige af sine tolv CRJ900-fly til Cimber, der vil få base i København."

Altid noget at de stadigvæk kommer af med deres gamle skrammel-fly :)

10. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Handler det ikke bare om, at de har stukket Jørgen Nielsen 20 mill for at få nogle billigere pilot- og crewlønninger? Egentligt et genialt træk - hvis fagforeningerne sluger kamelen...

11. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    De har vel bare købt et AOC, som ellers ville forblive ubrugt, men det var sikkert billigere end at starte et nyt selskab selv og ansøge om AOC.

Er MEGET spændt på at se fagforeningernes reaktion. Specielt piloternes...

Schwert og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side