Colibra - kompensation fra 1 times forsinkelse?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 21/2/20.

1. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    631
    "Synes godt om" modtaget:
    964
    Point:
    93
    Hej IF,

Jeg fik en interessant annonce på Facebook i dag, om Colibra, som har en alternativ tilgang til kompensation ved forsinkelse.
    https://www.colibra.io/

Basically så tilbyder de kompensation med det samme, hvis dit fly er mere end 1 time forsinket.

Det gør de ved at man opsiger sin ret til EU kompensation ved 3 timers forsinkelse, som de så søger på ens vegne. Tilgengæld kompenserer de fra 1 times forsinkelse.

De beskriver det som et solidaritetsprincip, hvor de "lange forsinkelser" putter penge i kassen, så de korte forsinkelser også kan kompenseres.

Har lige forsøgt at taste mine fly ind, og så vidt jeg kan se, så giver 60min = 22EUR, 120min = 49EUR og 180min = 70EUR, og det er så ligemeget om det er København-London eller London-Mumbai.

Umiddelbart er det jo en dårlig forretning hvis man kunne få 600EUR for long haul forsinkelser, men når man skal flyve indenrigs, i Skandinavien eller intra EU er det måske meget fint med lidt håndøre, når flyet er 1 time forsinket? Her er alternativet jo "kun" 250EUR, og forsinkelser på 3 timer sjældne.

Hvad tænker I om det? Måske jeg selv hælder mest til "Go big or go home", og stå for det selv, men jeg flyver for det meste langt.

Attached Files:

ChristianR og Henry "Synes godt om" dette.
  2. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    319
    493
    Point:
    63
    Der er vel ikke noget til hinder for at man kun registrerer de flyvninger hvor man tænker det er +EV, og undlader på long haul?

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

Offlyer VIP medlem

Beskeder:
    700
    2,321
    Point:
    93
    Tænker at det de tilbyder er håndører. EUR 22 for en time
    Og min erfaring er at går det galt går det ofte rigtig galt - så jeg vil lade denne passere. Men interessant er det da

4. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    2,004
    4,659
    Point:
    113
    Vil gætte på at betingelserne omfatter, at du overdrager retten til at søge kompensation for alle dine flyvninger til firmaet.:cool:

Ellers hænger deres forretningsmodel ikke sammen..

Nielspg "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,036
    8,346
    Point:
    113
    Min umiddelbare tanke:
    • Hvis man i øvrigt bruger diverse selskaber til at søge erstatning, så skal de jo også have et honorar. Så du skal vel sammenligne med netto-erstatningen (erstatning efter omkostninger) - og ikke EU erstatningerne.
    • Har selskabet samme betingelser som EU - eller udbetaler de erstatning ved alle forsinkelser. Også dem, der skyldes storm og strejker?
    • Hvad med andre omkostninger (hotel, fortæring m.m.). Fraskriver man sig også retten til disse - eller skal de søges separat?

Beaglen og Nielspg "Synes godt om" dette.
  6. ChristianR

ChristianR Nyt medlem

Beskeder:
    4
    12
    Point:
    3
    En anden væsentlig detalje er at man skal gætte/gamble på forsinkelsen for hver flyafgang. Valget fastlåser dermed tidsgrænsen for hvornår der udbetales, men også den maksimale udbetaling. Her citat fra deres app:

"Step 2: Guess the potential delay time of your flight. The bigger your guess, the bigger the payout and vice versa. You are free to change your mind up to 30 min . before take-off."

Det bliver umiddelbart et nej tak herfra.

Beaglen, Nielspg, Sebastian011 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    2,004
    4,659
    Point:
    113
    Så det handler i bund og grund slet ikke om erstatning for forsinkelse, men om oddset? :rolleyes: :D

ChristianR og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    631
    964
    Point:
    93
    Interessant, det kan jeg ikke se der står nogle steder, men I så fald er det jo helt hul i hovedet. Forstod det som om man fik udbetalt alt efter hvor længe de var forsinket.

Henry og ChristianR "Synes godt om" dette.
  9. ChristianR

ChristianR Nyt medlem

Beskeder:
    4
    12
    Point:
    3
    Det står under "See how it works" sektionen. På hjemmesidens eksempler (Jeg kan ikke indsætte links endnu :)), skriver de f.eks. også: "You again choose your lucky 77 minutes delay that will get you another 45 EUR should it happen".

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side