Corporate discount codes

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jefi99, 12/5/14.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    De fleste hotelkæder tilbyder særlige rabatter til store firmaer, som opnås ved at man opgiver en særlig corporate code ved booking. Rabatten der opnås er oftest 10-20%, men kan også være mere eller mindre. Der er som regel også mere fleksibilitet, gratis wifi, morgenmad etc. med i disse priser.
    Og so far, so good - hvis man altså arbejder for Siemens, Microsoft eller FedEx. Men når nu disse koder er ret lette at finde på nettet, og man i praksis ikke skal dokumentere sin tilknytning til respektive firmaer ved check-in, er det så i orden?
    Der er selvfølgelig op til ens samvittighed om man vil benytte sig af den slags, men jeg skal absolut ikke pudse min glorie. Jeg har ofte benyttet disse aftalepriser, og har aldrig haft problemer med hverken hotelstaff eller min egen samvittighed.

    Hvad synes I? Er det i orden? Og har I selv benyttet corporate discount codes?
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg har brugt en af de mere "uskyldige" til f.eks Hilton, den hedder "Little League" og hedder: "PGLL01" i deres promosystem, den giver 15% rabat på Hilton og det interessante er, at man behøves ikke at skulle forudbetale rummet, men at man kan ændre/afbestille op til et døgn før ankomst. Så den har jeg brugt med god samvittighed, men ja, er det i orden, nok ikke, men hoteller kan jo være dyre nok i forvejen og hvis de er villige nok til at sælge til de priser med rabat er det vel ok?
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Min holdning er egentligt at alle "vinder" på at bruge dem.

    Hotellet får en kunde som med stor sandsynlighed ville have booket et andet sted.

    Virksomheden får ekstra overnatninger på statistikken og bibeholder eller forbedrer deres volumenrabat når aftalen skal genforhandles.

    "Vi" får et lidt bedre hotel for de penge der er afsat i rejsebudgettet.

    Har ikke de store moralske skrubler over at gøre det. Hvis hotellet virkeligt ville undgå "misbrug" så var det yderst let for dem at bede om dokumentation eller udstede et rabatkort - evt lave login til en corporate bookingsite.

    Hotellerne ved udemærket godt det foregår og det er ikke dårlig business for dem. Hvis det var, så havde de stoppet det for længe siden. Men officielt accepterer de det naturligvis ikke og det er naturligvis ikke efter "reglerne".
     
    Christian Løn og jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er enig med Flemming. Hvis de ville lukke hullet, så kunne de sagtens.

    Der findes nogle helt vanvittige staffcodes hos Marriott (sikkert også hos andre), og der står tydeligt, at der skal vises ID ved check-in. Men bortset fra dem, så har jeg aldrig haft problemer. Og jeg vil anslå, at jeg har haft 15-20 ophold booket som corporate for tilfældige firmaer.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nu erfarer jeg faktisk at Marriott aktivt har truet forskellige blogs og fora med sagsanlæg, hvis de ikke fjernede koderne. Så hvis man vil benytte corporate discount codes hos Marriott, må man gætte sig til dem. De består af tre bogstaver, og mange af dem er ikke så svære at gætte sig til. COK er fx et større læskedriksfirma fra Atlanta, og SHE et britisk/hollandsk olieselskab, og så fremdeles ;)
     
    Henrik Olsen, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Little League-koden er efter sigende væk fra rigtigt mange hoteller, men der er nogle nye Team USA Gold Medal koder ude nu:

    Hilton og DoubleTree uden for Amerika: D000030070
    ellers: N2635179.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Hvor skal den skrives ind? Under Promotioncode er det kun plads til 6 tegn
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Som "Corporate code"
     
    Bizflyer "Synes godt om" dette.

Del denne side