CPH Express Charges...

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/12/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    "Synes godt om" modtaget:
    8,812
    Point:
    113
    Sad her til eftermiddag og så ud af vinduet her på kontoret i inspirerende Herlev... og der var mørkt, så jeg kunne lige så godt lave lidt research.. - så det gjorde jeg så, for tænkte, hvad er den bedste værdi af et bonus program? Det er jo selvfølgelig point, men det er vel også at gøre rejsen lettere, så hvorfor ikke lave en "CPH Express" forening eller community og spørge CPH om priser.. - måske disse var på nettet?

Hmm jov, minsandten om der ikke står noget her:

-----------
    Clause 8: Security charge

(1) For aircraft which, according to their aircraft flight manual, are approved for more than ten passenger seats or have an MTOW of more than 5,700 kg, a security charge is payable for each departing passenger:

Per passenger
    DKK 44.99

The charge is not payable for the carrier’s staff travelling on official journeys or for children under two years of age.

(2) For transfer passengers the following charge is payable:

Per passenger
    DKK 30.05
    The charge is not payable for the carrier’s staff travelling on official journeys or for children under two years of age.

(3) The charge is payable by the carrier. Separate collection from passengers is not allowed. The charge is payable irrespective of the actual number of passenger seats on the flight concerned.

(4) An “Express security charge” shall be paid for the use of CPH Express. The Express security charge shall be paid in addition to the ordinary security charge. The Express security charge shall be adjusted in accordance with (5) below:

Per passenger
    DKK 45.03

The charge is payable by the carrier for all passengers recorded, passing through a CPH Express board-ing card control. Separate collection from passengers is not allowed.

http://www.cph.dk/en/about-cph/b2b/airline-sales/charges--slot/Copenhagen/
    -------------

Så det er i alt 90kr, underligt nok den pris, som også Norwegian tager for det dobbelte for (går udfra i billetten er den første afgift afholdt).

Så måske er der en business case på det her, at man køber sin billet "Express Billet" via en automat i lufthavnen for 75/65/50 kr (whatever) og så har man instant access til CPH Express. Mon det kunne være en Business case?

Måske man skulle forstå, hvad: "Separate collection from passengers is not allowed." betyder? - altså om det er en mulig måde at lave penge på?

"Bonusfeber- CPH Fast Track" memberships :)

Hvad siger i @Flemming Poulsen og @Henrik Olsen

Peter Krogh Frausing og jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,568
    4,158
    Point:
    113
    Det forstår jeg helt klart som at det kun er flyselskabet der kan betale for servicen; og altså ikke passagererne eller en anden tredje part.

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    @jakobv84 - det er desværre også sådan jeg læser det, men synes da ideen er god og hvorfor mon denne restriktion? - men måske hvis man spørger CPH, så tager de selv ideen og laver en "CPH Express" automat...

4. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Tror måske denne klausul er der netop for at CPH ikke skal kunne tilbyde denne service. For at beskytte flyselskaberne, så de har argumenterne i orden for at sælge dyrere billetter eller lokke med status.

5. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    og så CPH eller andre ikke kan underbyde Norwegian, når de synes de skal have 50% profit for at CPH Express tillægget.
    Men hvor ofte er der så lang kø i CPH? Måske flyver jeg ikke nok i myldretiden og har haft fasttrack for længe, men før det mener jeg da stadig at det var sjælendt jeg oplevede mere end 10, meget sjælendt mere end 15 minutters ventetid?
    15 minutter er måske længe, men for mig er de 10 minutter ikke 45/90 kr værd.. Plejer alligevel at være lidt før i lufthavnen, og kan godt stjæle det fra loungetiden... Men ja hvis firmaet betaler selvfølgelig..

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,568
    4,158
    Point:
    113
    Jeg synes det er ganske sjældent. Den længste jeg har oplevet i lang tid var en lørdag morgen kl 06.30... (charter-helvede?) Jeg ville personligt ikke betale for CPH Express på forhånd, men hvis nu man dukkede op og køen var lang ville jeg godt!

tbh "Synes godt om" dette.
  7. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Præcist. Den eneste gang jeg har oplevet noget der var så slemt var det alligevel så slemt at der var kø hen til de gates man skal igennem, og den kø hjalp fast track ikke på, på daværende tidspunkt.
    Og det produkt findes vel ikke... og det skulle så være f.eks. norwegian der fandt på det i en app? Tror ikke det sker lige foreløbigt...

Del denne side