CPH - informationer/nyheder/generelt

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Kristian, 13/8/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    "Synes godt om" modtaget:
    8,873
    Point:
    113
    Da mange bruger CPH, kunne det måske være smart med en gruppe hvor vi diskuterer lidt frem og tilbage her med tricks, informationer og lidt af hvert..

Ser jo ellers ud til, at det går ret godt for CPH for tiden:

"...I første halve år af 2014 voksede passagertallet med 7,3 procent til 12.355.999 passagerer, hvilket er rekord for et første halvår i lufthavnens snart 90-årige historie.."

http://www.check-in.dk/halvaarsrekord-i-koebenhavns-lufthavn#.U-smevl_uqY

Senest redigeret: 15/12/14
  2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
  3. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg kan næsten ikke huske sidst, jeg var i Terminal 1.
    Mht T2/3, så har jeg ikke haft nævneværdige problemer. Jeg blev selv afhentet i sidste uge ved T3, og der var ingen ballade.
    Jeg parkerer ikke længere i lufthavnen, når jeg skal flyve, men holder ovre ved Park Inn (hvor det er gratis at parkere - og to metro-stop fra CPH). Det er en smule mere upraktisk, men jeg synes at CPH efterhånden er ublu i deres parkeringsgebyrer.

Men baseret på din beskrivelse, er det tydeligt at CPH har spidsbelastningsproblemer, og at deres P-vagter måske godt kunne trænge til at komme på kursus i kundeservice...

Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg er også holdt op med at parkere i CPH. Priserne er simpelthen for høje. Selv bestiller jeg ParkZone Park&Drive, som koster en brøkdel af priserne i CPH. Prisen inkluderer en Metrobillet parkeringspladsen.

5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    De hygger sig oppe i Norge: http://oslomedia.avinor.no/pressreleases/oslo-lufthavn-stoerst-i-norden-1098086

"Slo København
    Oslo Lufthavn var den eneste av de fire største lufthavnene i landet med trafikkvekst i november. De hadde en vekst på 1,7 prosent.

- Selv om økningen i november er en del lavere enn hva vi har totalt i 2014, er vi godt fornøyde med at veksten fortsetter, sier administrerende direktør ved Oslo Lufthavn, Øyvind Hasaas.
    1 854 907 passasjerer reiste til eller fra Norges hovedflyplass i november, noe som gjorde Oslo Lufthavn til Nordens største lufthavn målt i antall passasjerer.

- Det selvfølgelig alltid litt ekstra stas å slå våre venner i København, sier Hasaas med et smil."

Mon CPH har nået loftet af hvad de kan få af passagerer til lufthavnen?

mhsalv "Synes godt om" dette.
  6. mhsalv

mhsalv VIP medlem

Beskeder:
    134
    273
    Point:
    63
    Det kunne det efter min mening godt ligne. Flere interkontinentale flyvninger fra Oslo sender i alle fald færre nordmænd forbi CPH. Endvidere har jeg en smule svært ved at se, rent geografisk, hvor yderligere kunder til CPH skal komme fra (udover AAR...).

7. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg tror nu stadig der er et stort potentiale, men det afhænger jo meget af SAS til transfer.

CPH er en god hub for mange destinationer i Tyskland, Polen, Letland, Lithauen etc. og naturligvis mindre skandinaviske destinationer. Al den trafik som LH, KL, AF etc. har taget fra provinslufthavne i både DK, NO og SE kunne SAS godt kæmpe for at få tilbage. Med overtagelsen af Cimber kunne det måske være en mulighed at få økonomi i dette igen.

OSL har oplevet en fin vækst, men kapaciteten der er ikke alverden. Godt nok bygges der om p.t., men såvidt jeg ved, så er det stadig begrænset hvor meget ekstra langrutetrafik de kan tage ind.

8. mhsalv

mhsalv VIP medlem

Beskeder:
    134
    273
    Point:
    63
    Det giver jeg dig fuldstændig ret i!

CPH-spørgsmål. Hvad skete der egentlig med de mørkeblå/lilla lænestole som stod ovenpå ved vinduerne i Terminal 2? (op trappen tæt på Foodmarket og Starbucks) De var mit bedste bud på en fattigmandslounge, men nu er de væk! Nogle andre med tip til gode siddepladser i CPH?

9. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,576
    4,185
    Point:
    113
    Jeg synes at sidde over udgang til A-wingen ved siden af børneområdet kan være OK. Eller ligge derinde... har sjovt nok aldrig set nogle børn, men nu må jeg indrømme at jeg ikke bruger unødigt tid i CPH i første omgang...

mhsalv og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,007
    2,069
    Point:
    113
    Nu skal man jo ikke undervurdere værdien af passagerer fra AAR ;)

mhsalv og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side