CPH påbegynder planlægningen af Finger E

Poster i 'NYHEDER' oprettet af EKCH, 11/10/15.

  1. EKCH

    EKCH Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    AMJ, tbh, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    Spændende nyheder eftersom C området bliver færdig her til december.

    Jeg venter forsat på nogen "genial" plan på hvad det gamle A område skal bruges til. Der er jo ikke rigtigt noget dernede efter domestic blev flyttet.
     
    Michael Wahl, Beaglen og Peter F. "Synes godt om dette"
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    924
    "Synes godt om" modtaget:
    1,752
    Point:
    93
    Det er naturligvis meget interessant at se, hvad der kommer til at ske.

    Jeg granskede materialet ganske nøje, da CPH kom med deres vision 'Expanding CPH' sidste år. Det er lidt skægt, at den udvidelse som netop er blevet færdig på Finger C, slet ikke ligner den på masterplanen.

    Finger C er rigtig nok blevet forlænget, men jeg synes det er en noget skrabet og billigt udseende løsning frem for den lyse bygning med det buede tag (gennemgående både på finger B, C og E), som fremgår af masterplanen.

    Her er et link til billedet med høj opløsning:
    https://www.cph.dk/globalassets/om-cph/profil/cph-expanding/masterplan.jpg
     
    Michael Wahl, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,584
    "Synes godt om" modtaget:
    5,191
    Point:
    113
    Kunne man forestille sig at easyJet og Ryanair bliver sendt ned i indenrigsgården - altså gate A33 og deromkring, og så at lavpristerminalen bliver opgraderet?

    I øvrigt - hvad er det for nogle bygninger der er projekteret eller indtegnet ved siden af Hilton på det højopløselige billede? Er det måske det 3-stjernede hotel, der har været talt om, men som man også har besluttet at udskyde anlæggelsen af?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. EKCH

    EKCH Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Det tror jeg ikke du skal regne med og der er heller ingen planer om dette så vidt jeg ved. Husk på at CPH Go er udformet og bygget for at håndtere kravene fra LCC selskaberne og sikre en mulig turn-around tid på 25 min. easyJet har været kraftigt involveret i udformningen af CPH Go. Derudover er standpladserne i CPH Go specielt konstrueret med censorer i betonen m.v. for at kunne måle turn-around tid m.v.

    Man vil som udgangspunkt ikke kunne få den samme effektivitet i indenrigsgården og der vil være relativ store omkostninger forbundet med en flytning.
     
    Michael Wahl, Beaglen, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    924
    "Synes godt om" modtaget:
    1,752
    Point:
    93
    Det ligner lidt en mini-version af Mandalay bay, og det er vel også tiltænkt hotel. Desværre nok uden pool og bikiniklædte Vegas-damer!
     
    Michael Wahl, tbh og jefi99 "Synes godt om dette"
  7. jka

    jka Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Nedrivning af Hangar 1 går igang efterår 2016
    Plus ...
    "Endelig omfatter udbuddet nedrivning af forbindelsesgang til CPH GO, som er lufthavnens 10 gates specifikt til lavprisselskaber" o_O
    Se på licitation.dk/
     
    Michael Wahl, Beaglen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    @jka havde du et direkte link?
     
  9. jespersm

    jespersm Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Glæder mig til, at de også gør noget ved landside. Terminal 3 ligner jo efterhånden en tyrkisk bazar, hvor man skal sno sig sidelæns gennem ad smalle stier fra metroen til checkin.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  10. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    23
    Point:
    8
    Hvorfor dog nedrive forbindelses gangen til CPH Go?
    Hvordan skal man så komme derud, hvis man f.eks skal flyve med Easyjet?
     
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    301
    "Synes godt om" modtaget:
    441
    Point:
    63
    Ville da være passende hvis man skal udenfor og gå lidt i regnvejret... så kan de sælge gate plads endnu billigere til Ryanair og easyJet som så kan tilbyde endnu lavere priser. Kunder der flyver med dem ser jo alligevel kun på prisen og intet andet.

    Og der bliver skabt endnu større forskel mellem lavprisselskaber og netværksselskaber, så kunder hos sidstnævnte kan glæde sig over at slippe for at flyve hos førstnævnte.

    Det er win-win-win hele vejen :D
     
    Michael Wahl, *flyer, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. jka

    jka Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg må ikke lægge links i da jeg er ny her men...hvis du kigge på licitation.dk og derefter klistre linket nedenunder så burde det virke:
    procurement/view/16309/nedrivning_af_hangar_1

    Ville klart anbefale at man brugte det gamle indenrigsgård som erstatning for GO

    Opdateret med link: http://www.licitationen.dk/procurement/view/16309/nedrivning_af_hangar_1
     
    Senest redigeret af redaktør: 5/3/16
    Beaglen, Henrik Olsen, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    Københavns Lufthavne A/S
    Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

    Bygge- og anlægsarbejder

    Direktiv 2004/17/EF

    Del I: Ordregiver

    I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
    Københavns Lufthavne A/S
    Att: Projektleder Torben Pedersen
    2770 Kastrup
    DANMARK
    Telefon: +45 31237310
    Mailadresse: t.pedersen@cph.dk

    Internetadresse(r):

    Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.cph.dk

    Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

    Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

    Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

    I.2)Hovedaktivitet
    Lufthavnsrelaterede aktiviteter
    I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
    Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
    Del II: Kontraktens genstand

    II.1)Beskrivelse
    II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
    Entreprisekontrakt vedr. byggesagen: Nedrivning af Hangar 1.
    II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
    Bygge- og anlægsarbejder
    Udførelse
    NUTS-kode DK012

    II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
    II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
    II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
    Som led i programmet for udvidelse af Københavns Lufthavn, er det nødvendigt er fjerne hangar 1.
    Hangar 1 er placeret på Hangar 1 vej, og består af hangar med tilhørende værksteder og kontorbyggeri. Hangar 1 blev bygget i 1947-48 til SAS som en servicehangar. Da SAS fik større fly i slutningen af 1950'erne blev hangaren udbygget med en frontforlængelse og i starten af 1980'erne blev værkstederne udbygget med den bagerste del. Den 3 etagers kontorbygning blev tilføjet omkring 1960. Hangar 1 udgør i skrivende stund et bebygget areal på ca. 15.900 m2.
    Dette udbud omfatter nedrivning af hangar 1, inklusiv kælder konstruktion, herunder sanering af hangaren for miljøskadelige stoffer. Udbuddet omfatter endvidere opgravning og bortskaffelse af ledninger i jord frem til afpropningspunkter samt håndtering af forurenet jord. Endelig omfatter udbuddet nedrivning af forbindelsesgang til CPH GO, som er lufthavnens 10 gates specifikt til lavprisselskaber.
    Forventet opstart er efteråret 2016 med færdiggørelse efteråret 2017. Den 1. april 2017 skal den syd-vestvendte del af hangaren, svarende til et bebygget areal på omtrent 6500 m2 meter i ét plan, være fjernet, for at gøre plads til den nye Finger E.

    II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
    71200000, 71300000

    II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
    Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
    II.1.8)Oplysninger om delaftaler
    II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
    II.2)Kontraktens mængde eller omfang
    II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
    II.2.2)Oplysninger om optioner
    Optioner: ja
    Beskrivelse af disse optioner: 1) CPH kan vælge at levere materiale til opfyldning (knust asfalt, grus eller sand) som bygherreleverance.
    2) CPH kan vælge at lade entreprenøren foretage knusning af beton fra udgravning (fundamenter, ingeniørgange, betonplader etc.), således at dette kan bruges som opfyldningsmateriale.
    II.2.3)Oplysninger om forlængelse
    Denne kontrakt kan forlænges: nej
    II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
    Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

    III.1)Kontraktbetingelser
    III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
    Der henvises til udbudsmaterialet.
    III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
    Der henvises til udbudsmaterialet.
    III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
    Samtlige deltagere i et konsortium forstået som en sammenslutning af økonomiske aktører skal hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidariske hæftende deltagere i konsortiet. Såfremt anmodning om deltagelse fremsættes af et konsortium skal konsortieerklæring udfyldes, underskrives og vedlægges anmodningen.
    Formular til konsortieerklæring kan revideres hos den i punkt I.1 anførte kontaktperson.
    III.1.4)Andre særlige vilkår:
    Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
    Beskrivelse af de særlige vilkår: Tilbudsgiver skal være indforstået med at tegne erhvervsforsikring og produktansvarsforsikring med en minimumsdækning på DKK 10 mio. for tingsskade og personskade med minimum DKK 10 mio. Personer, der skal have adgang til lufthavnens spærrede område, skal sikkerhedsgodkendes af politiet.
    Arbejdssproget er dansk.
    For arbejde i Københavns lufthavn gælder lokale bestemmelser, som fremgår af nedenstående link:
    http://www.cph.dk/CPH/DK/B2B/Formularer/Lokale+bestemmelser/

    III.2)Betingelser for deltagelse
    III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
    Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Nedenstående oplysninger, skal fremgå af ansøgningen.
    — Identifikationsoplysninger herunder, navn, adresse, CVR-nummer, kontaktoplysninger og -person.
    — Tro- og loveerklæring vedrørende udelukkelsesgrundene angives af alle i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2. Formular til tro- og loverklæringen kan revideres hos den i punkt I.1 anførte kontaktperson.
    Hvis ansøger er et konsortium skal ovenstående erklæring afgives af alle konsortiedeltagere.
    Såfremt ansøger (fx grundet vedtaget bødeforlæg i de verserende kartelsager) er omfattet af artikel 45, stk. 2, litra c), kan ansøger fremsende dokumentation for, hvilke tiltag og procedurer, der er fortaget, for at imødegå gentagelse af de forhold, der gør, at ansøger er omfattet af føromtalte udelukkelsesgrund.
    Dokumentation skal redegøre for at:
    — Ansøger i fornødent omfang har dokumenteret, at ansøger har ydet erstatning, denne er blevet pålagt eller har påtaget sig at yde erstatning for eventuelle tab som følge af sin handling.
    — Ansøger i fornødent omfang har gjort indgående rede for forholdene og omstændighederne gennem et aktivt samarbejde med undersøgelsesmyndighederne.
    — Ansøgeren har truffet konkrete tekniske, organisatoriske og personalemæssige foranstaltninger for at forebygge yderligere overtrædelser af straffeloven eller øvrige forsømmelser omfattet af udelukkelsesgrundene. CPH vil herefter vurdere, den indkommende dokumentation. Såfremt CPH vurdere dokumentationen tilstrækkelig betryggende, vil ansøger ikke være udelukket for at komme i betragtning til opgaven, i henhold til artikel 45, stk. 2, litra c).
    III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
    Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om nøgletal for de seneste disponible 3 års regnskaber med angivelse af:
    — Omsætning
    — Egenkapital
    — Soliditetsgrad
    Mindstekrav til økonomiske og finansiel kapacitet
    — Ansøgers årlige omsætning skal være minimum 60 mio. DKK i hvert af de seneste 3 års disponible regnskabsår.
    — Ansøgers egenkapital skal være positivt i hvert af de seneste 3 års disponible regnskabsår.
    Hvis ansøger er et konsortium skal ovenstående oplysninger fremgår af anmodningen for alle konsortiets deltagere.
    III.2.3)Teknisk kapacitet
    Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Kortfattet beskrivelse af ansøgerens virksomhed, med organisationsplan, firmanavn, kontaktoplysninger, ejerforhold, CVR nr., ansvarlig kontaktperson (maksimalt 2 sider)
    2. Erklæring om antal gennemsnitligt antal ansatte fordelt på medarbejderkategori eller faglige og uddannelsesmæssige kvalifikationer.
    3. Beskrivelse af ansøgerens kvalitetsledelsessystem
    4. Beskrivelse af ansøgerens miljøledelsessystem
    5. Redegørelse for i hvilket omfang der påtænkes anvendt underentreprenører
    6. Angivelse af de 4 mest relevante referencer igangsatte eller udførte indenfor de seneste 5 år på sammenlignelige opgaver i kompleksitet og omfang. Sammenlignelige opgaver er opgaver som angår nedrivning af en større bygning, hvor der skal tages hensyn til uhindret drift af tilstødende arealer.
    Referencen skal indeholde følgende oplysninger:
    A. Bygherre, med angivelse af kontaktperson hos bygherren.
    B. Projektnavn
    C. Opgavens størrelse
    D. Opgavens art
    E. Opgavens entrepriseform
    F. Beskrivelse af ansøgerens ydelser i forbindelse med opgaven
    G. Perioden for opgavens udførelse
    Hver reference må maksimalt fylde 1 A4-side. Såfremt ansøger er et konsortium skal oplysningerne i punkt 1-5 vedlægges for alle deltagere i konsortiet/sammenslutningen.
    Såfremt ansøger er et konsortium kan der alene fremlægges 4 referencer for det samlede konsortium.
    Referencerne skal indeholde i de punkt 6 A-G anførte oplysninger.
    III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
    III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
    III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
    Del IV: Procedure

    IV.1)Type procedure
    IV.1.1)Type procedure
    Forhandling
    IV.2)Tildelingskriterier
    IV.2.1)Tildelingskriterier
    Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
    IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
    IV.3)Administrative oplysninger
    IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
    IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
    nej
    IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter(med undtagelse af dynamiske indkøbssystemer)
    Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 27.1.2016 - 12:00
    Skal der betales for dokumenterne?: nej
    IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
    29.1.2016
    IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
    dansk.
    IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
    IV.3.7)Åbning af bud
    Del VI: Supplerende oplysninger

    VI.1)Oplysninger om gentagelse
    VI.2)Oplysninger om EU-midler
    VI.3)Yderligere oplysninger:
    Ad punkt II.3) Varighed er foreløbig, og vil evt. kunne ændres.
    Ad punkt IV.3.3) De yderligere dokumenter, der kan rekvireres omfatter alene den under punkt III.1.3) nævnte konsortieerklæring samt under punkt III.2.1) nævnte tro- og loveerklæring.
    Københavns Lufthavn vil udvælge de 3-5 mest kvalificerede ansøgere vurderet på baggrund af de i punkt II.2.3) nr. 2+6 angivne oplysninger.
    Tilbud afleveres på dansk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
    Ansøgning om prækvalifikation skal afleveres i 2 papireksemplarer samt på et elektronisk medie, som f.eks. USB. Ansøgningen skal være tydeligt mærket med »Anmodning om prækvalifikation — Entreprisekontrakt vedr. byggesagen: Nedrivning af Hangar 1«. Ansøgningen afleveres til den punkt I.1) angivne kontaktperson på adressen:
    Lufthavnsboulevarden 6, 2770 Kastrup.
    VI.4)Klageprocedurer
    VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
    Klagenævnet for Udbud
    Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
    2100 København
    DANMARK
    Mailadresse: klfu@erts.dk
    Telefon: +45 35291095
    Internetadresse: www.klfu.dk


    VI.4.2)Indgivelse af klager
    Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): Samt information om det danske klagesystem kan findes påhttp://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Klage-over-udbud


    VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby
    DANMARK
    Mailadresse: kfst@kfst.dk
    Telefon: +45 41715000
    Internetadresse: www.kfst.dk


    VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
    22.12.2015
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    Takker og jeg har opdateret din tråd med "et rigtigt link" :)
     
    jka "Synes godt om" dette.
  16. jka

    jka Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg tror næppe at Go vil forblive i sit nuværende område da Finger E bliver en del af en samlet Non-Schengen område og dermed andre kontrol indstanser.
    Tror som sagt at Go flyttes til den gamle inderidgsgård.... det ville give mening i min verden, men ikke alle makke ret som jeg siger ! :cool:
     
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,179
    "Synes godt om" modtaget:
    6,177
    Point:
    113
    En del af ruterne fra Go terminalen er dog til non Schengen, så flyttes den vil der forsat være brig for grænsekontrol.
     
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    325
    Point:
    63
    Fordi den er i vejen for udvidelsen = den nye finger E. Men selvfølgelig bliver der fortsat forbindelse, - fremover via finger E, som det ses på billedet, hvor CPH Go (finger F) er vist nederst t.h. i billedet. I byggeperioden laves formodentlig en interimistisk forbindelse.
    [​IMG]
     
    Senest redigeret: 6/3/16
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  19. jka

    jka Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Så kan man også læse at den centrale sikkerheds terminal skal også udvides en del plus 20 m ud .
    Ydermere står der på CPH hjemmeside at terminal 2 skal udvides med 1800 m2 og dette mod syd så jeg gætte mellem finger A og B findes der tegninger mm om dette ?
     

Del denne side