Crypto Cashback Kort?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af mdk, 12/8/20.

1. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    347
    "Synes godt om" modtaget:
    559
    Point:
    93
    Jeg er flere gange på Reddit stødt på tråde der reklamerer for et par cashback kort baseret på "crypto valuta", primært fra crypto.com, men i går var der en del buzz angående swipe.io som (åbenbart) er/bliver det nye sort.

Jeg har som sådan ingen interesse i crypto valuta, jeg har dog interesse i at få et kort med højere cashback end de nuværende vi kan få i Danmark.

Jeg har ikke set nogle danske brugere dele erfaringer med diverse løsninger/CB kort på Reddit, så jeg tænkte jeg ville høre herinde, om der er nogle der har nogle positive/negative erfaringer som de vil dele?

Jeg kan se at kortene udbetaler cashback I crypto, gør det en forskel ift. Evt. Beskatning? Er der andet (udover volatilitet) man bør være opmærksom på?

Hvis man skal have mere end 1% i cashback kan jeg se man skal låse noget crypto ved firmaerne i 6 måneder, så det kræver selvfølgeligt også man ikke bliver snydt før det potentielt er en god idé...

Jeg kan se man ved crypto.com har mulighed for at få et gratis kort med 1% cashback uden at skulle investere i crypto. Derefter skal man låse 1.000 CRO i 6 måneder for at få 2% cashback of gratis Spotify - med en pris på $0,1625 pr. Cro er det $162,5, men man får så $50 i henvisningsbonus, så Netto $112,5 (1025 el. Netto 700 kr. )

De har også kort med 3%, 4% & 5% cashback, hvor man for renter på de cro man låser, gratis Netflix og gratis lounge adgang. Umiddelbart tænker jeg at det lyder for godt til at være sandt og jeg kan ikke helt se hvordan deres forretningsmodel hænger sammen, så jeg håber der evt. Er en eller flere herinde der kan kaste lidt lys på sagen/komme med erfaringer.

ChristianR, JackB og Henry "Synes godt om dette"
  2. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    347
    "Synes godt om" modtaget:
    559
    Point:
    93
    Eftersom der ikke var nogle der bød ind med erfaringer her i tråden endte jeg med at bestille et kort uden input fra andre danskere. Jeg valgte at købe 1.000 CRO og bestilte "Ruby Red" kortet.
    Der gik 25 dage fra jeg havde bestilt kortet til det lå i postkassen. Jeg kan dog se på Reddit at der går alt mellem to uger og to måneder fra folk bestiller kortet til de modtager det, normalt kortere tid for de dyrere kort, og noget længere til det gratis kort.

Indtil videre har jeg kunne "double dip"'e, ved at sende DKK til Revolut med mit SAS MC, hvilket har givet points for den overførsel. Hos Revolut har jeg vekslet DKK til EUR og sendt dem videre via bankoverførsel til Crypto.com app'n.
    Mit kort har $4.000 forbrug til interbank-kurser, inden de begynder at opkræve et vekselgebyr.
    Jeg har regnet på hvor meget det har kostet mig at sende til Revolut, veksle til EUR, og benytte kortet, hvor der bliver vekslet tilbage til DKK, og indtil videre er prisen 0,15-0,35% alt i alt. Så netto giver det over 1,5% ekstra Cashback.
    Dette kommer man kun til at kunne gøre med de første 7.500 kr./30 dage fremadrettet da Revolut sænker deres grænse for gratis veksling, for gratis brugere, pt. kan jeg stadigt veksle 40.000 DKK/30 dage inden jeg skal betale gebyr.

Cashbacken bliver betalt i CRO, men hver gang man har 140 CRO kan man veksle dem til EUR, hvilket jeg har gjort.
    Pt. får man desuden 10% cashback hos Aldi, Lidl, McDonals, Just-eat og nogle andre steder, men den promotion udløber efter planen med udgangen af september.

1 CRO koster pt. 96 øre, hvilket vil sige man skal give 960 kr. (ca. 635 kr. netto hvis man benytter henvisningslinket nederst) for et Ruby Red kort.
    Tilgengæld får man
    2% Cashback
    "Gratis" Spotify Premium (Man får tilbagebetalt abonnementsprisen i CRO, op til $13/80 kr).

Eftersom der er flere ubekendte har jeg ikke ville gå efter et af de dyrere kort, men eftersom de fleste på Reddit er enige om at kortet til 10.000 CRO er der hvor der er størst værdi vil jeg lige nævne at man der får:

3% Cashback
    "Gratis" Spotify + gratis netflix (også $13 maks rabat på Netflix).
    16% rente på de 10.000 CRO, udbetalt på ugentlig basis.
    Loungekey med gratis lounge adgang, uden egenbetaling.

Der er ikke noget årligt kortbegyr, og efter 180 dage kan man hæve sine CRO, hvis man ikke vil benytte kortet længere. Til gengæld mister man den Graits spotify, og får kun 1% cashback hvis man gør det. (Men man beholder Loungekey med kortet til 10k CRO.)

Hvis man bruger en henvisningskode får man $50 udbetalt i CRO når man bestiller et Ruby Red kort, eller et af de dyrere kort, men ikke det gratis kort.

Hvis der er andre der tænker det er værd prøve kortet er i velkomne til at benytte min henvisningskode:

9k2w8t7pea

Senest redigeret: 9/9/20

Del denne side