CX HKG-HND First Class

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af THammer, 21/10/15.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg efter lang tid endelig fået samlet nok Avios sammen til noget fornuftigt.

    I foråret tippede @jefi99 om muligheden for at komme billigt til HKG fra CPH med BA. Jeg hoppede på og købte en billet.
    Derefter var det så igang med at finde ud hvad mine surt optjente Avios kunne bruges til.
    Jeg havde læst adskillige rejsebeskrivelser af CX First, så det skulle prøves. Dette lægger så helt naturligt en begrænsning på hvor mage destinationer der var at vælge imellem, specielt når man kun har Avios nok til short haul i Asien. Valget faldt på HND. Det er en af de få ruter CX betjener intra Asien med deres First Class Longhaul produkt.

    Her kommer en lille beskrivelse med billeder, efter hårdt pres fra @Kristian :D

    Turen starter ved CX First Class Check In i HKG. Det er altid fedt at tjekke ind ved First Class, specielt nu når man så også skal rejse First Class.
    Modsat f.eks, TG er her ingen siddepladser eller vente område. Det hele foregår mens man står ved disken. Når indtjekningen er overstået kommer der en Luggage Porter og tager sig af baggagen. Der er ingen personlig assistent eller Fast Track.
    Jeg blev først henvist til loungen The Wing. Jeg havde læst at First Class sektionen i The Wing var lukket pga. renovering. Jeg tog istedet for i den "rigtige" First Class lounge The Pier. The Pier er placeret ved gate 65.

    Lounge var virkelig lækker. Gennemført og kvalitet hele vejen igennem. Kan varmt anbefales.
    Et par enkelte minuser, sammenlignet med LH First Class Terminal i FRA, så er det manglen på personlige assistenter samt at der foretages udkald over højtalerne i loungen, dog kun for de fly som er relevant for loungens gæster.

    Loungen består af en gang med adgang til showers, restrooms, rest area, a la carte restaurant, self service/buffet samt lounge/bar området.

    Da jeg tjekkede ind i rigelig god tid, var der endnu en en gate tildelt mit fly. Efter et par timer i loungen, havde mit fly fået tildelt gate 2. Altså lidt af et hike tilbage.

    Ombord havde jeg valgt sæde 2A. Grunden til valget faldt på dette var at jeg havde læst a 1A og 1K var meget tæt på hinanden. Og det kunne jeg konstatere var rigtigt da jeg kom ombord. Der var blot en mere passager på First denne dag og hun havde valgt 2K.

    Der var 2 stewardesser til at betjene os på denne tur. En senior og en yngre som jeg har mistanke om, var under træning i First Class service. Grunden til mistanken skyldes at min suppe først blev serveret i en dyb tallerken. Det lyder selvfølgelig også helt normalt, se billede af suppe. Efter et par minutter kom hun tilbage og undskyldte at hun havde serveret suppen forkert. Hun tog min suppe og kom tilbage et par minutter senere med suppen i en tepotte, med suppen plus noget the og andre ting i.
    Jeg havde valgt den specielle kinesiske menu, udviklet af Chef Uwe fra Mandarin Oriental Hong Kong. Desværre syntes jeg hovedretten var noget skuffende, kyllingefilet. Jeg kunne selvfølgelig have valgt noget andet, men jeg var efterhånden nået til et punkt hvor jeg ikke kunne spise mere.

    Udover de sædvanlige vine var der en speciel promotion af franske vine fra Rôhne Dalen. På ruten i dag havde de Châteauneuf-Du-Pape. Det var en virkelig god vin.

    Da der var cirka 1 time tilbage af den alt for korte tur til HND, blev lyset dæmpet. Derfor er billedet af min kaffe, cognac og pralines, noget mørket. Kvinden ved siden af mig havde besluttet sig for at få en lille lur og selv var jeg begyndt at blunde lidt.

    Ville jeg gøre det igen...hmmm. Det er jeg ikke sikker på. Afhænger af hvor mange Avios jeg har stående. Det var en kort flyvning. Næsten for kort til at få den fulde First Class oplevelse. Jeg flyer sjældent First Class og derfor prøver jeg så absolut at maksimere oplevelsen, når jeg endelig har muligheden. Jeg har været heldig nok til at kunne spare nok points sammen til et par ture med LH og TG på First Class. Sammenligner jeg de 2 produkter har de selvfølgelig alle deres stærke og svage sider. CX har et virkelig godt produkt, men jeg synes ikke det er bedre end LHs, specielt ikke hvis man kommer gennem LH First Class Terminal.
    Hvis man bare gerne vil prøve et rigtigt First Class produkt er det en rigtig god mulighed. Jeg fløj Business tilbage fra HND til HKG også med CX, og det var en rigtig god oplevelse. Der var ikke noget amenity kit hverken den ene eller den anden vej.

    Nå men må altså kun uploade 10 billeder her :rolleyes:
    IMG_2985.JPG IMG_2986.JPG IMG_2987.JPG IMG_2988.JPG IMG_2989.JPG IMG_2990.JPG IMG_2991.JPG IMG_2992.JPG IMG_2993.JPG IMG_2994.JPG

    Se alle billeder på:
    https://www.dropbox.com/sh/mxg88xkk8zlvpzz/AABjvA0__I_LwDo2sf4WLsh1a?dl=0
     
    AMJ, Michaelolesen, asf og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @THammer
    Så nu skal jeg involveres i din rejsebeskrivelse... - nøj, det ser da total lækkert ud, især maden der.. - alle retterne er jo meget flot anrettet, virkeligt! Det billede med kyllingen, det der ligner et ben på tallerkene foran, hvad er det?

    For fanden, tror da pokker du kan lide den rødvin, det er jo en Xavier vin, faktisk lige købt nogle stykker af dem.. jaja,samme smag i vin ser jeg!! :D:D

    Spændende læsning og gode billeder... mer' mer'... - du må spare nogle Avios sammen igen!!
     
    Ulrik, THammer og jefi99 "Synes godt om dette"
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    F-E-D TR! Det ser da alt for lækkert ud, og utroligt at man kan flyve First på den korte rute ;)

    Mer af den slags, det ka´ vi godt li´ :p
     
    Ulrik, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fantastiske billeder du har lagt i dropboxen. Det kan man kun drømme om mens man endnu
    engang skal slæbes med den elendige flymad der bliver præsenteret på economy hos næsten alle selskaber. Fortsat endelig stimen af billeder fra First flyvninger - og lounge besøg som hos The Pier
    i HKG. Den må da ligge i Top 5 på verdensplan.
     
    Senest redigeret: 21/10/15
    Ulrik, THammer, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Lækker tur! Hele vejen igennem. Her vil man ønske at den varede 14 timer.
    Også stor ros til de flotte billeder, dejligt at se så overdådig luksus ikke behøver at være skabt over temaet russerrig. Det oser jo langt væk af virkelig smagfuld kvalitet.
     
    THammer, JacobBruun, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg forstod de små hint @Kristian :D
    Ja det er en super lækker vin. Ville ønske jeg havde drukket endnu mere af den. Jeg var på bilferie/vin smagning i Rhône Dalen for mange år siden, og var bla gennem
    Chateauneuf-du-Pape. Det er dog en lidt uheldig kombination af ferie former...når man selv er chauffør ;)

    Det var ikke et ben der lå foran kyllingen. Må tilstå at jeg ikke er 100% på hvad det var, men det smagte af og havde konsistens a la foie gras.

    Nu kommer der forhåbentlig en portion Avios ind igen efter turen med BA til USA i december...


    Ja efter at have tilbragt så mange timer stuvet sammen bag i bussen, med noget halvt sløjt flymad serveret i en folie bakke, så er det dejligt at kunne høste frugterne af det.
    Billederne er blot taget med min iPhone. Jeg havde det lidt underligt ved at tage mit SLR frem og begynde at skyde løs some en anden japansk turist :).


    Takker mange gange for de pæne ord. Det VAR lækkert :cool:.


    Ja det var lige præcis det eneste problem med turen...den var alt for kort.
    Jeg synes personligt at det var en utrolig stilfuld og smagfuld lounge. Netop fordi det ikke behøver være totalt bling bling for at være godt. Man kunne fornemme kvaliteten.
     
    jefi99, clager, Peter Krogh Frausing og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side