Delta Air Lines skal betale 16 passagerer i alt 143.046 kroner, efter at en flyrejse fra København til New York i juli sidste år blev ramt af to aflysninger. Læs mere her: http://politiken.dk/rejser/rejsenyt...assagerer-faar-150000-kroner-for-aflyste-fly/
Ikke underligt, at det kan være svært at tjene penge som luftfartsselskab. Er lidt for og imod her, for de skal have kompensation og de skal ud at rejse, men det er jo garanteret næsten mere end man har givet for billetten. Men det er jo så bare, at gå til domstolen, hvis man er utilfreds...
Jeg er helt enig i denne problemstilling, men reglerne er også ved at blive lavet om i EU. Men indtil videre så spiller vi jo efter de samme regler. SAS har følgende guide det giver ud som er god at følge om man har de problemer: http://www.sas.dk/upload/Denmark/Alt om rejsen/Ved ankomst/EU-brochure.pdf Derudover er der en App man kan downloade og få råd i en specifik situation: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/da/mobile.html Hilsen Henrik
Jeg fikk reisesjekk/voucher fra BA på USD1200 for at frivillig vente til neste dag pga. overbooking (uten diskusjon), samt sete 1A på deres 747 når jeg fløy hjem et døgn senere .
Jeg forsøger også altid at melde mig som VDB og det har givet mig flere upgrades som tak for hjælpen. Så det er en god strategi hvis man har tiden til dette og det er noget jeg planlægger ind i min rejse så der er "hul" til det. Et lille godt råd fra mig der øger ens chancer for upgrades og vouchers. /Henrik