http://abc7.com/travel/socal-family-thrown-off-overbooked-delta-flight-over-childs-seating/1951238/ Interessant problemstilling, jeg kan godt forstå familiens frustration men reelt har de ikke råderet over den tomme plads, da billetten ikke teknisk er overført/ombooket fra personen der skullemed til infanten. Delta betragter det som en no-show og har derfor juridisk råderet over pladsen, hvis ikke andet er aftalt mellem familien og check-in. Uanset hvad er det elendig behandling af kunde og endnu et PR spark i skridtet for amerikanske flyselskaber.
I det her tilfælde vil jeg kalde det en ekstremt lille bagatel. Specielt fordi de forsøger at bortforklare det med "Policies" der ikke eksisterer.
Det kommer jo an på hvad der skete i Check-in, hvis faderen fik et gyldigt boarding kort til den manglende rejsende han kunne bruge til infant har Delta hele skylden. Hvis han derimod checkede in ,men sønnen fremstod som no-show har Delta mulighed for at give pladsen væk
I teorien ja. Historien melder intet om at der står en anden passager og venter på at få sædet fordi de har udstedt et boarding pass pga. "No show".
Nu er det længe siden jeg har læst conditions of carriage igennem, men jeg troede egentligt de med ret kunne betragte dig som No-show selvom du er checket in, hvis du ikke boarder og dermed videresælge sædet. Ikke for nødvendigvis at sige det er rimeligt, men med mindre de har fået OK for at de kan bruge sædet til barnet i stedet, så havde jeg troet at flyselskabet var i deres fulde ret?