Det bliver sgu' spændende det her...

Poster i 'NYHEDER' oprettet af niceguy1001, 13/4/20.

  1. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Som I nok også selv har set, så udtaler Præsident Macron at man ønsker at Schengen grænserne forbliver hermetisk lukket indtil September.

    EU formand Ursula von der Leyen fraråder at booke sommerferie, selv indenfor Schengen. Man skal holde sig indenfor nationale grænser.

    Hvis det er scenariet vi går i møde, så rykker man luftfartsektoren tilbage til før liberalisering af luftfarten. Det bliver sgu' spændende det her...

    Samtidig et rigtig godt råd... book Jeres danske sommerferie nu. Jeg har gjort det - alt kan refunderes naturligvis, skulle jeg kunne komme ud og få luft under vingerne igen.
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Vi har også taget konsekvensen af det og booket sommerferie.

    For det er godt nok noget uklart hvad og hvornår tingene blive rmuligt....
     
    PENSIONISTEN, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Men der må jo også være god plads i det danske sommerland, hvis de svenske, norske og tyske turister bliver derhjemme.
    Der bliver sikkert også god plads på hotellerne i København, specielt omkring lufthavnen.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Har selv kigget på sommerhus her i landet - alternativt Norge/Sverige. Hvor booker i med fri afbestilling?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg kigger kun på hoteller. Sommerhus er ikke mig. Skiftet bliver Conrad Tokyo til Scandic Århus. Jeg må tage det i små bider...
    Alle hotellerne har fri afbestilling op til day on arrival, så det benytter jeg mig af. Jeg håber stadig at det hele åbner sig - selvom jeg jo nok ved, at det er utopi :(
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak - har selv et hav af hoteller booket i Japan til sommer. Men magter ikke 2-3 uger på hotel her i landet med familien. Derfor et hus - hvis det hele går ned af slidsken :eek:
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg tager heller ikke 2-3 uger her i landet. Én uges rundrejse er nok. Så gemmer jeg ferie til efterårsferien og tager afsted der (hvis muligt)...
     
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg er naturligvis glad for, at du har valgt Aarhus. Håber at byen bliver lukket mere op, så din ferie kan blive mere end blot en tur med letbanen og en Ceres på bænken foran Føtex :D:D:D

    Jeg vil dog også gøre opmærksom på, at der er flere gode hoteller på Djursland og spændende små hoteller i Aarhus. For børnefamilier kunne en bondegårdsferie måske også være et godt alternativ.
     
    Nielspg og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Gode hoteller på Djursland lyder fint. Jeg må erkende at jeg ikke har prioriteret ferie i Danmark i mange, mange år, så jeg kender ikke 'udbudet'.
    Fortæl fortæl.
    Jeg har nu også kigger på Oasia i Århus + Radisson (så følger jeg da at jeg har lidt status når jeg tjekker ind) ;)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg tænkte specielt på

    I Århus tænker jeg mest på:
    • Hotel Guldsmeden (som jeg ikke har boet på)
    • Hotel Royal, hvor jeg havde min mor og niece boende for mange år siden. De var glade for atmosfæren. Det er et virkeligt gammelt hoel
    • Hotel var en af mine favoritter til stedet for min 60-års fødselsdag. Desværre var de ved at skifte forpagter i restauranten - så det har jeg ikke set indenfor.
    • Norsminde kro skulle have en rigtig god restaurant. Men jeg har aldrig været dér.
    • Årslev kro ser rigtig fin ud på foto (stråtrækket bindingsværkshus). Men dér kommer I til at bo i en motelagtig ny-bygning bagved. Det vil nok ikke være blandt favoritterne.
    Du får overblikket her: https://www.visitaarhus.dk/aarhus/overnatning/hoteller

    Bondegårdsferie er der desværre ikke noget af lige omkring Aarhus. Men se i øvrigt her: https://www.bondegaardsferie.dk/
     
    Beaglen, GertrudSand, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Mange tak! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    MaHA, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Takker. Jeg nævnte dem ikke i min oversigt, for jeg har ikke selv været dét og heller ikke hørt om stedet fra andre. Men de billeder, jeg har set, giver indtryk af et rigtigt godt hotel.
     
    Calle77 og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Von der Leyen har ovenikøbet meldt ud, at det vil være en god ide, at "gamle" holder sig i isolation helt frem til efter efteråret … !! Stakkels gamle mig.
     
    Nielspg, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    VIRUS : Vil det være en god ide at tage eget sengetøj og egne håndklæder med på hoteller eller i sommerhuse (man har jo god plads hvis man ankommer i bil).
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Nu er von der Leyen jo selv en gammel dame - så hun følger vel de råd, hun giver til andre :D:D:D
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN og Kenneth K "Synes godt om dette"
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hørte ham professor-lægen fra Hvidovre udtale sig på News i går ift. virus i tøj. Og han talte om, at viruspartikler forsvinder ind i fibrene, hvorfor tøj er en dårlig smittebærer. Det må vel også gælde for sengetøj og håndklæder, selvom der selvfølgelig er mere direkte kontakt til luftvejene. Derudover skal man vist bare vaske på høj temperatur så skulle det være fint - og man må jo antage, at sengetøj og håndklæder er vaskede inden man ankommer sådanne steder.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Tak for rådet. Jeg giver mine uldsokker en gang kogevask.;););)
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Præcis - læste, at man bør vaske alt sit tøj på 60 grader for at være helt sikker. Det har jeg så sjovt nok heller ikke valgt at udføre i praksis for mit tøj...;)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Har heller ikke selv været der, men kun hørt gode ting fra andre :).
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side