Jeg tænkte at i en lufthavn som denne kunne det måske være relevant og rimeligt nok at faktisk veje passagererne og deres håndbagage, så man ikke ender +10% over det estimerede. Det var vel ikke som sådan fordi totalvægten var for høj, men mere at man fik underestimeret passagerernes vægt og at de sad "forkert" fordelt i kabinen. Under sådanne forhold synes jeg måske godt, at man med rimelighed kunne indføre en ordning med vejning, så man kan være mere sikker på at kunne få flyet sikkert afsted. Eller? Jeg synes jo, at findes der en saglig og fornuftig begrundelse for at indføre en eller anden ordning, så er det vel okay, selvom man måske kan synes at det går ind i privatsfæren at skulle have sin vægt noteret.
Nu var der bare det, at det var alle de tunge passagerer, der sad på de forreste sæder. Jeg opfatter det (med forbehold for fejl i artiklen) som at der var 28 sæder tilgængelig i maskinen (7x2x2) og at alle 28 sæder var optaget. Havde man vidst, hvem de tunge passagerer var på forhånd, så kunne man have placeret dem bagerst, og så havde problemet måske været løst. Men uanset hvad, så tror jeg at i denne situation havde det været en fordel at kende den præcise vægt på samtlige ombord. Med det kunne man jo evt. havde placeret noget ekstra dødvægt bagerst i maskinen.