Vi mangler en tråd med de gode ting, som SAS gør for deres passagerer...- så ikke alt er negativt... Læste den her artikel til formiddag: http://www.check-in.dk/sas-floej-med-tomt-fly-til-chicago#.VnkUDPkrJaQ Det er service at fyre en tom maskine afsted for, at hente passagerer, så hjemturen til CPH ikke blev aflyst.. Men måske, den her tråd kunne være med mere personlige oplevelser istedet...
Sjov historie.... Man må virkelig undre sig som passager når man ser flyet flyve afsted. Ærgerligt at de ikke kunne finde et andet crew! Udover det tænker jeg at det nok også er den bedste økonomiske beslutning de har taget? Uden at vide de præcise tal, så at skulle betale 240*600€ til dem der bliver rebooket i chicago og hvad rebookings koster mere end selv at flyve passagerende hjem..
SAS har for det meste ualmindelig venlige og friske besætninger sådan som jeg har set dem Synes specielt de lidt ældre af hunkøn er meget gode til smil og til at levere "varen" vi betaler for. Det er vist meget få andre selskaber hvor man får så meget information om flyvningen og eventuelle forsinkelser som fra sæderne 0A+0B hos SAS. Cimber+Jettime piloter og kabine personale prøver også men jeg synes nu bedre om de rigtige SAS ansatte
Helt klart god service af SAS at sende en tom maskine afsted til ORD for at minimere indflydelsen på passagererne. Men lige her kan vi nok skyde skylden på kabinepersonalets fagforening CAU for at der ikke kom passagerer med flyet til ORD. Til Chicago benyttes LN-RKP og den flyves med norsk kabinepersonale. Vist et eller andet åndsvagt med at CAU ikke har villet forlænge en dispensation for hvilemodulet (som ikke har væg, men bare gardin i dette fly). Det har nok betydet at de folk som var på standby i CPH var danske og ikke måtte/ville flyve dette fly til ORD. Spændende at se hvor mange episoder som denne vi kommer til at se efter nytår når der er endnu flere fly, som CAU ikke vil godkende en hvilemodulsaftale i. Man undres virkeligt over hvilken planet de kommer fra....
Der har sneget sig en ny knap ind i app'en "When I can rate the crew" (beta). ...hvis det handler om, at man kan give crew'et på flyvningen en rating, ville det være en fantastisk ting. Alt for ofte er det de negative oplevelser, der skrives om, men det kunne være lækkert med en nem måde også at "belønne" de mange kabineansatte hos SAS, der virkelig giver god service, så de ved, at vi påskønner dem ombord.
@Claus Heine - nu checkede jeg min iPad og min Samsung Android og ingen har alle de notifikationer, som du har på din, underligt!
@Flemming Poulsen - det er da service for passagerne, at de blev indkvarteret/ombooket og man hentede folk fra ORD hjem, det er service af firmaet SAS.. - alt det i baggrunden.. - så må vi lave en anden tråd, der hedder noget med: "Det gjorde i faktisk dårligt SAS"...
Måske fordi det er en beta-version. Vil gerne snart se den i funktion, men det afhænger vel også lidt af hvordan SKIT prioriterer opgaverne
Helt enig i at det er god service af SAS Var bare for at fortælle lidt om baggrunden for at de var nødt til det. Intet at kritisere SAS for her. Tværtimod.... CAU derimod - det er en anden historie
Det væreste ved denne historie er vel at nu sendes DK personale til indenrigs SE/NO ruter og NO/SE personale sendes til DK for at flyve de korte langruter... Ingen vinder ved dette her, da produktionen bliver dyrere....
Ebberød Bank - det er da ikke medvirkende til at gøre SAS mere konkurrencedygtigt i et presset marked - hvis det går helt galt og SAS lukker og slukker så kan kabinepersonalet sove alt det de vil derhjemme, både med gardin og afskærmning.
hmm, i "troller" tråden her, den diskussion må i have i en anden tråd... - vi vil høre positive historier, fra det virkelige liv...
Fuld håndhævelse af Priority Boardig på dagens afgang SK1203. Desværre er jeg så jeg endt ved siden af en familie med et lille barn. Intet soft block til mig (og der er rækker hvor der kun sidder 1 ud af 3!). Kan blive verdens længste tur til AAL!
Imponerende sovehjerte den lille dreng havde. Helt på højde med @Nicki Lolk Sørensen Åbnede ikke øjenene en eneste gang på turen.
SAS Plus rejse afbestilt i går eftermiddags, pengene er allerede tilbage på Diner's Club her dagen efter. En del hurtigere end jeg normalt oplever med refunds