Det nye Lufthansa design - hvad syntes I?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 13/2/18.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Her er den officielle video fra sidste uges presseevent i Frankfurt:



    Jeg syntes personligt det ser super godt ud, men er også en fan af blålige farver :)

    Håber at få kigget på det om en måned når jeg flyver med Lufthansa til San Francisco fra München af.

    Hvad syntes I om det nye design (som også gælder Amenity Kits og alt andet ombord)?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg har altid været imponeret over hvor konsekvent LH har implementeret deres gamle design i alle detaljer. Spændende at se hvor hurtig de kan skifte til det nye design, uden at beholde det gamle design.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Men det tager alligevel mange år at få malet alle flyene om. Men forventer da at “tilbehørs”’delen sker med det samme.

    Læs artiklen om præcist dette på forsiden, som kommer live her om en halv times tid kl 08:30.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg synes det minder for meget om Qantas, bare i en blå udgave of en lidt fugl istedet for en kænguru. Forstår ikke helt, hvorfor de ikke har været en smule mere kreative..

    Til gengæld er det fedt, at den gule farve nu får en mere fremtræden fremtoning på BC, i Apps etc.
    Og der bedste er dog nok, at de har fået opdaterer skrifttypen, så S’erne og A’erne ikke længere hænger..
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Nydeligt, afdæmpet, som forventet for den tyske flag-carrier. Positivt at de beholdt tranen, men ellers følger det livery 'moden' med at trække halefarven ned over korpus, som det er set en del steder efterhånden.
    Selv synes jeg et klassisk grunddesign = farvet (fart)stribe i vinduesbåndet i mange tilfælde er det flotteste. Men jeg er jo også oppe i årene, måske hang-around til DSGM##...:D
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Stilfuldt - jeg er ligesom dig @Henrik Olsen også spændt på at se om min 388 til SIN har fået ny bemaling slut marts.
    (Hvis SAS malede motorerne hvide, ville SK designet næsten matche til et medlemskab af LH-group).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Synes det er lidt ærgerligt de ikke beholder den gule farve på flyet. Personligt når jeg tænker Lufthansa. Tænker jeg først på den gule farve, før det blå. Den kunne evt have været inkorporeret i logoet, så det var gule streger, og ikke hvide. Minder lidt om Qantas nye som @DanielBahn pejer på, hvilket jeg ikke synes er en dårlig ting ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg var lige ved at tro at det var SAS... Efterfølgende kan jeg dog godt se at LH's nye farve er mere mørkeblå.

    Personligt kan jeg godt lide det enkle og de blå farver men jeg ved ikke om LH's måske er lidt for mørk. Den bliver næsten lidt for kold. Men det skal vel næsten ses i levende live for at blive vurderet.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Bum bum. Det ved jeg sørme ikke. Synes designet er ekstremt konservativt - det får jo et advokatfirma til at se innovativt ud :cool:. Men det passer sikkert godt til et tysk publikum. Kan egentlig god lide at halerorsfarven går ned på kroppen i samme vinkel som haleroret - men det er det jo et hav af andre selskaber der også bruger. Puden er det eneste man bliver lidt glad af at se på. Og hvorfor i alverden bruger de en 747 til at præsentere designet (javel en ansigtsløftet model - men stadig en dame der nærmer sig 50)? Er det kendetegnet for nyskabelsen i designet?

    På den anden side kan jeg godt lide den udbredte anvendelse af "rettofuglen" - den har sikkert et navn. Det virker også som om den gul farve er blevet lidt mere orange - og det er kun godt. Men at bruge så mange penge på så lidt.....

    Konklusion: Jeg synes designet er for uinspireret og for meget metervare. Dumpet
     
    Senest redigeret: 15/2/18
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    If you first not succeed - try try again!!!:D:D:D
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ja hellere finde ud af det med kun to fly malet end når de første 50 fly er malet....
    Gad vide om det også rammer alt det andet de har ændre såsom aminity kits etc.?!!?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Lidt vildt, hvis de ender med at bakke...:eek: Jeg var af den overbevisning, at sådanne tiltag altid var gennemchecket på kryds og tværs, fokusgrupper, bla-bla, og nu kommer det øjensynligt bag på dem, at farven synes lidt for mørk...!?? :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Har Lufthansa genbrugt projektlederne fra BER? Det lyder meget forunderligt, at det kan komme bag på selskabet, at en mørktonet farve fremstår mørkere i ugunstige lysforhold...
     
    Henry, THammer og Schwert "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Move fast and break things. Too soon? :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Købte marts måneds udgave af Monocle, pga South Korea Special.
    Det viste sig dog som en lille bonus at indeholde Part 2 i et særtillæg fra LH vedr. deres nye logo, farver og bemaling. Gad vide hvor meget det har kostet og hvor røde øre nogle må have, hvis man allerede nu trækker lidt i land igen på designet!

    bE2TTBvMR6qJiaJ6NqfKXg.jpg N%Cny2KSRXyLgsNCXTx18g.jpg zKQ0mxomQfaqKhM5gTWqCQ.jpg dH+IfeeDQoSL8HkAvNJ2YA.jpg qnbBCrnIT++ivP5gxDXRaQ.jpg
     
    Henrik Olsen og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så har jeg lige spottet farven IRL og må sige, den ser sgu mere sort ud end blå på på en regnfuld grå dag i CDG

    /DSGM

    B9F666B0-2A5E-47D5-80B7-AA47A72B0379.jpeg

    4E5C71A3-2951-4DF8-B39A-99A170FD4A3A.jpeg
     
    Henrik Olsen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    BE57834E-8665-42E6-BF09-FE5333265764.jpeg
    Glem alt det nymodens design.

    Det her er den helt rigtige Lufthansen
    bemaling.
    Spottet forleden i TLL.
     
    tbh, Jeblin, Schwert og 7 andre "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Elsker *A retro maskiner......
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er også det som Lufthansa selv "klager over" at det er problemet i gråvejr.... tænker at de ikke lige har overvejet hvor "de bor henne" og kun kigget på den et sted med klar sol og sommer :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side