SAS Go forringes væsentligt fra 1. december! Link: https://insideflyer.dk/breaking-sas...obonus-point-paa-sas-go-billetter-vaesentlig/
Væsentlig forringelse er en mild udlægning. Det er voldsomme sager! To indenrigssegmenter i O = oneway CPH-EWR. Ved ikke om jeg skal grine eller græde
Sig mig, er de da bindegale... Hvordan skal det få folk til at blive loyale over for SAS? Det er muligt at nogle af langruterne har haft en lidt for generøs optjening, men at reducere det til nærmest nul og ingenting, det er jeg ikke sikker på at det er gavnligt for forretningen. Jeg synes i forvejen at SAS' bonusprogram ikke er noget særligt at skrive hjem om i forhold til fritidsrejsende. Der virker Norwegians ditto mere overskueligt og forbrugervenligt. /DSGM #2
Jeg er ikke så overrasket. Ift. hvor billige SAS´es langdistanceruter er (specielt hvis man er så heldig så man kan købe SAS ung) synes jeg ruterne gav overraskende mange point. Eks.: (billigste fundne afgange i november) CPH-MIA 2.963 kr. 9.000 point CPH-MUC 1.026 kr. 1.000 point. Forskellen virker voldsom. Jeg havde dog ikke forventet at de ville devaluere pointene på de interne ruter i Europa (de er lave nok.....) (og selvfølgelig er det stadig trist!)
Pointwise - så er det vel bedre at flyve med LH nu istedet for GO med SAS - særligt interkontinentalt. Godt nok vildt. Godt jeg kun har booket med SAS frem til og med november(10 flyvninger). Har mange flyvninger, dog på de billige klasser, nu kan EB vist ikke helt betale sig.
Kommer der andre ændringer i denne omgang? De får jo gjort EuroBonus til et program rettet kun mod forretningsrejsende med det her.
Hvad får vi forretningsrejsende ud af eurobonus efterhånden, jeg ender nok ikke med at miste min status næste år, men der er godt nok langt vej til en bonusrejse nu, da CPH-LHR må formodes at give 100 point pr. flyvning eller har jeg misforstået tabellen. Det ville så tage mig 100 flyvninger at få til en bonusrejse til Oslo
Hvad fanden sker der....... EB kan jo snart ikke betale sig mere... når (og hvis) kæresten tager et semester i Hong Kong eller Shanghai næste år, så kunne det godt være man skulle prøve et andet Star A* selskab, for det giver vel flere point efterhånden? Eller også skulle man skifte til One World. Har alligevel mistet EBG i år og sølv er der alligevel ikke meget ved Forstår slet ikke hvad de tænker inde hos SAS lige pt?
Deres nye pointoptjening er helt til grin. Et af argumenterne for at flyve med SAS falder jo helt til jorden. Har ikke tænkt mig at flyve i plus bare for at bibeholde min pointindtjening. Så mit rejsemønster ændrer sig nok radikalt. Har altid set frem til at kunne tage familien 1-2 gange ud årligt på en tur i Europa på point men nu kan det hele altså være ligegyldigt.
En af fordelene med SAS har stadig en god optjening af point. Dette kunne opveje at man på langdistance skal betale for drikkevare, at filmudvalget er til grin og at servicen normalt er lavere end feks Lufthansa. Med Lufthansas nye billige billetter til USA uden bagage er de stadig billigere end SAS og oplevelsen er normalt bedre.
Det er sjældent jeg benytter “verbale unoder” men lige her er jeg ganske enkelt nødt til det: FANDME til at brække sig over SAS, kan efterhånden ikke se hvad der egentlig gør at jeg skal være loyal kunde overfor SAS længere!!!! Gælder denne “devaluering” også i forvejen bookede billetter ?
til nu har jeg prioteret sas når jeg skulle købe billet. Men fra nu af hedder det vel bare det billigste billet. Jeg kæmper for at kunne vedligeholde mit guld kort. Med de nye tiltag er der umuligt for mig at holde på guld. Så meget betyder det heller ikke med lounge besøg og fasttrack. Så heller købe den billigste billet, købe lounge adgang i lufthavnen og det vil stadig være billigere end sas billet. Ked af skulle sige det men tror de her tiltag vil sætte sas overskud på prøve.
Det, jeg synes er allermest trist er, at SAS har indbudt til flotte diamond-møder med eurobonus-kunder i Danmark og Sverige den sidste uges tid UDEN at nævne denne devaluering. Det viser tydeligt, at SAS er ligeglad med deres trofaste kunder og hverken tør eller vil være transparente overfor deres kunder. Men i stedet vælger at snige det ind af bagvejen...
Hvis du sammenligner med de andre Star Alliance selskaber, har SAS indtil nu været relativt let at opnå Guld status hos. Jeg tror det er deres tanke. Lufthansa ser for mig voldsom svær at opnå Senator status hos (100.000 miles og hver € giver 4 miles). Turkish er vidst status det letteste at opnå Guld hos, men SAS rykker nu tættere på Lufthansa. Tænker også det flugter med deres strategi om at være mere fokuseret på Business rejsende, de bliver fremover de eneste Guld....
Ja, det er en hel del bagstræberisk. Jeg selv har været EBD en del år, og det er jo tydeligt, at det kræver man lægger en del flere penge hos SAS fremover, hvis man vil blive ved med det.