Dialogmøde/pendlermøde med SAS og BIllund Lufthavn

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Baadsgaard, 8/6/17.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har i aften været til dialog/pendlermøde med SAS og Billund Lufthavn i Billund Lufthavn.
    Formålet for SAS var primært at komme i dialog med pendlerne på samme vis som det sker via pendlerklubberne i hhv Aarhus og Aalborg - og naturligvis med fokus på klippekort/travelpass-produktet, som de godt vil have nogle flere til at bruge.
    Der blev spurgt meget ind til vores ønsker og oplevelser og hvad SAS og også Billund Lufthavn kunne gøre for pendlerne - hvordan rejsen kunne blive mere smidig, herunder også afgangstider, parkering i Billund, sommerprogram, placering af fly/gates i både Billund og København.

    Vi fik også lidt baggrund for hvordan tingene fungerer og fik også en forklaring på hvorfor Security i Billund har været en fæl oplevelse i et lille halvt års tid indtil for et par uger siden - og hvad man havde gjort og fortsat ville gøre for indenrigsrejsende og i særdeleshed dem, der rejser med Billund eller København som slut-destination. Der er mere økonomi for SAS i en rejsende med slut-destination i København/Billund end en rejsende med tilslutningsfly, hvorfor de gerne vil gøre meget for dem, der bruger ruten meget.
    Og der blev lyttet meget og spurgt til vore ønsker og der var ret meget åbenhed.
    Billund Lufthavn har en ambition om, at der max skal være 10 minutter fra kantsten til gate for pendlerne og det vil de gøre mere for i den kommende tid.

    Håbet fra SAS var, at der kunne blive skabt en eller anden form for pendlerklub - men i første omgang bliver det nok til knap så meget. Vi ville blive inviteret til noget igen efter sommer og vil blive holdt orienteret løbende med henblik på feedback, herunder også dialog med dem, der planlægger ruterne.

    Klippekortet er et godt produkt for dem, der bruger ruten i nogen omfang - især efter at flere kan dele et klippekort (det er noget nyt).

    Alt i alt en rigtig god oplevelse og absolut værd at have brugt et par timer på - og nogle meget lydhøre folk fra SAS og Billund Lufthavn. Og vi blev forplejet godt med mad og goodiebags ;-)
     
    Beaglen, Kenneth K, klausbm og 11 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Kagespader?
     
    SophieHendriksen, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Blev der nævnt noget vedr. lounge i Billund, som jeg jo synes er ærgerligt ikke længere findes.. (er tilgængelig for SAS)
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Der var ikke meget snak om lounge, nej. Ud fra ønsket om at få pendlerne/indenrigs igennem lufthavnen så hurtigt som muligt (de 10 min fra kantsten til gate), tror jeg ikke det har fokus - de prioriterer at få folk hurtigt igennem. Dem, der så skal videre ud i verden fra CPH, som udgør langt hoveddelen af de indenrigsrejsende, kan bruge loungen der - vurderer jeg.

    Vi snakkede en del om, at morgenafgangen var rigtigt tidligt - og at indenrigsrejsende ønsker at tilbringe så kort tid som muligt i lufthavnen på den tid af dagen.

    Som en personlig note, er det jo faktisk muligt at komme i lounge i CPH, hvis man rejser ud og hjem samme dag - ved at benytte hjemrejsens boardingpas.
     
    Beaglen, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan så godt undre mig lidt over hvad der skulle adskille Billund og Aalborg fra eks. Luleå og Malmö hvor SAS driver café lounges. Jeg ville tro at det er nogenlunde samme type af passagerer som kommer disse steder.


    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Forskellen er nok antallet af rejsende......
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Well, sidst jeg rejste med 06 flyveren var fasttrack fint og flot åben, ingen kø i den eller noget.
    Hvor ledte den hen? Direkte til samme éne security line som alle andre stod i.
    Dér kunne jeg så forsøge at presse mig ind i en allerede organiseret kø, så 10min passer sikkert fint, hvis der er en security kun til fasttrack.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Den sidste måned har jeg max haft 2 foran mig i fasttrack køen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Jeg havde INGEN, men køen gik over i den den alm. hvor der så stod 25-30 :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side