Din første flyvetur?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 9/9/14.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Hvilken var din første flyvetur?

Selv har jeg været ca. 6-7 år gammel. Turen gik fra Billund til Las Palmas med mellemlanding i Faro med Sterlings Caravelle.

Dengang fik børn lov at besøge cockpit og det var også her jeg første gang fik vækket interessen for fly.

Byd gerne ind hvis I kan huske så langt tilbage. ;)

2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,837
    8,827
    Point:
    113
    sjov tråd... - min første flyvetur, var 5 år fløj med Mærsk Air, eller hvad de hed dengang, til Trieste på sommerferie.. Kan nok ikke huske så meget flyveturen, men dengang kom der et stykke papir igennem flyveren med ruten som man kiggede på, den fik jeg til sidst og har sidenhen set på den nogle gange..

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Christian Løn

Christian Løn VIP medlem

Beskeder:
    264
    438
    Point:
    63
    Min første flyvetur var, da jeg var 4-5 år, med Conair of Scandinavia til Ibiza i 83 eller 84, jeg husker ikke så meget fra denne flyvning, men jeg har haft et Conair kortspil i mange år efter fra denne tur:) image.jpg
    Jeg husker flere gange at have været ude i cockpittet mens jeg var barn, det var vildt at man tidligere fik lov til at komme der ud at kigge sig omkring:)

Senest redigeret: 9/9/14
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    992
    2,039
    Point:
    93
    Min første flyvetur - hmmm mine gode venner Wilbur & Oliver Wright inviterede........ (Nååååååh nej ikke SÅ gammel):eek:

Er ikke helt sikker på årstallet, men har vel været 5-6 år, og turen gik med Sterlings Caravelle fra Billund til Insbruck omkring 1970-71

Ak ja, det var den gang en lille purk kunne komme ud og "sidde ved pinden" på skødet af kaptajnen, i dag kan det ikkke lade sig gøre, og hvis det kunne ville en eller anden hystade sikkert straks råbe "pædofile stodder" efter kaptajnen, verden er af lave, og "sådan er der så meget":(:(

Kristian, obs og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  5. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    755
    922
    Point:
    93
    Første flyvetur var en tur til Toronto i 1984, hvor jeg var otte år gammel. Hvis jeg husker ret, fløj vi med Lufthansa, men det er dog kun et ganske svagt minde. Selve turen husker jeg dog ganske godt.

Flemming Poulsen, Kristian og Christian Løn "Synes godt om dette"
  6. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,772
    3,430
    Point:
    113
    Min første tur: SAS Euroclass (deres gamle long-haul Business) da jeg var små 2 år gammel. CPH-LAX.
    Som billedet indikerer tog jeg det meget pænt og havde ikke pladsproblemer - champagnen var dog kun til pynt ;)
    sasførstetur.png

mhsalv, Henrik Olsen, Flemming Poulsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    264
    395
    Point:
    63
    Jeg startede i en alder af ca. 8 måneder på en lettere kaotisk tur fra Oslo til København. Det var vinter, og vi kom med sidste fly ud, inden lufthavnen blev lukket pga. snestorm. Min far synes det var vældig morsomt, at vi sad ved siden af Lene Køppen, som var noget ved sporten dengang... Selv husker jeg ikke så meget.

Så den første flytur, jeg faktisk kan huske, var da jeg som 8-årig rejste USA. CPH-AMS-ORD med KLM på Business - se det var sager. Men jeg vidste selvfølgelig ikke bedre, så jeg troede selvfølgelig, at alle flyrejser var sådan! Der var i hvert fald god plads. Øverste etage i en 747, rundvisning i cockpit osv. Fantatisk! Standarden er kun faldet derfra :)

mhsalv, Rikke Haugen Olsen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,772
    3,430
    Point:
    113
    Jeg BUMP'er lige denne tråd, og håber på nye indslag :)

Kristian "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    1,752
    Point:
    93
    Jeg var vel en 5-6 år, da jeg fløj med Sterling til Nice i sommeren 79 eller 80. Husker ikke ret meget andet end, at jeg så flyet udefra fra tarmac (som jeg ikke vidste hvad var dengang).

tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    757
    2,122
    Point:
    93
    Skæg tråd - min første flyvetur var på efterårsferie til mormor da jeg var 7 år gammel i en Convair Metropolitan til Tirstrup og helt alene som UM.

11. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Skribent

Beskeder:
    841
    939
    Point:
    93
    Min gik fra Billund til Cypern (Hvad hedder lufthavnen mon der?) Og jeg har vel været imellem 1 åg 2 år :)

12. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Min egen var vist til Grækenland som 1-årig. Ikke til at huske. Fløj også til Malta og Portugal da jeg var lille. Husker bedre ture til AAL og BYR alene som barn.

Min datter på snart 11mdr har jeg i øvrigt også kørt flightdiary på...: http://flightdiary.net/alexandra14 -- synes hun gør det okay indtil videre :)

mhsalv, asf, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    339
    754
    Point:
    93
    Min første flyvetur var i en trist forbindelse. Nemlig som ca 5 årig, da min bedstefar lå for døden. Min mor og jeg fløj fra Cph til et eller andet sted i Jylland for at nå at sige farvel. Jeg husker selve flyveturen som fantastisk og vi nåede at sige farvel :)
    Lige som Jakob84 flyver jeg også en del med mine børn. Min datter på 2 måneder har været i Norge, Nice og om 14 dage flyver jeg med hende til New York. Derudover har jeg 3 ture planlagt med hende inden januar.

14. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    Min første flyvetur var med fodboldholdet da jeg var 12-13 år til London. Jeg faldt tilfældigvis over mit boarding pass den anden dag, vedhæftet :)

Attached Files:

jefi99, Nicki Lolk Sørensen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    296
    436
    Point:
    63
    Min første tur var jeg nok også 4-5 år. Gik fra Cph til Ist. Jeg kan huske at jeg syntes det var vildt fedt. Var så mange spændene ting at se og opleve. Syntes det var helt fantastisk at så lige pludselig kom der nogen søde damer og delte mad og drikke :D Ville ikke af da farmand sagde så skal vi ud... Har været vild med at flyve lige siden.

Rikke Haugen Olsen, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,175
    6,154
    Point:
    113
    Opgave til alle - ud og find billeder, biletter og andre ting fra jeres første tur (eller en af de første ture). Der må være nogle sjove gamle ting liggende i gemmeren :)

Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Peter Kristensen

Peter Kristensen Medlem

Beskeder:
    38
    46
    Point:
    18
    Larnaca (LCA) eller Paphos (PFO) :)

Min første flyvetur var den kedelige København-London med Maersk Air, ikke så fancy, men det gav mig lyst til at flyve igen og igen :)

Peter Krogh Frausing, asf og Kristian "Synes godt om dette"
  18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,837
    8,827
    Point:
    113
    @Peter Kristensen - den sidste del af din sidste sætning lyder bekendt og kan vist overføres til andre af livets facetter :cool::cool: -

Peter Kristensen "Synes godt om" dette.
  19. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    395
    618
    Point:
    93
    Har vist også været 7-8 år, vi fløj til den eksotiske destination Rønne fra CPH (med Mærsk Air?) i en Fokker 50 - dejlig flyver :D

Billet og/eller ombordstigningskort bliver vist svært at finde dog!

Peter Kristensen og Kristian "Synes godt om" dette.
  20. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    264
    395
    Point:
    63
    Respekt, det ser ud til at Alexandra har god fart på :)

Hos os bestilte vi første flybillet til Lukas, da han var 3 dage gammel... det var ikke planlagt, men det var dengang SAS pludselig solgte billetter til Chicago for 10.000 miles. Heldigvis var vi blevet enige om, hvad han skulle hedde!
    Selve flyturen fandt dog først sted et par måneder senere.

clager og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side