Drop sidste strækning?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Epal, 30/3/16.

  1. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Hvordan ser SAS på at man ikke bruger den sidste del af en rejse fx OSL-CPH-NRT-CPH-(OSL), så man på hjemvejen står af i CPH?

    Og er der nogen der har kendskab til, om der er nogle regler for om check-in personalet skal check'e bagage ind til slutdestinationen el om det afhænger af connection time?

    Der er på businesstraveller.com en del debat om(her om BA i stedet), at det i princippet er i mod de regler man har købt billetterne under, og at man derfor som medlem af et bonusprogram risikere at blive "straffet".
     
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    de ser ikke særligt godt på det, og violater teknisk set også T&C for eurobonus.
    Er umuligt hvis du skal tjekke baggage.. men tror dog ikke at de vil gøre noget ud af det hvis det kun sker een gang. Dog ville jeg informere gate-personalet så de ikke begynder at kalde dig på speakeren.
     
    Epal "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,511
    Point:
    113
    Giv dem en tårevædet undskyldning om at der er sket en katastrofe, så du er nødt til at stå af i CPH, selv om du virkelig gerne ville til OSL. Mon ikke de så forbarmer sig?
     
    Flemming Poulsen, Epal og alexanderln "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Enig... der kan ske så meget. Giv dem et heads-up om at du ikke tager flyet videre, undgå at have indtjekket bagage og de kan intet gøre. De kan i princippet undlade at give dig points -- og lukke din konto -- men jeg anser begge dele som meget usandsynligt for en enkelt gang. Hvis det er noget du gør en gang om ugen så er det nok ikke noget de lader stå til i længden.
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ret sikker på der ikke sker noget i enkelt tilfælde. Selvom det er imod reglerne, så ville jeg gerne se det flyselskab som straffer den passager som er så "uheldig at komme for sent til flyet" ;-)

    Det er en rigtig skidt mediehistorie at skulle forsvare at kunden skal betale ekstra for at flyve mindre...

    En ting er regler - noget andet praksis...

    Men som nævnt ovenfor, så er det kun muligt uden indtjekket bagage...

    Så længe du ikke har tjekket bagage, så er det heller ikke den store katastrofe hvis du glemmer at melde fra til sidste leg. Det er dog god stil at gøre, men du risikerer også at tiltrække opmærksomhed.... Mindst mulig personlig kontakt er altid at foretrække hvis man laver disse tricks ;-)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Helt enig. Du har jo ikke bagage ombord så tror ikke det gør det store om man melder fra eller ej. Kommer måske an på personlighed og hvor smooth man er ;)
     
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    I disse tider med topfokus på sikkerhed og mystiske passagerer ville jeg være møj betænkelig ved at udeblive fra en flyvning, hvor jeg er checket ind og man ved at jeg er ankommet til lufthavnen fra forrige fly.
    Worst case: Af sikkerhedsgrunde vælger man at tømme fly og undersøge al bagage. Og finder selskabet ud af at det er en planlagt udeblivelse bliver du nok ikke populær hos medrejsende; kan måske endda ifalde erstatningsansvar for meromkostninger/ forsinkelse for øvrige passagerer..
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Rooolig nu. Hvorfor skulle noget af det dog ske? Folk misser massere af fly hver eneste dag og hvis du ikke har indtjekket bagage er gate staff for det meste ganske ligeglade (især hvis du ikke har høj status) og kun fokuseret på at få flyet afsted. Hvis du har bagage bliver det (afhængigt af land og selskab) hevet ud og det forsinker så flyet -- men at du skulle komme i problemer som du antyder har jeg aldrig hørt om.
     
    Nielspg og jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Det er altså ikke korrekt. Jævnfør 3.3.3 og 3.3.4 i SAS' Almindelige betingelser for befordring, som man accepterer ved køb af billetten, forbeholder SAS sig retten til at udregne prisen for den faktiske rejse og opkræve differencen. SAS kan bestemt gøre noget, og hidden city ticketing kan blive en bekostelig affære!

    3.3.3 Hvis du ændrer i din rejse uden aftale med os, vil vi opgøre den korrekte pris for din faktiske rejse. Du vil blive opkrævet en eventuel difference mellem den pris, du har betalt, og den samlede pris for din ændrede rejse...

    3.3.4 Du skal være opmærksom på, at selv om visse ændringer ikke medfører ændringer i prisen, er der andre - såsom ændring af afrejsested (hvis du f.eks. skipper den første del af rejsen) eller ombytning af flyveretningen - som kan medføre en prisforøgelse...



    Jeg kan dog ikke se noget i Medlemsbetingelserne for EuroBonus som gør at SAS kan undlade at give point. Som nævnt kan de dog afslutte medlemsskabet ved misbrug jævnfør punkt 1.7.

    1.7 SAS reserves the right to terminate the membership in cases which SAS deems constitute misuse. This means that previously earned but unused points and issued EuroBonus tickets/vouchers become null and void. Misuse may consist of unsuitable or disrespectful behavior towards SAS or SAS’ business partners, their employees or passengers, violation of Section 2.8 or any other membership terms and conditions, illegal conduct, or actions that are generally regarded as immoral or unethical.

    Når det så er sagt, tror jeg heller ikke, at SAS vil tage disse skridt overfor almindelige mennesker. Men de har muligheden.

    Hvad så med de mange passagerer som af forskellige (legitime) årsager ikke når deres fly hver eneste dag? Det virker usandsynligt, og endnu mere usandsynligt at det skulle udmønte sig i et erstatningskrav.
     
    Frequie, THammer og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Sidste år købte jeg en retur med olieruten muc-cph-svg-iah-svg-cph-muc.
    Jeg ville ikke snyde mig selv for point, så jeg fløj det hele, til gengæld bad jeg om på hjemvejen kun at få kufferne checket ind til cph. Det var intet problem jeg havde svjh ca 3 timer i cph. Jeg fik stillet kufferterne med USA indkøb af derhjemme inden jeg fortsatte på smuttur til München.
    På flyertalk har jeg læst at KLM ikke vil gøre det samme, netop for at undgå hidden city ticketing.
     
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg købte en billet sidste år SVG-CPG-SFO-CPH-SVG for 2800 kr sidste år (ca 1200 kr i besparelse ifht direkte CPH-SFO). På returrejsen som var her i februar bad jeg dem i SFO om kun at checke bagage ind til CPH. Jeg fik dog boardingkort til hele turen. Tænkte, at jeg måske ikke ville få bonus for segmentet SFO-CPH, men det gjorde jeg. Det var no problem. No questions asked, så jeg slap for dårlige undskyldninger.

    Havde forinden spurgt en af mine venner som arbejder for SGH og der var meldingen, at de slet ikke blander sig i, hvor på ruten folk får checket bagagen til. Men det er jo ikke sikkert, at det er det samme, hvis det er en anden handling agent i et andet land.
     
    Senest redigeret: 31/3/16
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er ingen problemer med at skippe sidste segment, hvis du ikke har indchecket bagage. Hvis du har indchecket bagage, så se om du ikke kan får en afgang dagen efter, men indenfor 24 timer.
    Vi booker masser af kunder hver dag, hvor de ikke flyver sidste segment. Vi har ikke haft problemer med det!
     
    Senest redigeret: 31/3/16
    Beaglen, THammer, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    En ting er regler - noget andet praksis.

    Jeg vil gerne se det flyselskab som går efter en enkelt passager fordi han en enkelt gang har droppet et segment. Det er en MEGET dårlig mediehistorie.

    Folk flest (og medier) forstår ikke logikken i at det skal være dyrere at flyve mindre - og uanset hvor mange regler flyselskabet henviser til, så er det en nærmeste umulig sag at "sælge". Tager de den kamp, så skaber det en enorm badwill for sig selv, som enhver PR medarbejder vil gøre alt for at undgå.
     
    Nielspg og jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis det stemte så ville vi se alle lufthavne blive tømt mange gange dagligt. Der er intet sikkerhedsmæssigt aspekt i at droppe et segment. Har du tjekket bagage ind, så bliver den fjernet fra flyet hvis du ikke er med flyet. Værste der kan ske er en lille forsinkelse. Uden bagage, så vil gateagenten knapt bemærke det. Der er no-shows på næsten alle afgange... Netop derfor praktiserer flyselskaberne overbooking...
     
    Nielspg, jakobv84, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
  16. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Asiana har indført no-show fee usd 100. Se deres side.

    this HTML class. Value is http://meu.flyasiana
     
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Hvis det passer, hvad der står i artiklen, så er det jo en god ting. Så kan man afbestille sidste del af rejsen, betale 100$ straf og få resten af pengene refunderet.
    The penalty will work as change penalty. If you book multi city itinerary and request refund for the second leg, your refund will be the cost of second leg – 100 USD.
     
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nej, jeg tror du fejltolker her.
     

Del denne side