Godaften i stuerne (eller skulle jeg sige kabinerne Jeg må lige høre de kloge folk herinde, og måske specielt @Beaglen, om jeg kan være berettiget til kompensation i dette tilfælde. Jeg har læst SAS' folder om kompensation men kan ikke helt tyde om jeg er berettiget eller ej. Som nævnt andetsteds er DSGM #2 på rejse med Tante SAS fra ARN til AAL via CPH. Oprindeligt skulle jeg have været afsted fra ARN 16:15 med SK407 og være landet i AAL 19:50 med SK1219. Men afgang fra ARN blev først 17:55 så jeg nåede ikke SK1219. Jeg blev derfor ombooket til SK1221 og nu er det guddødemig også forsinket. Ny afgangstid er foreløbig 22:00 og det må betyde ankomst ca. 22:40-22:45 (alt afhængig af om den nye afgangstid holder). Giver det ret til nogen kontant kompensation? Jeg forstår at den generelle regel er at forsinkelse skal være på 3 timer eller mere. Men gælder eventuelt reglen om 50% kompensation ved ombookning til andet fly og en forsinkelse på 2 timer eller mere i dette tilfælde? På forhånd tak. /DSGM #2
Endelig nåede DGSM #2 frem til AAL! Ankomst ifølge radarbox24.com var kl. 22:58 CEST mens planmæssig ankomst var 19:50. Så det gør det vel til en klar EC261/04 sag? Jeg spurgte lidt til årsagerne til forsinkelserne, og så vidt jeg forstod handlede det i det ene tilfælde (ARN-CPH) om at maskinen var blevet forsinket fra CPH til OSL og videre til ARN. I det andet tilfælde (CPH-AAL) var maskinen blevet forsinket fra DUS på grund af nogle tekniske problemer og noget med lastning af cargo (ved ikke om jeg fik rigtigt fat i det, men noget i den retning...) Hvad siger eksperterne?'
Den burde du få kompensation for, uden at skulle diskutere. 1. Dit første fly er forsinket på grund af "sen ankomst". Det medfører ombooking. 2. Flyet du er ombooket til - SK1221 - kom rigtigt nok fra DUS, men forsinkelsen ud af CPH, skyldes "sen ankomst".
Jeg kan da så lige følge op på denne sag: Efter at jeg skrev til SAS i går er de allerede i dag vendt tilbage med en melding om at ville overføre en stak Svesetas til min konto Så selvom nogen havde rodet godt og grundigt rundt i tingene i fredags så skal de da have point for hurtig behandling. Men omvendt, hvis de gerne vil beholde deres guldkunder så må de også yde lidt til gengæld. /DSGM #2
tjah, min forsinkelse i marts måned, har jeg netop fået kompensation for i dag, så helt hurtige er de ikke for deres diamantkunder, men godt de er for guldkunder...
Jeg kom også SENT hjem i går fra Hamburg - de holdt dog forsinkelsen på 2,5 time så mistede kun min aften.. Men ingen komp
Godt at du spørger eksperterne Jeg vil helt klart mene, at du er berettiget til kompensation jf. EU Forordning 261/2004 iht. artikel 7. Artikel 7, stk. 2 omhandler ombooking og 50 % reglen, men den kommer ikke i anvendelse her, eftersom dit samlede ankomsttidspunkt oversteg det planlagte ankomsttidspunkt på den oprindeligt reserverede flyvning. Derfor burde du med andre ord være berettiget til den fulde kompensation - også selvom tante SAS har givet dig nogle point på kontoen. Sig til, hvis du får brug for yderligere hjælp
Tak for svar Point har jeg ikke fået men derimod €250 som jeg burde. Men havde 50% reglen fundet anvendelse hvis SK1221 var fløjet til tiden? Dermed ville det være blevet en samlet forsinkelse på ca. 1 time 45 minutter.
Det udløser ikke kompensation at være forsinket undervejs; det er fra start til slut så hvis du var kommet frem til tiden (dvs. indenfor vinduet inden kompensation kommer i spil) får du ikke kompensation for at være forsinket undervejs.
Hvilket jo nok må siges at være rimeligt - de giver jo trods alt ikke kompensation for "mistet lounge tid" endnu
Uanset hvad, så ville jeg være blevet minimum 1 time 40 minutter forsinket i ankomsten til slutdestinationen, da jeg oprindeligt skulle have været med flyet før SK1221 (SK1219 afg. 19:05). Så jeg var allerede ombooket da det senere viste sig at også SK1221 var forsinket. Ville jeg i så fald have fået 50% kompensation hvis SK1221 var fløjet til tiden men jeg alligevel var blevet forsinket i ankomsten til slutdestinationen?
Så vidt jeg ved er der ingen kompensation før du når 3 timer, dog kan du efter 2 timer få kompensation for wifi, mad og drikke og lidt andre småting. Men jeg er ikke 100%
Der blev rigelig tid til at hænge i lounges den aften. Tror jeg brugte næsten dobbelt så meget tid i loungerne, end jeg gjorde ombord på et fly