DSGM - en (slags) rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Schwert, 23/6/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nå, så må vi i gang. Her er de første indlæg omkring årets flyvninger:


    Flyvning nummer: 1

    MIA – CPH med SAS på Go

    --------------------------

    Hen over julen var pointene fra min flyvning AAR – MIA tikket ind på kontoen, hvilket for en kort stund formildede DSGM’s sind, idet dette også betød at jeg var tilbage i ”Diamant klubben” Nuvel, nu er tanken jo med denne rejse log, at fokusere på det DSGM er bedst til, nemlig at sidde ovre i et hjørne og brokker sig over tingenes tilstand i al almindelighed, og få de der fortjener en tur i vride maskinen frem i lyset. På baggrund af anmeldelser anden steds, var jeg allerede på vej til lufthavnen, oppe i mit hoved, ved at forfatte et harcelerende indlæg om den forfærdelige *A Avianca lounge i MIA hvor horder af vilde mexicanere i frådende vildskab fortærede alt spiseligt i buffeten før DSGM kunne nå at få noget.

    Allerede ved ankomst til check in begynder DSGMs plan at smuldre – BIIIIIP – 3 pax op-upp’ed til Plus. Tja – det er jo lidt svært at brokke sig over – tak til tanten. Nå – så måtte det blive loungen. Velankommet og klar til at tackle en sydamerikaner eller to, måtte jeg konstatere at det ikke lige var DSGM's dag i dag, eller rettere det VAR det jo, alt spillede, ikke mange gæster i loungen, og et dejligt varieret udvalg i buffet’en. I sandhed en strålende dag! EBD i 7 dage og allerede en opgraderings hitrate der burde sende @Kristian ikke bare op i det røde felt, men langt over. (FORZA FREMAD)

    Flyvning nummer: 2

    CPH – AAR med SAS/Jettime på Go

    Sikkert ikke meget at berette om, men ud over at være en ”sur gammel mand” er jeg også sælger med stort S, og sælgere er kendt for at være konkurrence mennesker, grænsende til det sygelige, så hvis jeg skal nå at få flest flyvninger i min rejselog på IF, så skal de med, og 25 minutter ER jo også en flyvning. Så dem vil den tilbagevendende læser møde nogle stykker af.

    Flyvning nummer: 3

    HAM – BRU med Brussel på Economy

    Efter at have været hjemme og på job et par uger blev DSGM rastløs, på forunderlig vis havde hans bedre halvdel og den håbefulde arving, formået at bruge væsentligt mindre på turen til Florida end frygtet. Gode råd var dyre, så i samråd med fruen blev det besluttet at realisere en gammel drøm, og investere en del af pensionen i en lejlighed på Solkysten. (ja ja, måske ikke helt forløbet, men det LYDER bedre) Så hurtig scanning af priser af billigste routing til Malaga, for en 4 dages tur, bestilt søndag med afgang torsdag. 1450,- med det varsel og en perfekt forbindelse ud og hjem – tja så skuffer det til den gode side! At jeg så sidenhen fandt ud at BN giver nul point til EB, ja DET er jo så en anden historie.

    Flyvning nummer: 4

    BRU – AGP med Brussel på Economy

    Placeret umiddelbart bag gardinet i SN MAGRITTE (en af Brussels special dekorerede A320’ere) var dette også en tur uden det store at skrive om, bortset fra måske en lille opsang til SAS. Selv på SN der er udset til at indgå i lavpris konceptet Eurowings får man serveret en (tør) sandwich samt drikkevarer på Economy, stop nu ræset mod FR & DY niveau og kig på jeres nærmeste konkurrenter.

    snmagritte.jpg


    Flyvning nummer: 5

    AGP – ZRH med Swiss på Economy

    Frygtelig dårlig kontrakt lounge i Malaga, måske blev DSGM heller ikke formildet af at han havde krydset klinge med (hvad der MÅ have været) en sprit stiv russer. Efter at have fundet en dejlig lejlighed og rent faktisk have givet et bud på den, endte det med at han HÆVEDE prisen da vi faktisk var enige. Alle der kender DSGM bliver nok ikke overraskede over at han i arrigskab SÆNKEDE sit bud. Behøver jeg sige det? Den handel blev ikke til noget, og DSGM måtte tage til lufthavnen med uforrettet sag. En lounge med så sølle et udvalg af ”mad” og drikke fortjener kun skulende blikke fra DSGM.

    Flyvning nummer: 6

    ZRH – HAM med Swiss på Economy

    Dejlig lounge i Zürich, ellers ikke noget at berette.

    Groundede mig selv i Februar, ikke nogen grund til at smide yderlige point på kontoen før nyt optjenings år, og ingen nødvendige arbejdsrelaterede rejser.
     
    Beaglen, mhsalv, PENSIONISTEN og 15 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Rigtig god begyndelse - meen måske lidt for positivt? Er der måske gemt en lille livsglad gammel mand bag facaden? :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    DLGM?
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer: 7

    AAR – CPH med SAS/Jettime på Plus

    Flyvning nummer: 8

    CPH – OSL med SAS på Plus

    Kan konstatere at DSGM bliver ældre, alt var lettere i gamle dage. Når nu de s…. nordmænd ombygger deres s…. lufthavn så KUNNE de jo f.eks. prøve at lave noget skiltning der er til at forstå midt i byggerodet. DSGM har tidligere nærmest været ”fast inventar” på Gardermoen, og alligevel lykkedes det mig at fare vild, og næsten forvilde mig ud på forpladsen, før en (relativt) venlig G4S vagt viste mig på rette vej – jow jow – og klokken var kun 10, så jeg var faktisk rimeligt ædru.

    Flyvning nummer 9:

    OSL – CPH med SAS på Plus

    SÅ RAMTE LORTEN VENTILATOREN! Magen til amatørnisser skal man lede længe efter, der virker til at Gardermoen kun har fået instrueret halvdelen af deres personale i den nye logistik. At DSGM så ikke ankommer med al for lang elastik i sin tidsplan, ja det hjælper jo nok ikke lige på det hele. Mit stressniveau var MULIGVIS en medvirkende årsag til at tingene ”eskalerede”. Først havde DSGM ikke set at de havde flyttet SAS fast track, så blev han sendt i den forkerte retning, hvorefter han havnede i en kø så lang som Jesus vandring op ad bjerget, med en tid der i et alt for hurtigt tempo nærmede sig ”boarding completed” var DSGMs blodtryk faretruende nær ved at sprænge skalaen på enhver blodtryks måler til hjemmebrug. Med vanlig jysk venlighed lykkedes det mig dog at forcere diverse norske bedstemødre med deres irriterende småunger på slæb i den almindelige sikkerhedskontrol, og uden at blive anholdt få forklaret personalet at ”flyet til min egen begravelse” var tæt på at afgå, så NU skulle jeg igennem. DSGMs krop er ikke bygget til at løbe så det har helt sikkert ikke været et kønt syn, men jeg havde dog åndsnærværelse nok til høre mit navn i højtaleren under den sidste 100 m spurt, alt tyde trods alt på at mine anstrengelser ikke havde været forgæves. I sidste øjeblik om bord, til et udkald ”boarding clompeted” satte jeg mig, for at få vejret, samtidig med at jeg forsøgte at putte mine lunger tilbage ind i kroppen. Sådan en dag er det jo dejligt med en purser der kommer med et glas vand, og siger ”Velkommen ombord Hr. Schwert, godt De nåede det” GO’ STIL!!! Hmmm – endnu engang ender min blog med ros til tanten, men bare vent jeg skal nok komme efter det – det er ikke en trussel, men et løfte!!

    Flyvning nummer: 10

    CPH – AAR med SAS/Jettime på Plus

    Altid dejligt med den tur, så er man lige på trappen til at være hjemme hos sin søde kone…….

    Flyvning nummer: 11

    AAR – CPH med SAS/Jettime på Go

    Første ben på London tur, hvor jeg havde medbragt 2 medarbejdere, og så blev DSGM sgu nærig, men passende også at få testet EBD på Go. Tror vi havde fyldt ATR lastrummet godt op, ud over de 3 styk bagage vi måtte have og mine 2 ekstra, havde jeg tilkøbt yderligere 2. Bagage der ikke just hørte til i den mindste ende, da det er vores store udstillings system, der skulle med til London Excel. Ud over tørt at konstatere ”Det var da lige godt grov’” var der ikke meget brok fra skranken i AAR (hvilket der i øvrigt aldrig er) Så af med 7 store kufferter og afsted……….

    Flyvning nummer: 12

    CPH – LHR med SAS på Go

    Nå, så havde DSGM sat sig godt til rette på 12C, og kort efter start begyndte serveringen. Da vognen kom frem, blev den forreste FA gjort opmærksom på at ”12C er Diamant”, og jeg skal da lige love for at der blev ”losset varer af” med et smil, og et spørgsmål om ”12A & B ikke rejste sammen med mig?” Super service, og det ser ud til at mini pad’en virker nu. Derudover er det jo så lige et ekstra plus når englænderen på 12D slet ikke forstår at han skal ”svirpe kortet” når nu DSGM ikke skal……. (ja ja – the devil in me) Til gengæld er der sgutte meget prioritet i bagagehåndteringen i LHR, med mindre de prioriterer at leverer *A guld bagagen sidst, SÅ virker det!!

    Flyvning nummer: 13

    LHR – CPH med SAS på Go

    En tidlig afgang, og dagen efter terrorangrebet på parlamentet, så vi var blevet rådet til at komme i endog MEGET god tid til LHR. Jow jow da - det var et fantastisk råd, fra vi var ankommet til terminalen, til vi havde tjekket bagagen ind, og var igennem sikkerhedskontrollen gik der rundt regnet 7 min, men hva’ fa’n – better safe than sorry. Morgenmaden blev henlagt fra hotellet til Lufthansa lounge, eller rettere det troede vi. Mine talegaver har tidligere skaffet to gæster med ind i div. Senator lounges, men næh nej – ordnung muss sein – ikke nogle bøjede regler her. Så med overvejelsen, at lade CTO’en stå og kigge misundeligt efter mig og min PA, løb mit gode hjerte af med mig, og i samlet flok begav vi os til en af restauranterne for i fællesskab at konsumere en ”full english” – ikke noget dårligt kald. Ved gaten var der et raid i gang mod for store kabine tasker, og her må jeg også sige at jeg blev overrasket. Omkring 20 pax blev spottet til mål og vejning, min Samsonite høre ikke til de mindste, men et blik på mit bagage tag, og spørgsmålet ”Are you Diamond?” gik ”gate keeperen” videre til næste offer – GOD STIL SAS!! (sagde jeg nu det – igen?? Det MÅ altså snart stoppe.....)

    Flyvning nummer: 14

    CPH – AAR med SAS/Jettime på Go

    *BEEEEEEP* opgraderet til Plus (dog uden mine kolleger) Hvilket eklatant spild af en god opgradering. Det eneste jeg fik ud af dette var at blive rykket fra et acceptabelt sæde 14C til det frygtelige sæde 18C (der på en eller anden måde er over pitchet og ikke kan rykkes så meget som 1 mm baglæns. Nå pyt, det bringer min opgraderings rate endnu et syvmileskridt foran @Kristian så ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. FORZA FREMAD!!
     
    Senest redigeret: 27/6/17
    DanielBahn, Henrik Olsen, mhsalv og 13 andre "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer: 15

    AAR – CPH med SAS på Plus

    Den ”sene” morgen afgang, så SAS eget metal, det ER altså lidt skønnere end de små ATR’er. Endnu engang havde jeg ”pakket vores CTO” med, så nu skulle der frådes i Guldstuen, og han skulle sættes ind i laksens forunderlige verden (nåh nej, det var jo for tidligt) så måtte jeg jo nøjes med at vise ham alt om ”Hytteliv” og ”Pileflet” livets små fortræffeligheder. Han bliver aldrig den samme igen!!!

    Flyvning nummer: 16

    CPH – PLQ med SAS/Cimber på Plus

    Lad mig slå det fast, siden udfasningen af MD80’erne er og bliver CRJ900 et af mine favorit fly, bevares nu er jeg jo heller ikke 2 meter høj, hvilket til dels nok ville have kølnet min begejstring, men støjniveauet, og den fart den stiger med – I’M loooooving it!! Eneste lille malurt man her kan drysse i bægeret, Tante SAS hvorfor i hulens navn kan i ikke lade jeres Plus PAX vælge række 16-17?? Hvor svært ville det lige være at håndtere dette??? Ok – række 1AC/3DF går an.

    Flyvning nummer 17:

    PLQ – CPH med SAS/Cimber på Plus

    1½ time forsinket, og en slatten polarrulle med ost – need to say more?

    Flyvning nummer 18:

    CPH – AAR med SAS/Jettime på Plus

    Så ved man hvorfor man har taget sit alias DSGM. Selvfølgelig resultere halvanden times forsinkelse i at forbindelsen til smilets by er både afgået (og ankommet) før vi når til Kastrup. Når man ikke den sidste eftermiddags afgang må man ”pænt” vente i 2½ time på at SAS igen gider begive sig ud på en rejse mellem landets 2 største byer, det er så dårlig betjening at man næsten kun kan grine hysterisk over det. Det eneste der kan toppe dette er ---- når sommer fart planen træder i kraft, jøsses!!! Men på den anden side, når sommerplanen træder i kraft, så får vi jo selvfølgelig en ny rute fra AAR til AGP! Sagde jeg rute??? Kan man kalde 7 returflyvninger en rute????? JA – ifølge tante SAS og en presset lufthavns direktør i AAR så kan man!!!

    Flyvning nummer 19:

    HAM – ZHR med Swiss på Business

    Jeg ved godt at business ikke eksistere hos tanten mere, så er det overhovedet rimeligt at sammenligne LX C med SAS C? Ja det mener DSGM det er. Sæderne er for begges vedkommende det samme, og kabine størrelsen kan varieres alt efter belægning. Her hører al lighed dog også op. På LX er man garanteret frit midtersæde, og der blev serveret morgenmad (inkluderet en lækker egg benedict) på rigtig porcelæn og med ordentligt bestik, fra en vogn hvor man ikke fik morgenmads kassen ”slasket” i skødet. Når prisen så tilmed (på disse datoer) var VÆSENTLIGT over hvad der kunne laves en ”one stop via CPH” for på SAS Plus, så mener jeg egentligt at det er rimeligt at sammenligne. Bevares det kræver et smut til Hamburg N, men det har vi gjort så tit, og så er Senator loungen i Zürich et dejligt sted.

    Flyvning nummer: 20

    ZRH – AGP med Swiss på Business

    Afgangen fra HAM var så tidligt at denne flyvning endnu engang lå i vinduet for morgenmads servering, efterhånden havde DSGM og hans DSGK fået så meget morgenmad at havde vi valgt endnu en runde skulle vi have været trillet ud af maskinen. At vi sagde nej tak, resulterede dog så i at purseren kom ca. hver 15 min. og spurgte om der var ”noget han kunne friste med” (havde jeg rejst alene og havde ”han” på +50 været en ”hun” på max 25, så vil jeg da ikke afvise at jeg kunne have fundet på ”et eller andet” men det er en hel anden historie.) Alt i alt dejligt at føle sig som en værdsat passager, det kunne andre netværks selskaber lære noget af.

    Flyvning nummer: 21

    AGP-ZRH med Swiss på Business

    Efter at have brugt hele pensions formuen på solkysten, var det tid til at komme nord på igen.
    Ikke meget at berette om, men lige en tanke: Jeg forstår egentligt godt hvorfor SAS har valgt at barbere nogle 3. parts lounges væk. Ser man på den i Malaga, er det sikkert dyrt (uden at jeg har noget af have det i) men hold da k…. hvor er den sølle, dette gælder alt lige fra møbler over indretning til udvalget af mad og drikke. DET er altså ikke meget værd……

    Flyvning nummer: 22

    ZRH – HAM med Swiss på Business

    Forskellen er himmelvid, som nævnt tidligere er Lufthansa gruppens lounges helt klart mine favoritter, så en times i Zürich går hurtigt. Derudover var der nok ikke meget at berette fra denne lille flyvning – NÅÅÅH JO – efter ankomst blev DSGM rigtigt SUR. Her er blot problemet at der ikke rigtigt var nogen at korrekse over dette. Efter at have fået kufferterne og kørt det halve Tyskland rundt med shuttle bussen, havde DSGM endelig fundet sin drosche, vel fremme ved udkørselsbommen tog han sin iPhone frem, åbnede ”wallet” hvor p-kortet fra HAM lå, blot for med rædsel malet i ansigtet at se telefonen lukke ned. Hvad f…. i h…. der stod lige 3% i displayet. Hvis ikke Steven Jobs allerede havde tjekket ud til de evige cyber marker, kan jeg godt berette, at jeg på det tidspunkt ville have ønsket ham lige præcis der hen. Gode råd er dyre, om i bagagen, finde en lader, tage USB ledningen, og få den forbundet til USB stikket i bilen. Nøøøøøøj hvor lader sådan et USB stik langsomt, efter hvad der føltes som et år, godt hjulpet på vej af en kornfed tysk hausfrau, der på forunderlig vis havde fået den opfattelse at DSGM for sin fornøjelses skyld blokerede hendes videre færd, og gav sin utilfredshed frit løb igennem den MEGET store Mercedes’ horn. (Her skal det siges at DSGM overraskede både sig selv OG sin hustru, med et ekstremt varieret antal af tyske gloser, der høre til i en kategori der ikke kan refereres på dette sted, summa summarum ”Die frau klapt sein maul” eller hvad det nu hedder) og med et selvtilfreds smil om munden konstaterede DSGM at der var strøm nok på telefonen til at få ham ud - ind i Niravana.
     
    Senest redigeret: 28/6/17
    DanielBahn, mhsalv, obs og 10 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Var en 3.parts lounge alt hvad LX kunne byde sine business psgrs ??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jep - i Malaga er der ikke andet :confused::confused::confused:
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Er C-priserne ikke også blevet bedre hos LH Group efterhånden? Til samme/bedre pris er det jo helt rimeligt at sammenligne!
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    De pågældende billetter HAM-AGP kostede 5000,- for 2 personer, en yderst fair pris.
     
    SophieHendriksen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jamen indtil videre så skuffer "blog'en" jo næsten til den gode side ;) Min favorit er pt. "DSGMs krop er ikke bygget til at løbe" og nå ja så har jeg sendt positive vibes til din chef efter han blev udsat for BÅDE Hytteliv og "Pileflet" :D:D:D
     
    mhsalv, Beaglen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Chef og chef.... men ja, hans liv bliver aldrig det samme igen :cool::cool:
     
    Beaglen, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ah beklager, syntes jeg havde læst "chef" ;) Stakkels mand uanset hvad!
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer: 23

    AAR – CPH med SAS/Jettime på Plus

    Flyvning nummer: 24

    CPH – WRO med SAS/Cimber på Plus

    En standard SAS flyvning med ”raketten” og så alligevel – ca. 25 min. inde i flyvningen meddelte kaptajnen at de havde en indikation af for høje temperature på landingsstellet????? For at sænke denne ville man sætte farten ned og slå landingsstellet ud, DET har jeg sgu aldrig hørt om før. Så DSGM snusede ind en ekstra gang, er der noget der lugter brændt?? – nææææ – pyyyyy. Efter et par minutter kunne man høre de trak hjulene op igen, og satte ”fuld fart frem” hvilket man virkelig kan mærke i CRJ’en. Pudsig manøvre!

    Flyvning nummer: 25

    WRO- CPH med SAS/Cimber på Plus

    24 timer i Wroclaw, og så hjemover. Sov vist det meste af vejen, og gik glip af en Polarrulle.

    Flyvning nummer: 26

    CPH – AAR med SAS/Jettime på Plus

    Nu er vi så ved at være fremme ved Bededag, og den flittige IF læser vil kunne huske at DSGM havde en mindre kontrovers med SAS Diamant service. Idet DSGM på forunderlig vis havde lavet en fejl, ja i læste rigtigt, jeg forstår det heller ikke! Nuvel jeg BURDE have rejst til AAL, da hele den pukkelrykkede var sat stævne i vores sommerhus, men af gammel vane havde jeg booket til AAR. Ja ja – en Plus Saver billet, så ville Tante SAS gøre noget som helst for en Diamant kunde – NOPE – man holder sig stringent til reglerne, for pokker SAS jeg bad jo ikke om at få refunderet min rejse, blot om at blive sat af i L i stedet for R. Det er i min verden ikke i orden, det var jo ikke en lavpris billet jeg havde købt, men en af de dyre med lidt rabat. Måske er jeg gammeldags, men i den slags tilfælde ville jeg sgu udvise konduite, hvis en af sælgerne kom til mig med en stor kunde, der havde klokket i det – hvad tænker i? Men sådan er vores fortolkning af kunder og (god)service jo så forskellige.
     
    mhsalv, Beaglen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er enig. Klart hvis der ikke er plads på AAL eller der er andet der er i vejen for det så bevares, men man kan vel lægge positivt ud og i det mindste gøre et ærligt forsøg at løse kundens problem/fejl hvis det ikke er til stort besvær.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er vist lidt på linie med SAS, de er ikke ansvarlige for deres kunders "fejl", de kan jo ikke vide at man booker til en forkert destination... Skal de være smidige, det er de sikkert tit, men der er vist ingen manual der siger hvad de kan og ikke kan i kundeservice...

    med hensyn til "storkunder", tænker jeg, hvis det er en booker fra Novo, Carlsberg, FL Smidt eller noget, så ville de være lidt mere lydhøre eller hvis man lå og fløj Business over Atlanten 1 gang i måneden.....
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Der var plads, de tilbød jo at sælge mig en billet...............:mad::mad::mad:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu har jeg på INTET tidspunkt hidset mig op over beslutningen, i min indledende korrespondance med SAS skrev jeg også at jeg muligvis selv var skyld i problemet, men jeg giver ikke meget for din sammenligning med Novo og Carlsberg, som EBD BURDE jeg være det SAS selv beskriver som den vigtigste kundegruppe, jeg kan bare konstatere at der er himmelvid forskel på hvordan jeg agerer over for mine vigtigste kunder og hvordan SAS gør. Jeg putter ikke mine ned i "en definitiv manual" og Kristian, det tror jeg heller ikke du gør med dine - come on!!!

    EDIT: @Kristian - hvis du tager tantens parti her for at forsøge at forøge din succes rate med opgraderinger og vaske din sorte plet af, så har du min fulde respekt :D:D:D:D
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hmmm, en meget simpel regl for mig er, at 20% af kunderne generer 80% af omsætningen.. DE er A kunder, de sidste 80% har potentiale til, at komme fra B til A, fra C til B... så jeg er meget simpel, mit fokus ligger hvor der er potentiale...

    Der er rigtigt mange EBD'ere, desværre, så hvis man er EBD OG arbejder fra Novo/Carlsberg, så vil jeg mene, at man står godt rustet til, at kunne få hjælp og ændringer igennem end hvis man som du og jeg i mindre virksomheder..

    Alle virksomheder har manualer i kundetjenesten, så kan man lide det eller ej... Endvidere kan der være fejlvurderinger, men jeg tænker, om man kunne spørge om vedkommendes chef næste gang? Prøvede du det? måske lidt agressivt, men værd at prøve..

    Fine små glade SAS historier ellers vi har hørt hidtil, så man er jo helt forvirret over hvad DGSM står for mere..:p:p:D:D
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu skal jeg SAT'ME give dig en lektion i hvad DSGM står for knægt......

    1) Som sagt fejlen var klart min, så ingen grund til at være aggressiv
    2) Vi er selvfølgelig bare et bette foretagende, men tro mig vi har sgutt'e nogen manualer for kunde service, men medarbejdere, en Back office Manager med konduite, logisk sans, viden, service gener og en formidabel kompetent chef ;);)
    3) DSGM hader uærlighed, og samtidig er han så naiv at han tror på det bedste i mennesker indtil det modsatte er bevist. Når nogen gentagende gange kalder ham en vigtig kunde, ja så tror han sgu på det - naiv som han er......
    You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time!!
    Hvis du ikke kan se det, hører du til i 2. gruppe *DUCK AND RUN*
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nå tilbage på sporet:

    Flyvning nummer: 27

    BLL – FRA med Lufthansa på Economy

    Damn’ – det er godt nok en tidlig afgang – og så helt i Billund, en pløjemark 50 km væk fra nærmeste motorvej. Hvad er der nu galt med en lille lufthavn i Thomasminde? Nå – hvad gør en mageligt anlagt SGM? Han booker selvfølgelig et værelse på Zleep Hotel i BLL. Det fungerer godt nok fint, med en forudbestilt parkering i P1, kan man parkerer rundt regnet 50 meter fra hotellet, fine (lidt spartanske værelser) men hvad kan man ellers forvente af et ”budget hotel” til 695,- for et dobbeltværelse. ”Morgenmad til 2 personer for 200,- ??? Nej tak lille De, det bliver ikke nødvendigt!” En rigtig jyde spiser jo morgenmad i King Amlet.

    Det er altså fascinerende at lægge an til landing i FRA, når man følges ind med en anden maskine, på en eller anden måde virker det altså tættere på ”i virkeligheden” end på et foto.

    1fly.JPG


    En snack i Senator lounge, og en smøg i rygesalonen, tyskerne ved stadig hvordan ”vi” vil behandles (læs rygerne) FRA er og bliver en af mine yndlings lufthavne for intra europæiske transfers, korte distancer til gates, og et varieret udbud af snacks og mad……… Life is good!

    Man ved man er i Tyskland når:

    1kringle.JPG

    Flyvning nummer: 28

    FRA – AGP med Lufthansa på Economy

    Intet særligt at berette

    Flyvning nummer: 29

    AGP – MUC med Lufthansa på Economy

    4 korte dage og et kommando raid på Ikea senere, er DSGM & DSGK tilbage i AGP. Som altid er der KAOS i afgangshallen, men pyt vi er jo tjekket ind, så med laaaaange skridt direkte mod fast track, klar til at scanne boarding kort, hvor på der tydeligt står ”priority boarding”. DSGM burde måske have lugtet lunten, den englænder der stod lige foran ham i køen havde et printet boardingkort, hvorpå der stod (på engelsk) fast track access, men alligevel blev han afvist, med en masse spanske fagter, og sendt over i den 68 km lange kø for pøblen. (DSGM stod nok og gnækkede lidt for tidligt) scanne boarding kort – rødt lys – og en meget insisterende bip tone. Hvilket afstedkom følgende ord udveksling:

    Security Señorita: ”No No sorry sir you have to go over there”
    DSGM: “No mam, please look at this card it says priority boarding, I am *A Gold with fast lane access on a Lufthansa flight.
    Security Señorita: “No No – machine says no access”
    DSGM: “And I tell you, your machine is broken, I have access here, and I am not going in that line over there, hence we would then miss our flight - Miss”

    På dette tidspunkt begynder der så småt at være en kø I adgangskontrollen til fast lane, og før omtalte Senorita forsøger at få nogen af dem der star bag os hen til scanning – ha – hun har tilsyneladende aldrig mødt DSGM før, lad os sige hun ikke havde den store succes. Nu begyndte hun så at skælde ud på DSGM - PÅ SPANSK……..(dumt træk)

    DSGM: ”No habla Espanol Señorita – speak English, this is an international airport – right??

    På nuværende tidspunkt var køen ved at være ikke ubetydelig, og på afstand kunne man se en kampvogn af en Senior Security Señorita nærme sig DSGMs ”stand up blokade”
    Den nu MEGET ophidsede Security Señorita gestikulerede med arme og ben over for Senior Security Señorita’en i et omfang så DSGM begyndte at overveje om man burde evakuere de småbørn der stod i nærheden før de kom alvorligt til skade.

    Senior Security Señorita: ”Excuuuuuseee me Sir, you apparently not have access to use the fast track I will have to ask you to go in the other line”
    DSGM: “And your staff are apparently not properly instructed to do this very important job you have assigned them for – look here my dear, this is a priority *A boarding card for Lufthansa, with fast track access, I don’t give a f… s…. about what your machine is saying, I am going thru here……”

    Senior Security Señorita kigger på vores boarding kort, kigger i en manual, vender sig mod Security Señorita og bruger de næste 20 sekunder på at give hende en svada af den anden verden, nuvel DSGM forstår ikke spansk, men at udlede fra den ellers selvsikre Security Señoritas kropssprog, VAR det en svada, og hendes selvsikre ydre var nu knapt så selvsikkert. I de minutter der var gået, var den først omtalte englænder tilbage i køen, og han slap sammen med DSGM igennem porten til det forjættede land, forbi en Security Señorita der havde travlt med at kigge alle mulige andre steder hen.

    Da DSGM stod og gjorde klar til at få scannet sin kabinekuffert gik han et dunk i ryggen af føromtalte englænder med et: ”Well done Mate, they are so f… arrogant here, she got what she deserved” og ved nærmere eftertanke, han var sgu nok Australier – happy flying Crocodile Dundee!!

    Flyvning nummer: 30

    MUC – FRA med Lufthansa på Economy

    Som ægte FF snupper man jo lige et ekstra segment når det passer sig – NOTE TO SELF: Lær at se LIDT mere brødbetynget ud, når DSGK spørger ”Hvad skal DET nu til for” og du svarer: ”DET havde jeg slet ikke lagt mærke til, før efter jeg havde booket”

    Flyvning nummer: 31

    FRA – BLL med Lufthansa på Economy

    Efter en begivenhedsrig indledning på dagen, vil jeg gå så langt som at beskrive den sidste del som direkte kedelig set med DSGMs øjne, alting spillede. Igen var der tid til at indtage en sen frokost i min favorit lounge i FRA. Man kunne næsten tage sig selv i at ønske tanten ind under de store brede luftwaffe vinger. Den ”polar rulle” med cola de serverer på LH økonomi, er i hvert fald fuldt på højde med den der serveres på SAS Plus. SKAM DIG TANTE SAS!!!

    DSGM får nok ikke tid til at opdatere med flere af forårets flyvninger før sommerferien, men glæd jer til fortsættelsen. Hvor de der mener at DSGM er blevet blød og positiv på sine gamle dage, godt kan tænke om, når DSGM har sin "1st encounter" with the cube..................................STAY TUNED!
     
    Senest redigeret: 30/6/17
    mhsalv, Beaglen, THammer og 12 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side