Dystre udsigter for Norwegian, jeres vurdering?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Daniel K, 4/3/20.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,394
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Erwin Lansing, Bekgaard og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er indimellem lige før man får sympati for Mogens Lykketoft.:cool:
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    money-graphics-2003_904544a.jpg
    :)
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Der er ingen tvivl om at de er pressede. Har fulgt dem en del i de norske medier og det er et dystert billede.
    Jeg har svært ved at se dem få et nyt lån og aktie kursen er faldet som en sten, så en emission virker pt. heller ikke som nogen oplagt mulighed. De har dog en ubekendt lottokupon. Nemlig, deres erstatning fra Boeing. Lige nu tror jeg det er den der skal redde dem. Hvis der kommer en som er højere end den markedet forventer og der derefter kommer gang efter hvornå så kommer aktien til at stige. Når den gør det, så tror jeg emissionen kommer.

    Tror ikke de går konkurs, men der skal ikke komme andre virusser eller andet i den stil. Elastikken er allerede strukket.
     
    Beaglen, Bekgaard, Daniel K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Tak, jeg har booket sommerferien med DY men brugt Mastercard fremfor Norwegians eget Visa, da usikkerheden er for stor vs Norwegian points jeg kunne optjene.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Der er vel noget om snakken. På et tidspunkt kan de vel ikke hente flere penge. Så synes måske det er at strække den at kalde det ondsindet sladder. Det er ingen hemmelighed at Norwegian har hængt med en vis legemsdel i vandskorpen længe. Tror heller ikke det er sandsynligt med konkurs inden sommerferien, men hvis ikke der kommer styr på Corona udbrud snart, så bliver det en svær sommer for Norwegian.
     
    Beaglen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Bør retteligen formuleres: så bliver det en svær sommer for alle luftfartsselskaber - og alle andre grænseoverskridende transportvirksomheder. o_O

    ..og for ret mange andre derudover..:(
     
    Beaglen og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,394
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Jeg kan nu se, at det kræver en forklaring: Det var et udtryk vi i studietiden brugte, når nogen satte fingeren på et ømt punkt i ens privatliv - og man gerne ville kommentere påstanden. Lidt i retning af det berømte udtryk: "Der er ikke fejet noget under gulvtæppet." Og effekten var naturligvis den samme.
     
    Nielspg, Beaglen, GertrudSand og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er også sådan, udtrykket som regel bruges nu om dage: En harmdirrende afvisning af et påstand, som i bund og grund er korrekt. :rolleyes:
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Norwegian inviterer til pressekonference mandag den 4. maj kl. 12.00
    Norwegian - May 04, 2020 10:36 CEST


    Norwegian inviterer til pressekonference med bestyrelsesformand Niels Smedegaard (på videolink), koncernchef Jacob Schram og finansdirektør Geir Karlsen mandag den 4. maj kl. 12.00.


    Med under 1,5 times varsel kan det kun betyde enten gode nyheder, eller meget dårlige.

    EDIT: Gode nyheder, når over 95% af aktionærerne har stemt for redningsplanen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Norwegian er vel stort set slået tilbage til start, hvad angår størrelsen på den aktive virksomhed. 2002 havde man en håndfuld B737-800 maskiner og knap en håndful indenrigsruter i Norge.

    Trist at de er på vej ned, for der er brug for en konkurrent til SAS i Skandinavien. Har egentlig kun haft gode oplevelser med DY og ville gerne have fløjet noget mere med dem. Men desværre var deres prisstruktur ikke attraktiv inden for Skandinavien i de tilfælde, hvor man havde mellemlanding, eks. ARN-CPH-AAL. Der var DY som oftest langt dyrere end SAS, og dertil var tidstabellerne oftest ikke specielt gode. Har dog fløjet med dem en del gange ARN-CPH, hvor de havde en okay tabel og ofte også gode priser.
     
    Senest redigeret: 10/11/20
    Beaglen, Nielspg, Daniel K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg vil nok sige, at de er slået endnu længere tilbage. Den gang havde de ikke en bunke sure kunder, som har fået aflyst deres rejser, ingen (leasede eller ejede) parkerede fly, osv. osv. Allesammen meget trist. Selvom den hollandsk version af janteloven foreskriver at "høje træer fanger meget vind", så er det godt nok langt at falde.
     
    Beaglen, Daniel K, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    951
    Point:
    93
    Jeg er enig langt hen ad vejen ift. oplevelser med DY/D8. Jeg har aldrig valgt dem over SAS, men har været "nødsaget" til at rejse med dem af flere omgange da de enten har været væsentligt billigere eller mere belejlige end SAS/LH/etc. Jeg har rejst til Riga, London og Budapest med Norwegian inden for de seneste to år og det har altid været en fin oplevelse. Uden en Norwegian-base i CPH vil der ikke være nogen til direkte at udfordre SAS, og det gør man kan blive lidt bekymret for priserne i fremtiden.
    Som anerkendt flynørd i mine vennegrupper, så er der flere der har hevet fat i mig og spurgt mig om det virkelig kan passe at Norwegian går konkurs. Når jeg har forklaret omstændighederne og de mulige udfald har jeg spurgt ind til hvad de synes om at Norwegian måske ikke vil være en mulighed for rejsende i fremtiden. Mine venner er generelt unge, studerende og udelukkende leisure-rejsende, hvilket selvsagt gør dem meget prisbevidste, og de er derfor ærgerlige over det, da Norwegian har leveret billigere billetter og jævne oplevelser.
     
    Beaglen, Daniel K, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    (Pre Corona) Tilsyneladende for billige billetter til at at lave en sund forretning ud af det - bland andet
     
    Henry, Henrik Olsen, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg vil ikke kalde mig selv Norwegian fan, men det er lidt derhen ad..
    De oplevelser jeg har haft med dem har alle været positive til en fair pris. Derudover har de bare givet os jyder en smule muligheder for at komme direkte ud i verden, hvilket man ikke ligefrem kan beskylde SAS for.

    Jeg vil være meget ked af, hvis Norwegian går konkurs, hvilket jeg dog desværre tror det ender med :(
     
    PENSIONISTEN, Daniel K, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Har aldrig prøvet Norwegian (og kommer nok heller ikke til det).
    Har været meget splittet pga deres medarbejder-setup og vilkår (eller mangel på samme).
    Det er vel lidt ligesom æg fra burhøns ? Når der er fokus på vilkår siger mange, at de vil fravælge dem. Når de samme folk skal købe æg, kigges der på prisen.
    Så køber jeg hellere øko-æg...
     
    Offlyer, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  19. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Jeg synes det er trist for de mange medarbejdere i selskabet. Jeg tror der hurtigt kommer andre selskaber og fylder tomrummet, så tror ikke SAS skal glæde sig for tidligt. Var ikke en stor fan af Norwegian, dertil har de p... på mig for mange gange (aflyste afgange og information der nærmede sig løgn. Men det er jo fra asken ind i ilden hvis det er eks Ryanair der rykker ind.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Bekgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg syntes måske ikke helt man kan lave den sammenligning, og Norwegian havde jo baser mange forskellige steder i Europa, og der er vel intet der peger på at medarbejderne på de baser var aflønnet i strid med reglerne i det pågældende land.
     
    Bekgaard, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side