easyJet får nyt udseende til sin 20 års fødselsdag

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 5/2/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Storbritanniens største flyselskab easyJet har lanceret et helt nyt udseende på sine fly, hvilket er den første ændring af flyselskabets ikoniske hvide og orange udseende, siden kundeservicenummeret på flykroppen blev udskiftet med easyJet.com i 1998.

    Der er to vigtige designændringer. For det første er easyJets orange varemærke blevet udvidet fra halefinnen til flykroppen for at skabe mere plads til easyJets logo, som nu er 15 % større end tidligere. For det andet er der tilføjet en orange stribe på flykroppen, der afspejler easyJets design. Det muliggør, at easyJet logoet bliver skåret ud i hvidt på den orange baggrund – i overensstemmelse med retningslinjerne – og det giver samtidig flyet et elegant og moderne udseende. Sidst men ikke mindst er ”.com” blevet fjernet fra flyet.

    easyJet har på nuværende tidspunkt en flåde på 226 fly, som er en blanding af modellerne A319 og A320. Alle easyJet-fly, der leveres fra april 2015, vil være udstyret med det nye design. easyJet har en kommende ordre på 197 Airbus A320-fly, hvoraf størstedelen skal erstatte ældre A319 fly, som på nuværende tidspunkt er i flåden.

    Desuden udstyres samtlige yngre fly i easyJets flåde med det nye design, når de planmæssigt skal males, hvilket typisk sker hvert sjette år. Det vil sige, at 29 fly vil være udstyret med det nye udseende inden udgangen af 2015, og inden udgangen af 2017 vil 50 % af flåden have det nye design. Et hold af specialister er nødvendigt, når et fly skal males, og det tager i gennemsnit syv dage at male hvert fly.

    Et design, som er aktuelt de næste tyve år

    I løbet af easyJets 19 års levetid har der kun været to stilarter. Den første, som blev lanceret på easyJets første fly i 1995, var forskelligt fra andre fly, da det fremviste bookingnummeret skrevet i enorme bogstaver henover flykroppen. Den anden, som trådte i tjeneste i 1998, viste easyJet.com hen over flykroppen, hvilket afspejlede flyselskabets vigtige skridt mod online booking.

    Peter Duffy, easyJets Commercial Director, forklarer:

    “easyJets logo er et af de mest genkendelige inden for luftfart. Da vi nærmer os vores 20 års fødselsdag til november, følte vi, at en genopfriskning af flyenes udseende ville komplimentere de mange forandringer, som easyJet allerede har undergået, herunder tildelte pladser, fleksible billetter og vores prisvindende mobilapp.”

    Som det kan forventes fra easyJet, er der tale om en omkostningslav makeover, da alle vores nye fly vil blive malet i det nye udseende, mens vi kun vil male de ældre fly efter behov. Vi ønsker, at vores nye udseende kommer til at være lige så aktuelt i de næste tyve år, som det har været i de foregående tyve år. Det endelige design er udvalgt af næsten 4000 medarbejdere og kunder.”

    Alex Wood fra designbureauet Holmes Wood, der samarbejdede med easyJets ingeniørhold om flyenes nye udseende, fortæller:

    ”Vi har brugt lang tid på at lære personligheden og holdningen bag easyJets brand at kende, og det afspejles i det nye design. easyJets seneste brandopdatering reflekterer, at de gik fra at være et lavprisflyselskab til at være et af Europas største flyselskaber, og med denne forandring kom en ny attitude og tillid – som ikke var reflekteret i deres nuværende design. Det nye design er en omhyggelig og velovervejet designudvikling, som er både selvsikker og frisk, og vi føler, at den reflekterer easyJets etos af moderne enkelthed.”

    Andreas Ossenkopf, chef for Mankiewicz’ flydivision, som leverer malingen til flyene, kommenterer:

    ”Mankiewicz er meget stolte af, at vi blev valgt som leverandør af maling til easyJet. Vi sætter en stor ære i at fremstille og levere innovativ Aerospace maling af høj kvalitet. easyJet og Mankiewicz har samme filosofi om at kombinere kvalitet med effektivitet, og vi er glade for at støtte billedet af easyJet som kvalitetsbevidst.”

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    syntes deres nye design er grimme :cool:
     
    Clipper, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Hård type :eek: men du har ret :p
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ligesom deres gamle var det :D
     
    THammer og clager "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    I det mindste er det nye mere trafiksikkert :p
     
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    årets design pris får de ihvertfald ikke!
     
  7. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    De har fået kasket på!
     
    asf "Synes godt om" dette.

Del denne side