easyJet vil belønne loyale kunder

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 19/11/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    easyJet vil belønne loyale kunder
    Rejsende, der én gang har fløjet med easyJet, kommer tilbage til flyselskabet. Det skal belønnes med et nyt loyalitetsprogram, som netop er blevet testet af 15.000 passagerer. Her blev programmet rigtig godt modtaget med en tilfredshedsgrad på 91 pct.

    easyJet, der er et af Europas førende flyselskaber, er god til at fastholde sine passagerer. Antallet af bookinger foretaget af eksisterende kunder er steget til 57 pct. fra 50 pct. i 2010. Det betyder, at 37 millioner passagerer hvert år vælger at booke billet igen hos easyJet. Til sammenligning var tallet 25 millioner for fire år siden, hvilket er en stigning på 50 pct. Tallet for forretningsrejsende, der vælger at flyve igen med easyJet, er endda endnu højere, nemlig 62 pct.



    Det er en fordel at fastholde eksisterende kunder med gode services, da det er langt dyrere at finde nye kunder. Derfor har easyJet lanceret sit nye loyalitetsprogram på prøvebasis til faste kunder. Programmet har kørt de sidste tre måneder med 15.000 passagerer i Storbritannien, Frankrig og Schweiz, og af disse er 91 pct. tilfredse.



    Øget fleksibilitet og prisgaranti

    Fordelene for deltagerne i prøveprogrammet er øget fleksibilitet ved bookinger, prisgaranti og telefonisk rådgivning.



    ”Vores kunder synes godt om os og vender derfor tilbage for at flyve med os igen. Det er et bevis på, at vores strategi med overkommelige priser, venlig service og vores fantastiske rutenetværk er en succes. I år har mange passagerer fløjet med os for første gang, bl.a. pga. nye initiativer såsom tildelte sæder, og vi er meget opsatte på at gøre dem til loyale kunder, der vælger easyJet igen og igen.



    Da vi sammensatte vores prøveprogram, tog vi udgangspunkt i vores kunders ønsker og skræddersyede programmets tilbud efter, hvad de vægter højest. Modsat traditionelle loyalitetsprogrammer, som måles på kilometer, giver vores program kunderne værdi med det samme og er samtidig nemt at styre,” siger Carolyn McCall, easyJets administrerende direktør.



    Nye initiativer er populære hos passagererne

    Den øgede loyalitet hos easyJets kunder skyldes en række nye initiativer, såsom det populære easyJet Plus-program, som giver medlemmerne en række fordele. Fordelene tæller bl.a. ubegrænset sædevalg, særskilt bagagedrop og speedy boarding. I starten af 2015 tilføjes flere services, såsom fast track igennem sikkerhedskontrollen i de største lufthavne. Alt dette gør easyJet i stand til at tilbyde sine passagerer en stressfri tur igennem lufthavnen og ombord på flyet.



    Antallet af easyJet Plus-medlemmer er steget med 14 pct. i Europa i det seneste år, og fastholdelsesgraden er steget med over 30 pct. i samme periode. Medlemmerne synes desuden, at værdien af deres medlemskab er stigende.



    easyJet deltager endvidere i tre ledende loyalitetsprogrammer; Nectar, RBS Your Points og Emirates Skywards. Medlemmer af disse programmer kan bruge deres point til at bestille rejser med easyJet.

    easyJet transporterer mere end 65 millioner passagerer årligt på mere end 700 ruter i 32 lande.
     

Del denne side