EB Julekalender 2013 *Spoiler*

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 15/12/13.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    "Synes godt om" modtaget:
    8,873
    Point:
    113
    Fandt denne... Virker troværdigt, lad os se om det holder:

15: Tjen 3x poeng på flighter til USA

16: Tjen ekstra på å bestille The Economist

17: Amsterdam 10k poeng

18: 30% rabatt hos Scandic Stockholm

19: Paris 10K poeng

20: Tilbud på Berlin, Frankfurt og Dublin

21: Tjen dobbelt eller bo for halv poengsum på Elite Hotels

22: Tjen 3x poeng til Athen, Venezia, og Split

23: London 10k poeng

24: Billige bonusturer til New York

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Spændende om den holder ;)

Overvejer selv at slå til idag på EWR og 3x point. Med to voksne og et barn på en forlænget weekend, så giver det "næsten" en ny gratis tur til USA i kombination med min Amex 2for1 voucher.

14.600,- for 2 voksne og 1 barn i vinterferien for en smuttur og så en ekstra rejse i "SAS Minus" på købet - er ikke noget dårlig deal. Så er vi nede i omkring 2.600 kr. per person t/r i snit for de to rejser med afgifter.

Optjening til børn er en god deal. Fuld optjening og kun halv pris ved bonusrejser ;) Og med en 2for1 voucher hvert år, så er vi andre også som oftest nede i halv pointpris. Dog er det praktisk taget umuligt at få 3 pladser på C hos SAS - og Plus kan SAS IT jo - som bekendt - ikke finde ud af at sælge som bonusrejser længere :(

Dagens deal er absolut en af de mere interessante

Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    Er fristet også... For ca 5.500 får man 10.000 basispoint og så vel 20.000 extrapoint... Fik en mail at i januar får jeg dobbeltpoint:
    "

En bonus til dig, der rejser meget!

Hej Kristian
    Vi kan se, at du har rejst meget med os i den seneste tid. Det er vi rigtig glade for! Og som tak vil vi gerne give dig dobbelte Ekstrapoint* fra 2. januar 2014 til 31. januar 2014 for rejser med SAS."

Så vel 10.000 point der...

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Ikke nogen dårlig deal, hvis man få yderligere på den targeted kampagne ;)

Nu fik vi booket til en 4 dages tur i februar. Det skulle gerne være en god hjælp pointmæssigt til næste bonustur og brug af årets 2for1 voucher ;)

Så mangler vi bare at finde noget availabilty hos SAS, som passer os - det er straks et større problem - bonussæder gror jo ikke på træerne hos dem. No problem at finde den ene vej, men ud- og hjemrejserne passer rigtigt dårligt sammen - medmindre man har tid til at være væk i en måned eller kun vil være væk i et par dage ;)

5. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    @Flemming Poulsen

Du nævner en 2for1 voucher. Kan du lige uddybe hvad det er for noget? :)

6. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Den findes desværre kun i Norge og Sverige p.t. når man har et American Express-kort. Når man en bestemt omsætning på dette kort, så giver Amex en 2for1 voucher til Eurobonus.

Desværre er Danmark lidt et uland når det kommer til kreditkort og udbuddet, pointoptjening samt kvaliteten på kortene lader meget tilbage at ønske. Jeg har selv et svensk Amex, som jeg er meget tilfreds med. Det giver mindst dobbelt så mange point af omsætningen ift. et dansk SAS Mastercard/Diners Card og så får jeg denne 2for1 voucher en gang om året, hvis jeg når en omsætning på 150.000 SEK på et kalenderår.

Lad os krydse fingre for at der snart kommer nogle bedre kreditkort i Danmark også, men desværre så hjælper de høje kreditkortgebyrer, som forretningerne må pålægge prisen (det må man f.eks. ikke i Sverige) og den politiske beskyttelse af Dankortet jo ikke når det kommer til at få flere (og bedre) kreditkortprodukter på markedet :(

F.eks. i Sverige hvor konkurrencen er større og man ikke har et nationalt kort der forstyrre konkurrencen, så er pointoptjeningen også større. På Diner Club optjener man f.eks. 20 point pr. 100 SEK, men man i Danmark kun optjener 15 point pr. 100 DKK. En betydelig forskel hvis man har en del forbrug. På Amex giver det 20 point pr. 100 SEK (ca. 20 point pr. 83 DKK).

7. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Wow det var da noget af en forskel i forhold til danske standarder. Jeg har et SAS MasterCard med 10 point per 100 DKK. Det vil sige at du i Sverige skal omsætte for 4,15 DKK for at optjene et point, og i Danmark mere end dobbelt så meget (10 DKK for et point)!

Skal man have bopælsadresse i Sverige for at kunne få et svensk AMEX?

8. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg tror man skal have adresse i Sverige for at få kortet. I Danmark kan du dog få lidt flere point ved at bruge SAS Diners Club. Det giver 15 point pr. 100 DKK.

Ja - i Sverige tjener jeg 20 point for 100 SEK (ca. 83 DKK) - så det er en klart bedre deal. Og lægger man 2for1 voucheren til, så er det en ret god optjening man kan komme på. I år var vi på SAS Plus til Washington (bestilt inden SAS lukkede ned for Award på Plus på langruter) - og så er det jo 80.000 point man "sparer". Kan man finde Business Class billetter på langrute, så er det en endnu bedre deal. Men sidstnævnte hænger ikke på træerne hos SAS - og voucheren har nogle underlige regler og at man ikke må mixe klasser, så har man Business ud skal man også have det hjem. Det gør det svært at finde noget brugbart på andet end økonomiklasse p.t.

9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    Så kom dagen jeg havde ventet på, 3x dobbelt til tre destinationer og der stod Venedig på min liste... det er jo en spændende deal! så lad os lave en lille udregning på hvad jeg/vi får ud af det?

Jeg er guld og får 7.500 i almindelige point i Plus og 15.000 Point - dva. 22.500 point for en tur og børnene får 6.000 point på deres konto og 12.000 ekstra point = 18.000 point - vel så ikke en dum deal, at betale 9.177kr for 76.500 point?

Hvordan virker det? - det gælder for alle de point ikke? - ikke kun for mig der betaler? - nogen der ved det?

Nogen der kender et link til sign-up SAS Eurobonus?

Senest redigeret: 22/12/13
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    Jeg blev svært fristet af at tage en tur til Athen i stedet... - via ARN gav en 11.125 i Bonus i guld og så 2x extra point oveni, slet ikke dårligt, men aner ikke hvad jeg skulle i Athen. Må blive næste år! nå, men turen er booket, ud søndag d.6.7 og hjem fredag d.11.7 - 8.636 i PLUS. Købt på Diners Club, giver såvidt jeg kan regne ud: 22.500 point for billet, 864 ekstra for Diners club og 3 børn af 18.000 point stykket = 77.364 point. Da en ok ratio eller hvad siger i andre?

Forresten, hotel/B&B og bileleje i Venedig, nogen der kan nogle tricks der?

11. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,189
    6,208
    Point:
    113
    Så nærmer vi os den 24. december og om "listen" passer.

Vi gætter på at prisen vil ligge på 40.000 point i SAS Go. Hvad siger I andre?

Hilsen
    Henrik

12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    Dilemma dilemma, har bestilt en tur til Chicago på min guldkonto til 45.000 point, men måske den skulle skiftes ud med New York? - tror også den kommer til, at koste 45.000 point som til Chicago...

13. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,189
    6,208
    Point:
    113
    Vi ramte "desværre" ikke korrekt i vores gæt. Prisen for en tur/retur i første kvartal endte på 30.000 i SAS Go. Dette er en skarp bonuspris som SAS har kommet med til New York.

Det sværeste bliver at finde pladser der passer - Så start tidligt :)

Dog er der i min optik en fejl i priserne da jeg ikke kan finde nogle awards på de 30.000. Kun standard awards på dfe 60.000 point. Kan I andre finde noget?

Se linket her: http://bonusfeber.dk/sas-julekalender-24-december/

Hilsen
    Henrik

14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    jeg kan heller ikke finde Awards til 30.000 point og faktisk ej heller nogen ledige afgange nærmest, kun midt uge på både ud og hjem.. - er det en ommer eller er jeg bare for sent oppe?

15. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,189
    6,208
    Point:
    113
    Hejsa,

Jeg har fået talt med EuroBonus og de nævnte at flere havde problemer med at få den rigtige pris frem. Så jeg fik at vide at jeg skulle prøve at ringe derind og så ville de hjælpe med at lave en booking til til 30.000 point.

Så er der andre der forsat ønsker en award til New York for de 30.000 point så ville jeg anbefale at prøve at ringe til EuroBonus medlemsservice og se og spørger ind til at man via Bonusfeber har læst at flere har haft problemerne og se om ikke de vil lade en booking gå igennem manuelt.

Det er et forsøg værd og skriv gerne om det lykkes eller ej :)

Hilsen
    Henrik

Del denne side