Hej kloge venner Jeg har aldrig brugt SAS på oversøisk (som i ved var det primært EK) Nu har jeg dog 2 booket i år, og er lidt forvirret, nu hvor jeg kigger på den 3. Jeg har pt. AAR-MIA-AAR og en AAR-NRT-AAR disse har jeg forstået giver min. 9000 EB point (+applicable bonuses ) er det ikke korrekt? Nu skal jeg så over til en af vores nye samarbejds partnere i September eller Oktober, og sad og kiggede på nedenstående (flyves af SAS til og med IAD og AA på det sidste ben) HVORFOR KUN 4250?? troede min. oversøisk var 6000 EB point..... /Den FORVIRREDE gamle mand (Hvis EBD kort lige føles lidt længere væk)
Hvis du bare tager AAR-IAD, viser SAS web 8000 points plus ekstra, men indsætter du MSP, kan den ikke vise points. Mon ikke det er fordi den faktisk ikke kan beregne - eller fordi points kun er for den ene vej?
CPH-IAD burde give minimum 3750 point + hvad du så får for AAR-CPH. Også ORD-CPH skulle give 3750 point. Jeg mistænker en fejl i SKITet fordi der indgår andre carriers i bestillingen.
Jeg vil endda næsten kalde det "en fejl med fejl på", for normalt viser de slet ikke antal point når der indgår andre carriers. Godt spottet. Du burde næsten sende to fejlrapporter til SAS og SKIT...
Du kan finde nærmere info her: http://www.sas.dk/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4 Altså 250 point for dine indenrigsben og 3750 pr.ben for dine oversøiske flyvninger, hvis det er via IAD og ORD. Altså 4000 point + evt. EBG-bonus på 25%. pr. vej.