Economy Comfort hos KLM?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Bizflyer, 27/12/13.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    KLM tilbyder en Economy Comfort class på widebody flyene sine. Der skal være ca 10 cm bedre benplads i forhold til normal economy.

    Er der andre fordele ved at betale ekstra for Comfort sæde hos KLM? Mad, underholdning, boarding, baggage osv?
     
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det korte svar er nej.
    I modsætning til f.eks. SK med deres Plus/Eco Extra er der hos KL blot tale om et sæde med lidt bedre plads.
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi fløj på KLM's Economy Comfort hjem fra HAV i sommer og detvar ikke imponerende. Lidt mere benplads og lidt bedre recline, men that's it. Samme sæde samt mad/drikke osv som på economy.

    Det er ikke noget jeg ville betale noget særligt ekstra for.
     
  4. Baronen

    Baronen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    Well..du kommer hurtigere ud af maskinen, hvis det er vigtigt :)

    Har haft flere comfort rejser med KLM, og har ofte har billig mulighed for en upgrade til Business ved "Online Check-In"(aner faktisk ikke om man også har den mulighed hvis man bestilte oprindeligt economy)
    Prisen er op til 80% billigere og jeg har haft muligheden for opgrade på min. 50% af de gange jeg har på long haul med KLM. (note: KUN ONLINE CHECK-IN)
    F.ex slap jeg med 2800 kr for en opgrade fra Mexico til AMS.
    Det er faktisk den eneste fordel jeg kan se udover, hvad det er nævnt med lidt mere benplads, recline og 90% reduceret chance for at sidde med en stiv polak.

    Dog fortrækker jeg til enhver tid, et vinduesæde ved toiletterne i economy class (med stiv polak) end et midterside i Comfort class
     
    Senest redigeret: 15/1/14
    THammer, jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvad er der galt med stive polakker? :D
     
  6. Baronen

    Baronen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    intet generelt, jefi99.....dog bare at hovedparten af mine rejser, hvor jeg har haft disse oplevelse bestod af polakker :).....måske skulle man starte en afstemning for at se, hvilket folkeslag der mest er stive ombord (måske bliver min fordom gjort til skamme) ? :eek:
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi havde også en stiv polak på SAS Plus hjem fra Washington i november. Vildt irriterende at han skulle have lyset tændt hele natten mens han drik sig i hegnet i Gin og tonic. Om det specielt er polakker skal jeg lade være usagt - jeg er sikker på man også kan finde et par stive nordmænd, svenskere og danskere der er mindst lige så irriterende at sidde ved siden af ;)
     
    Baronen "Synes godt om" dette.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Det er sandt at man kan være heldig. Fra AMS til MNL har jeg oplevet tilbud på alt fra 1600 kr til 9800 kr en vej for opgradering fra eco til biz. Sist var det 6800 kr, så der skal være relativt god plads i biz og godt fyldt op i eco hvis man skal være heldig at få de bedste tilbud.

    Jeg vil anta at KLM styrer prisen på dette i forhold til hvor stor chancen er for at der bliver overbooket i eco så nogen må opgraderes uanset. Og da er det jo fint om nogle vil betale for det. Dog er det ikke fuldt så god service til dem med guld eller platinum kort da chancen for op-up bliver relativt lille.
     
    Baronen "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Tilbuddet om opgradering får man også selv om man oprindeligt kun er booket i "normal" economy. Det er dog ikke alle economy booking klasser der kan opgraderes, og det afhænger derfor af hvilken booking klasse ens billet er i fra starten. Prisen på tilbuddet afhænger igen af hvilken bookingklasse man har fra starten. Jeg har fløjet AMS-LAD en del gange og tilbuddet på denne rute har varieret fra "ikke muligt" til mellem 10.000kr og 340euro for en opgradering på denne strækning, fra economy til business.
     
    Baronen "Synes godt om" dette.

Del denne side