Emirates A380 Eco vs LH Premium Eco

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Baadsgaard, 24/11/15.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Som nævnt andetsteds har jeg via Frankfurt været en tur i Dubai - og fik prøvet Emirates A380 eco derud og LH 747 premium eco på vej retur.
    Selvom det ikke var planen at skulle med Emirates, var det lidt sjovt, at min første tur i en A380'er skulle være på min flyvning nr 100 i 2015.

    Havde booket Premium Eco med Lufthansa - primært pga benpladsen og fordi jeg var for nærig til Business - og så var det lidt nemmere at skulle via FRA end CPH for mig - og med LH kunne jeg få adgang til lounge med EBG-status (det er ikke inkluderet i Premium Eco), samt at jeg kunne få en natflyvning hjemover.

    Efter nu at være kommet retur, har jeg så tænkt lidt over forskellene på de 2 produkter - altså Emirates Eco vs Lufthansa Premium Eco.
    Prisforskellen er til at føle på, og spørgsmålet er om den ekstra pris på Premium Eco er pengene værd.

    Mad:
    Her vinder Emirates altså over Lufthansa - jeg fik aftensmad hos Emirates og morgenmad hos Lufthansa. Morgenmaden var ikke noget specielt og forskellen på eco og premium eco er, at maden bliver serveret på porcelæn.

    Sæde og plads:
    LH har mere benplads - og sædet kan lægges længere ned end normal eco. Armlænet er bredere og sædet er bredere, og så er skærmen lidt større.
    Emirates eco sæde i 380'eren kører lidt frem, når man lægger det ned - og giver faktisk en rigtig god komfort. Jeg kan ikke huske fra min tur med deres 777 sidste år, om det er samme sæde der.
    Jeg har på alle 4 segmenter haft vinduespladser med frit midtersæde, og det øger naturligvis komforten betydeligt.
    For mig var forskellen i oplevelsen af de 2 sæder faktisk ikke stor - på Emirates kunne jeg hæve armlænet til det frie midtersæde - det kunne jeg ikke på lufthansa.

    Skærm og entertainment:
    Emirates har langt større udvalg end Lufthansa - men dog med ret lange reklamer i starten, som man dog kan spole over. Derudover viser de noget ret meget salgsgejl på starten af flyvningen og i slutningen af flyvningen, som gør, at man ikke kan se/høre hvad man selv vil, så længe det står på. Modsat var Lufthansas sikkerhedsbriefing ret lang og blev kørt igennem på 3 sprog, så det går der også noget tid med.

    Kabine:
    Lufthansas er - synes jeg - kold og der er enten lidt lys, meget lys eller ingen lys.
    Emirates har store smukke vinduer med en fin imiteret lakeret træramme, som gør sig rigtigt flot. De bruger meget forskellige former for mood-belysning og tænder langsomt lyset når flyvningen er ved at være slut.
    Emirates vinder klart her.
    Der er stor forskel på støjniveauet i kabinen, hvor 747'eren larmer en del mere (det er også et ældre fly). Jeg sad i 380'eren lige ved slutningen af vingen og på 747'eren ved starten af vingen

    Crew:
    Det var en natflyvning med LH, og i premium eco var der ikke mange pladser optaget - resten af flyet var vist heller ikke fyldt op, så personalet havde god tid og virkede overskudsagtige på den der bestemte tyske måde.
    Emirates var næsten fuld - tror kun det var den bagerste sektion, hvor der var lidt ledige pladser. Crewet virkede til at have nok at rive i og så egentligt ret brugte ud ved landing - og al gang foregik i løb.

    Min konklussion:
    Jeg oplevede turen i 380'eren som en langt bedre oplevelse end i 777'eren sidste år - men ved ikke hvor meget forskel der reelt er.
    Bottomline for mig er, at forskellen på de 2 produkter faktisk er ret lille, selvom premium eco billetten er 2,5 gang dyrere. Qua guldkortet kunne jeg få lounge hos LH - det ville jeg ikke kunne hos Emirates uden status - eller jo, via Diners.
    Dog tillægger jeg også det frie midtersæde hos Emirates ret stor value i oplevelsen, specielt når man som jeg rejser alene - og det er man jo ikke garanteret på nogen måder. Det er man ej heller hos LH, men det virker som om de bruger softblock hvis muligt til kortholdere med lidt status.
    En enkelt ting, som er relateret til Dubai lufthavn er, at når man kommer med 380'eren, kommer man i deres 380'er terminal, og her skal man gå langt, og derefter med metro og gå langt igen for at komme til bagagen.

    Tror ikke jeg bruger flere penge på premium eco! Produktet er simpelthen for dyrt i forhold til det man får ekstra for pengene - og tror nok også, jeg tager Emirates 380 næste gang, jeg skal på de kanter. Og på et tidspunkt kan jeg sikkert også få skrabet så mange points sammen hos Emirates, at de kan bruges til et eller andet :)
     
    Nicki Lolk Sørensen, *flyer, Schlandy og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Spændende læsning og uden at have den vildt store erfaring er jeg også ofte af den opfattelse at premium econmy produkter sjælendt er prisen værd i forhold til economy. Dog synes jeg at det nye hard product i PLUS er rigtig godt!
    Deruodver lidt unfair at sammenligne morgenmad og aftensmad på fly synes jeg... Sjælendt morgenmad er spiseligt på et fly!
    Tror også bredden på a380 er bedre hos EK end 777... 3-4-3 i 777'ere er ikke nice... selvom det er ved at blive normalt...
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Synes også at LH's Y+ downside er at maden er den samme som på Eco..
    Nu nar Eco er all-inclusive kunne det være dejligt hvis de gjorde lidt ekstra ud af det, eks. med ægte champagne, snacks mm. men det er vidst bare et bedre sæde og mere baggage allowance.

    Dog vil jeg sige at LHs Y+ er rigtig dejlig, særligt fordi det er i spidsen af A380 og derfor helt lydløs. Dog har jeg ikke prøvet Emirates, så vil ikke begynde at sammenligne ;)

    Tak for tilbagemeldingen!
     

Del denne side