Emirates indsætter 1. December en A380'er på den korte tur på godt en time mellem Dubai og Doha med en daglig rundtur.....ud af de 9 rundture de har på strækningen om dagen. Det er en 3 klassers maskine, så hvis man trænger til en lille morfar eller et bad, kan det klares forrest i "bussen" på first class. Personlig note: Ved ikke om SAS har planer om at indsætte A330'eren mellem Billund og CPH, men det er jo næsten same/same som når Emirates kører det store grej frem på så kort en distance.....
1: de har kun stort grej og det som er større 2: fratrækker du den tid fra mellem sikkerhedsbæltet skal være spændt er det nok ikke meget mere end 45 minutter der er til at lege i første og med kun 2 muligheder, så er der ikke nogen garanti for det.
Har taget den nogle gange, både på eco og biz, og tro mig kabinepersonalet er hængt GODT op når bussen er fuld, og service konceptet er inkl en servering. Morgenmad til 250 personer på 35-40 min inkl afrydning........SÅ har de tjent deres løn på den tur
Hvis de skal rundt med bakker med mad på, så får de travlt. Måske vil de tilpasse serveringen? Lufthansa udleverer deres "fortæring" til passagererne, når de går ombord, så der kun skal serveres kaffe/te (oplevet mellem Frankfurt og München) På korte ture har AirSerbia sandwich, vand m.m. i en lille papirpose, som er let at dele ud. Her skal de også bare rundt med kaffen (oplevet mellem Beograd og Sarajevo - en tur på omkring 40 minutter)
Hvad de gør i 380'eren ved jeg ikke, men i 777ER'eren de har brugt på de flyvninger jeg har haft har det været "helt almindelig" servering. Hvilket det også er på den endda kortere tur til Muscat. TRO MIG - der har de sgu travlt....... Jeg tænker også på hvordan mon en 380'er klare at være "regional jet" den er jo slet ikke bygget til den form for "misbrug".......???
I sig selv ret syret at have en 380'er som "regional jet" - overgåes vel kun af en 380'er som private jet