Prøvede at bruge Dubai Connect et par gange på nogle ture til Zambia. Synes det virkede fint, jeg havde som dig også omkring 9-10 timer mellem mine fly. Der går dog hurtigt to timer hver vej, så jeg nåede aldrig mere end 5-6 timer søvn på sådan en tur.
Det fungere ved, at du booker hos Emirates online før du tager afsted. Når du lander i DXB henvender du dig til en Dubai Connect-helpdesk og får en voucher. Derefter tager du en af deres Emirates-biler til hotellet. Det var ret lækre hoteller jeg boede i - mener det ene var Le Meridien Dubai Airport - hvor Emirates har deres egen lille fløj. Det andet kan jeg umiddelbart ikke lige huske navnet på. Der var gratis morgenmad, og jeg fik også gratis room service, den ene gang jeg prøvede det. Ved dog ikke, om det normalt er inkluderet.
Jeg prøvede en tredje gang at bo på hotellet i Dubai Lufthavn. Det er klart min favorit, hvis man har de der 9-10 timer. Man får en ordentligt nats søvn, og kan hoppe ned i loungen efter morgenmad, lige før man skal afsted.
Edit: skal siges, at det var mine erfaringer i 2014 - kan godt have ændret sig
Click to expand...