vi må håbe der er en SLA imellem SAS og deres leverandør af IT Services, for en dag uden at hjemmesiden virker, det må være meget meget dyrt for dem...
Ja - det må koste penge for dem i tabt salg af billetter. Kan simpelthen ikke forstå man ikke har en back up plan eller har delt sine systemer op således at det ikke rammer alle sin platforme på en gang. Hvis hjemmesiden er nede burde app'en køre videre og omvendt. Tåbelig arkitektur gætter jeg på
I kender vel det gode gamle slogan: "Hvorfor gøre ting svært - når man kan få SAS IT til at gøre det helt umuligt" Stadig ikke uden grund at den interne forkortelse for SAS IT er SKIT Til sagen. Ja det er ufatteligt dyrt for dem at være nede. Vi taler millioner af kroner som det koster. At man ikke har en fallback løsning på plads er skræmmende. Der burde rulle hoveder efter sådan en dag. Men i bedste SAS stil, så er der altid nogen der ødsler det bort som andre sparer. Men fristes næsten til at tro at de ikke vil have det til at lykkes...
den spiller ikke endnu, selvom SAS på FB siger, at den skulle være oppe, men med længere login tider... - kan kun se flysas.com... - sas.dk svarer slet ikke..
Kom ind på SAS.dk et par gange, men nu er det bare veeeeeeeentetid igen.... Har forøvrigt blogget lidt om det her til morgen: http://bonusfeber.dk/sas-hjemmeside-oppe-igen/
Og den virker stadig ikke. Gad vide om jeg kan få Eurobonus for de køb jeg har gjort hos deres partnere i Eurobonus-shop, mens siden er nede.
De bagvedliggende systemer skulle køre, så det tror jeg går fint. EB-shop er hosted og drevet eksternt og de får
Aegan var nede en uge da de ændrede bonusprogram så det er ikke kun SKIT der kan have IT problemer...
Som det ses af dagens "overskrift", er Napoli ophøjet hos SAS SK IT til at være en meget vigtig destination, når den er helt heroppe i menuen...
Haha! Måske SAS' reaktion på konkurrencen: http://www.check-in.dk/odenselufthavnfaar-udenrigsrute#.VOWrJ7DF-ek
Forresten, nu hvor vi er ved emnet om hjemmesiden, jeg har for nogle uger siden købt en bog gennem SAS online shop, men efterfølgende kan jeg ikke se listen med mine transaktioner, når jeg ind på optjen point -> online shopping -> log in -> mine transaktioner, der kommer blot en blank side. Har prøvet på 3 devices, er der andre der har større held med dette? Det er de sidste point jeg mangler for at krydse 190.000 (T/R til Asien i *A F)...
Jeg kan godt komme ind på siden, dog har jeg på det seneste haft problemer med at siden ikke har registreret køb (det er sket både på Saxo, Cykelpartner og Photo-something).. dog har jeg manuelt registreret mine køb... der går dog længere tid før at de bliver registreret.
Nu er den så gal med den her "lavpris" kalender. De kører en kampagnen "Udsigt til Asien" http://www.sas.dk/tilbud/lavpriskalender/?cat=27 Når man trykker på linket på forsiden af www.sas.dk kommer man frem til lavpris kalenderen. Pris barren kan så indstilles fra max pris 1kr til 9kr til 0kr...og det kommer der jo sjovt nok ikke nogen rejser frem af. SKIT at work....