En lille påmidelse om at Norwegian er et lavprisselskab

Poster i 'NORWEGIAN | NORWEGIAN REWARD' oprettet af Abj, 13/5/18.

  1. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Man hører ofte at der efterhånden ikke er nogle forskel på netværksselskaberne og lowcost, og fra tid til anden hører man også at Norwegian ikke er et "rigtig" lavprisselskab.

    Jeg vil dog lige tilføje en lille anekdote, det understreger at der stadig er nogen forskel.

    Jeg sider pt. i CPH, og venter på et Norwegian fly der er 2,5 timer forsinket. Jeg fik en fin SMS fra Norwegian der oplysninger om mine rettigheder - det er jo god service, der står endda at man kan få en meal voucher - fint når nu priority-pass loungen lukker kl. 21:45 og flyet er forsinket til efter midnat... men men men... Man skal kontakte en "Norweigan representative"... hvor finder man sådan en i CPH. I Transfer centret? Nej, der står bare et skilt der henviser til billet kontoret ude i Terminal 2.

    Når, så må man jo ringe til Norweigen... efter lang lang tid, får man så at vide at de ikke har noget personale airside i CPH, men at man må gå ud i check-in området i terminal 2 og finde nogle der. (og derefter gennem security igen).

    Norweigan er den anden størte operatør i CPH, og har intet kundeservice personale airside… det er sku for nærigt Norweigan!

    Jeg spurgte dem på telefon om man så ikke bare selv kunne købe noget mad også få regningen refunderet - nej, det skulle jeg ikke, jeg kunne ikke være sikker på de ville honerer det... igen.. come on Norweigan!

    En god lille reminder om hvad det er der gør at biletterne er lidt billigere hos lavprisselskabber, og det er jo egentligt min egen skyld, jeg kunne have givet de 200kr mere for at flyve med SAS, og have siddet i deres lounge lige nu.
     
    Bekgaard, RasmusH, Flyvefisken og 19 andre "Synes godt om" dette.
  2. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg var med Norwegian for første gang i et stykke tid i sidste uge. Først fra Berlin til CPH og skulle så videre til AAL. Grunden til jeg plejer at undgå Norwegian er at det er mere reglen end undtagelsen at de er forsinket - især på de korte ture til AAL. Det kan man så leve med hvis det da ikke var fordi de ALDRIG opdaterer deres afgangstid. Dvs at jeg som dig kunne sidde med føderne oppe i loungen og arbejde men i stedet stod ved A18 og ventede på deres 40min forsinkelse. Kl. 20.30 da flyet skulle afgå efter planen (og ifølge skærmen i gaten) var flyet ikke engang ankommet endnu.
    Hvorfor opdateter de ikke afgangstiden? Jeg formoder de i relativt god tid kan se af flyet er forsinket? Jeg kan overhovedet ikke forstå deres motiv for det men det betyder bare at jeg fremadrettet igen undgår dem. For mig at se vildleder de bevidst deres kunder!
     
    PENSIONISTEN, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,207
    "Synes godt om" modtaget:
    3,988
    Point:
    113
    Vi har vel alle vores rædselshistorier fra diverse flyselskaber. Jeg er absolut ikke Norwegian fan - og vil gøre meget for at undgå dem. Mest fordi de simpelthen ikke tager ordentlig vare på deres kunder når det går galt.

    Min personlige DY historie:
    En simpel KRP-CPH tur (for ca. 5 år siden). Aftenafgang - til tiden :). Men ved ankomst til CPH docker vi ved gate C28 :eek:. Efter ca. 10 min går det op for dem at det nok ikke er så smart at lukke indenrigspassagerer ud i non-Schengen området :)rolleyes:) - og de ringer efter trappe og bus. Vente, vente. Men bus tilbage til T1 (Indenrigs - ja det var dengang). Desværre med bagage. Vente, vente, vente. Ingen bagage. Selvfølgelig er der ingen DY medarbejdere i T1. Efter lidt råben ind bag lugen er der en en bagagegut der siger at bagagen nok er i T3. Travetur til T3. Hen til informationen, vente på en DY bagagemedarbejder (kan ikke huske handlerselskabet), ind til bagageudleveringen i T3, vente, vente. "nåh, nej - bagagen er nu i T1" :oops:. Travetur til T1. :mad:Der var bagagen sørme. Men så var der også gået 1½ timer efter ankomst til CPH. Hørte på intet tidspunkt ordet "undskyld" eller det andet lille ord "beklager". :mad:
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det samme sker temmelig tit for SAS: Står og glor i gaten, som annoncerer fly til tiden. Selv gatemanager hævder, at flyet skam nok skal afgå til tiden (der er nu fem min. til afgang, og flyet er ikke landet endnu). Gatemanager ved det åbenbart ikke, eller lyver åbenlyst, mens vi passagerer godt kan regne ud, at vi blive en halv time forsinket. Tsk-tsk, ja der kunne man have siddet mageligt i loungen (hvis man ellers kan finde en ledig stol) en halv time ekstra.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  5. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg synes nu at opleve at SAS for det meste informerer via App/SMS eller oversigtsskærmene i lufthavnen men det undrer mig da ikke hvis de også undlader det engang imellem...
    Som note til Offlyers indlæg så røg vi også til en C gate da vi ankom fra Berlin. Stod i 20min i flyet og ventede på en trappe og bus, men det tager jeg mere som hvad der kan ske :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Gatemanager ved det sjældent - og i de her situationer, hvor der opstår mindre forsinkelser, er det tit noget med crew, der skal flyttes og måske kommer sent ind og hvor man hele tiden prøver at få tingene til at nå sammen. Der kan også være situationer, hvor SAS i sidste øjeblik udskifter fly, hvis et andet er kommet tidligt ind osv osv.

    Den der med at “SAS lyver” og andre ting i den stil er bare sådan lidt kedelige at læse. Min oplevelse er, at det er super dedikerede mennesker, der driver ting - dette synes jeg især vi har oplevet på “behind the scenes” ture og for mit eget vedkommende også til pendlermøderne. Man vil rigtigt gerne og forsøger også at få det til at ske. Tit er der bare mange flere faktorer end vi sådan lige kan se. Ikke at der ikke kan ske fejl, for det kan der, når der er mennesker involveret.
    Som jeg vist også tidligere har nævnt, har vi oplevet, at vi var langt fra begejstrede for den sommerplan, der var lagt på vores lille jyde-express, hvilket vi har givet udtryk for på en saglig og non-emotionel måde - vi fik at vide, at vi nok ikke skulle forvente nogle ændringer, men kan nu til stor begejstring opleve, at sommerprogrammet er blevet ændret.
    Det ser jeg bl.a. som et udtryk for at det er passionerede mennesker, der arbejder med det her til dagligt - indenfor de rammer, der er mulige og under hensyntagen til, at butikken skal løbe rundt.

    Bare lige mine 5 cents......
     
    Flyvefisken, PeterA, Ulrik og 10 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så er det bare synd at der ikke er ret mange af dem der demonstrerer det. Enkelte gange har jeg oplevet personale der forsøger at få tingene til at ske eller siger undskyld når SAS har lavet en fejl, og i de tilfælde har de også fået behørig ros for det. Alle kan lave fejl, vi er trods alt kun mennesker. Men så må man også kunne sige undskyld når det sker.

    Ellers er det desværre min oplevelse at man får et eller andet "Goddag mand økseskaft"-agtigt svar når man stiller et spørgsmål om hvorfor tingene er gået galt.

    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Du har helt ret; jeg blev ramt af et surhedsanfald og glemte at holde tand for tunge. Beklager. For ja, personalet gør sikkert alt, hvad de kan, for at få tingene til at gå op i en højere enhed. (Men alligevel lidt træls, når de siger, at vi afgår til tiden og der end ikke er et fly i sigte fem minutter før afgangstid).
     
    Henry, Baadsgaard og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Taxitino

    Taxitino Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Når noget går galt med Norwegian, er man tit helt på egen hånd. Jeg skulle på en organiseret vandretur i Nordsverige, men ankom via Stockholm til Kiruna uden indtjekket bagage. Den var efterladt undervejs. Norwegian nægtede at sende bagagen med næste afgang på ruten, for det var en SAS-afgang. Da Norwegian først befløj ruten igen to dage efter, og jeg ville være uden for civilisationen (og uden telefonsignal og wifi) måtte jeg stryge ud og købe nyt tøj og leje udstyr. Bagagen ankom med taxa til Abisko fem dage senere (Norwegian betalte regningen på 1400 SEK). I det mindste var der ikke de store problemer med at få Norwegian til at betale for køb og leje af det mest nødvendige (100 procent, hvis det blev returneret eller 50 procent, hvis jeg beholdt det) og resten af mine ekstraudgifter mere end dækkede min rejseforsikring heldigvis.

    Jeg tænker, at det er værre, at det samme ser ud til at gælde for strandede passagerer som for efterladt bagage; at Norwegian ikke er meget for at sende dem med andre flyselskaber ...
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Trods jeg har et personligt horn i siden på Norwegian, og derfor ikke længere flyver med selskabet, vil jeg generelt mene, at Norwegian ikke er hverken værre eller bedre end andre selskaber ift. kundeservice eller mangel på samme. Men Norwegian er ikke et netværksselskab. Det er det udslagsgivende for mig, da det har kostet mig et par lange strandninger i Europa over årene.
     
    Henry, PeterA og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Enig med, hvad der skrives ovenfor.

    Man kan vel sige, at der er større risiko for, at man (eller bagagen) ikke kommer lige så hurtigt frem, hvis der skulle opstå irregularitet. Man skal i hvert fald have en god rejseforsikring.

    Der er bare nogle andre muligheder med netværksselskaber end et selskab som Norwegian, som umiddelbart kun booker om til deres egne afgange. De er vist heller ikke medlem af IATA, og dermed kan der være områder, hvor de ikke tilbyder samme niveau af service som kræves for at være medlem.

    Et horribelt eksempel (dog ikke Norwegian) er fx. med Cebu Pacific, som kræver underskrift af en waiver for at indchecke en 'dyr' kuffert. Kufferten (og en selv) kommer således ikke med, hvis man nægter at tage den fulde risiko for bagagen selv. Total afpresning.
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  12. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Nu kan det godt være at jeg har misforstået reglerne, men skal et flyselskab ikke ombooke således at man kommer hurtigst muligt hjem?

    Feks da Norwegian strandede i USA og folk skulle vente hele døgn, kan man bare acceptere at skulle vente på deres fly eller kan man gøre krav om at blive sendt med SAS, Lufthansa etc?

    Jeg ved godt det sikkert er meget dyrere for Norwegian, jeg har måske bare været for naiv og troet at man blev sendt afsted hurtigst muligt lige meget hvilket flyselskab det så var.....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ved hurtigt gennemsyn af reglerne, lader det umiddelbart til, at det her med "førstgivne lejlighed" vel kun gælder i forbindelse med aflysning eller denied boarding. Ved delay har man vist ikke krav på ombookning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu skal man ikke bare sådan kalde folk man ikke kender naive, men når du nu gør det selv så vil jeg blot tillade mig at give dig ret o_O:Do_O:D

    Du kan være helt sikker på at DY/D8 mfl ikke bruger een Cent på at hjælpe dig med mindre alle andre muligheder er udtømt (herunder at lade dig vente i dagevis på et erstatnings fly på LH)

    Det er nok en af de tungest vejende grunde til at jeg er kørt relativt langt uden om DY og FR, var faktisk på et tidspunkt i dialog med Norwegian om en aftale for firmaet, men den strandede da vi nåede til diskussionen om skriftlige garantier for hvordan de skulle agere v/forsinkelser og aflysninger

    /DSGM
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, jakobv84 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Henry og MaHA "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men det var mega god underholdning for os andre at følge med i dine forhandlinger :D:D:D
     
    Schwert, Erwin Lansing, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  18. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ja, det kunne ske for alle, for faderen havde købt en ganske alm. billet til sønnen uden nogen notifikationer om assistance, sønnen blev behandlet som alle andre.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Spot on: Blev behandlet som alle andre. Imidlertid kommer man langt med simpel og genuin medmenneskelighed. Hvis faderens beretning er præcis, hvorfor investerede gate manageren så ikke ét minut i at vise den unge mand i retning af Transfer Center, da boardingen var over. Med mindre man vitterligt ikke ønsker glade kunder i butikken, så går det over min forstand. @Schwert beskrev det præcist tidligere:
    Så hvad er oddsene derfor på, at Norwegian - af egen drift - informerede sønnen eller faderen om kompensationsmulighederne ved denied boarding? Min erfaring tilsiger mig: meget dårlige...
     
    Schwert, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  20. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Medmindre du flyver Business eller Singapore ville jeg glemme alt om venlighed og medmenneskelighed når det crasher, hvad jeg oftest oplever er overbebyrdet gate personale der hurtig skal videre til næste fly og de få gange mit fly har været aflyst har jeg fået samme besked som sønnen uanset om det var LH eller DY, gå til transfer/kundecentret.
    Derfor ville jeg ikke sende min børn afsted uden selv at være sikker på at de kan navigere rundt og kommunikere hvis det hele ramler.
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side