Godmorgen fra Hindås i Sverige. I mangel på kaffe, blev det til en kop morgen te i dejlige omgivelser. Turen har følgende rute til Sydamerika. Göteborg-Frankfurt-Heathrow-Bogota-Lima. Fra Lima, kan det meget vel være der kommer flere destinationer, så følg med i denne tråd (Teen nydes i dejlige omgivelser på Hindås Camping, hvor der blev lejet en hytte til 150DKK for en nat).
Velankommet til Peru, og en sjov anekdote er at vi for 1 uge siden i ugen der gik, skrev at Avianca ville udfase sine Airbus A319 fly. Det fly jeg oprindelig skulle med fra Bogota og til Lima skulle oprindelig være en A320Neo. Flyet blev dog byttet, og jeg blev da lige bespist med en af Aviancas få tilbageværende Airbus A319 fly på min rute til Lima. Fra række 11, som ved Avianca er nødudgangsrækken, sad jeg for mig selv på mit sæde 11F, og det skulle lige udnyttes til en mindre lur inden ankomst til Lima.
Avianca plejer at være rundhåndede med upgrades til Star Alliance Gold-kunder, hvis du er det. Man spørger bare, og kan selvfølgelig få et "nej". Men det har jeg ikke prøvet endnu på indenrigs i Sydamerika
Undskyld jeg kaprer tråden, men hvordan bærer du dig helt specifikt ad med det? Har fløjet Avianca flere gange, og synes ikke servicen har været specielt god - og har ikke fået nogen opgraderinger. Har igen et par flyvninger med dem senere på måneden...
Det er helt i orden at kapre hehe, men nu kapre jeg den tilbage ---------------------------------------------------------------------------------------------- Efter godt og vel en uge i Lima både på AirBNB og nu 3 dage ved en privat familie ved en rigtig god "veninde", så er det blevet tid til at tage ud i landet. I morgen går turen til ICA hvor Huacachina står for skud, og lidt senere på ugen går turen til Cuzco og forhåbentlig Machu Picho. Her er et lille stemningsbillede fra Limabydele Chorrillos hvor dem der bor i disse bygninger har noget noget af den bedste stillehavsudsigt som Lima kan byde på.
Der bliver desværre intet Macho Picho på denne Perutur. En økonomisk prioritering valgte at føre mig i den lune tandlægestol. En større mundbehandling inklusiv en rodbehandling kunne gøre for små 1300 Danske kroner. Men selv om man prioriterede en tandlægetur. Ja så skal man da stadigvæk ikke snydes for noget god ma.... Hamster/Cuy, eller en smuk udsigt fra nogle af de første andesbjerge der stikker op i skyerne rundt om Lima.
Godt valg. I Tyrkiet fik jeg en tandbyld. Så røgten billede, udtrækning af tanden og rensning blev gjort for 50 Euro. Heller ikke en dårlig deal.
Ærgerligt du ikke når Machu Picchu i denne omgang - det er ellers en fantastisk oplevelse. Men så meget desto mere grund til at komme tilbage til Peru. Rigtig god fornøjelse - og god "bedring"
Hehe jeg har 10.000 grunde til at komme retur tilbage til dette fantastiske land foruden udover Machu Picchu(kærlighed er nok en af dem ;-)) Der bliver dog en ting fra bucketlisten. I morgen, hvis alt går vel går turen til Ica og Huacachina. Derudover er her meget hyggeligt her i Carabayllo området i det nordlige Lima. Nyt indspark forventes i morgen, om dagens strabasser.
Jeg er hver gang gået proaktivt til værks, og har spurgt venligt ved check-in, om der ikke er noget med opgraderinger til Star Alliance Gold-kunder. Så er jeg røget på en standby-liste, som hver gang har udløst et nyt boardingkort i gaten Jeg har sågar fået lie-flat sæde fra Lima til Sao Paulo før på en red-eye... Det var naturligvis meget værdsat!
Jeg fik aldrig afsluttet denne serie. Det endte med at jeg efter sidste opdatering fik tandpine, og måtte prioritere en tandlæge, endnu en gang. Jeg forblev i Lima med det der endte med at blive kæresten. Det blev et par yderligere formidable dage, inden jeg i slut oktober vendte snuden "hjem" til europa.