Denne gang et fly fra Stockholm til Hong Kong: http://www.gp.se/nyheter/sverige/trasig-väderradar-stoppade-sas-plan-1.4527607 Er de inde i en dårlig stime?
Var desværre om bord, og hvilken trist oplevelse! Efter en næsten 4 timers forsinkelse på jorden, måtte vi efter en god times flyvning returnere til Stockholm efter yderligere fejl. Efter ankomst vidste ingen hvad der skulle ske, og efter en del ventetid i flyveren, kom vi ud og på hotel natten over. Blev genbooket til kl 12.00 den efterfølgende dag, men også denne flyver blev aflyst. Endte efter flere ombookninger på Thai via Bangkok, og en diskret 30+ timers forsinkelse. For lige at toppe den op rejste jeg med 2 børn og blev downgraded til økonomi...... Så hermed et spørgsmål. Har nogen erfaringer med at få refusion for rejseforsinkelse og downgrade hos SAS?
På : ** classic.sas.dk/upload/Denmark/795018_01M_DK.pdf ** skulle der stå lidt om diverse sas IRR situationer.
Efter hvad jeg har læst på div. medier og fora henover de seneste måneder, er det ikke mit indtryk, at SAS har haft store problemer denne sommer. Vel har det ikke været fejlfrit, men det er vel også utopisk i højsæsonen med max. pres på materiel og organisation.
Lyder som en pænt træls oplevelse!! Men for at svare, ja jeg har fået refusion to gange fra SAS på forsinkelse fra IAD-CPH og ORD-CPH. Begge gange "det store" beløb og fuldkommen problemfrit. Børnene får også fuld kompensation, så det er vist noget med 800 EUR pr. passager.
Også derfor SAS er det selskab jeg absolut foretrækker at flyve med, deres service hvis noget fejler er topnotch!
Og her er gunden - motorproblemer: https://insideflyer.dk/sas-fly-paa-vej-shanghai-maa-vende-retur-koebenhavn/ Igen positivt at de vender retur til basen, hvor de bedre kan ombooke passagerne til nye afgange i morgen. Sikkerhed frem for alt er klart min holdning.
Den har fløjet SK983/SK984(NRT-BGO), og landede som ferryflight SK9227 17.17 i CPH. Ved ikke om forsinkelsen fuldt ud skyldes sen ankomst, men det har nok haft en betydning
En update! Kontaktede SAS i går via formularen på deres hjemmeside, og indenfor 3 timer havde jeg fået fuld refusion iht gældende regler. Så det var EUR 600 per person og ligeledes et rimeligt beløb for downgrade. Er meget positivt overrasket over deres lynhurtige og professionel håndtering af dette, har oplevet noget andet hos LH før. Well done SAS!
Det letter jo alligevel efter sådan en oplevelse Må sige jeg også har været imponeret af SAS på dette område. Troede første gang vi skulle til at kæmpe om pengene, men der var intet brok eller bøvl, de sendte bare pengene!
det må ha' været en tung landing i CPH mht fuelmængde på en tur til PVG. flot service fra SAS til passagerer vi hører fra @MortenLok og sikkerhed er selvfølgelig 1. prioritet! Men er SAS aldrende 330/340 flåde ved at blive et problem for stabiliteten, eller er det blot hvad man statistisk kan forvente?
Til HKG går jeg ud fra det er en A330E, dvs. ikke mere end et par år. Jeg tror ikke det er her problemet ligger. Derudover har flyalder jo ofte ikke noget at gøre med alderen på motorene.
Mon ikke han har dumpet fuel - kan I super eksperter ikke se på jeres flotte radar billeder om han har ligget i holding for at dumpe fuelen ?