Er *A guld det værd?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af jacobb, 26/10/15.

  1. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    28
    Jeg står til at nå 39 segmenter med SAS inden årets udgang, dvs. 6 segmenter fra at blive *A guld. Fra januar af flytter jeg til Sydafrika, og vil således ikke have fordelene ved EB Guld men selvfølgelig *A gold når jeg rejser med South African, Ethiopian, Turkish og Lufthansa (hvilket nok vil være de fire carriers jeg kommer til at rejse med).

    *A G giver mig selvsagt lounge adgang på de fire selskaber samt nogle andre perks. Men det kræver jo at jeg lige får smidt en segment MR ind.

    Jeg overvejer derfor at lave flg. MR til en pris på 1.749 kr. + tilslutning, der vil give mig de 6 nødvendige segmenter:

    AAR-CPH 8.40-9.20
    CPH-OSL 11.45-12.55
    OSL-HAU 14.00-14.55
    HAU-OSL 15.20-16.10
    OSL-CPH 17.15-18.15
    CPH-AAR 19.30-20.10

    Enten dropper jeg den sidste flyvning eller også køber jeg en billet retur fra AAR med den sidste flyver ca. 20.30.

    Mine spørgsmål er så:
    1) Synes I det er værd at betale ~2.000 for at have *A G?
    2) Nogle problemer med mit foreslåede MR og/eller andre/bedre forslag?

    Pfht.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    1) Kommer jo an på hvor meget du flyver. Man kan jo forsøge at sætte værdi på det og hvis man regner med et par hundrede kroner per flyvning i værdi kan man jo tænker over om du regner med at have 10 flyvninger med *A næste år?
    2) Hvis du skipper den sidste flyvning får du ikke kredit for den så du skal flyve, ikke bare booke, de 6 segmenter. Det ser ud som om din tur starter i AAR men det er ikke der du bor?
     
  3. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    28
    1) God pointe
    2) Nej bor i CPH, men kan ikke rigtig finde nogen flyvninger der starter og slutter i CPH, der giver 6 segmenter på en t/r - så vil skulle have tilslutning til Aarhus med morgenflyet
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ville klart mene det er det værd. Udover fordelene med *A kan du også give sølvkort til ven/familie og få Diners og MC gratis (som ellers koster 500 + 300 kr om året). De 25 % extra points hos SAS/Wideroe er heller ikke at undervurdere og gør det nemmere at genkvalificere med points.
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Overvej at se en torsdag mellem 18-24. Nogle gange kan du gå en retur for knap 600 til F.eks. ham, og så hvis den kan routes via arn/osl for et par hundrede mere, og så en til retur til 600..
    Alternativt hvis der er tilbud til arn/osl kan du købe en retur billet det til og så 'neste' en anden billet med 4 segmenter derfra. Kan dog nok være svært på en dag.
    Det kræver de har de rigtige tilbud på en dag der passer, men det kunne ske!
    Under 2000 er rigtig billigt, men ja op til hvor meget du flyver om du får nok ud af det.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    GO FOR IT! Skoda en billig tur med alle de flyvninger synes jeg...
     
  7. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Enig med de andre, for mig vil det ihvertfald være pengene værd. Du kan evt. statusmatche til TK gold, når du har fået dit EBG, så er du godt hjulpet i to år!
    Det ville jeg nok gøre i din sitiation, det giver mere mening at have sit gukdkort med dem man flyver med og TK er gavmilde med match.
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  8. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    28
    God pointe mht. værdien af gratis kreditkort (som jeg allerede har i dag). Eneste hale ved det du skriver, er, at jeg praktisk talt ikke kommer til at flyve SAS hele næste år - og i så fald vil jeg skulle optjene guld ved at kreditere andre *A carriers til min EB konto - eller starte fra nulpunktet med South African, Turkish eller lign.
     

Del denne side