Er der virkelig 38 fem stjernede flyselskaber i verden?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 26/9/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Jeg skrev en artikel med ovenstående titel. Det var drevet af at endnu en organisation nu har kåret fire og fem stjernede flyselskaber - i alt 74 stykker.

    Der var 38 med fem stjerner og 36 med fire stjerner.

    Læs artiklen her: https://insideflyer.dk/virkelig-38-fem-stjernerede-flyselskaber-verden/

    Hvad tænker I - er der virkelig grundlag for så mange flyselskaber eller er det totalt udvandet? Jeg skriver at det ikke lige er godt og at Skytrax (uanset hvad man tænker om Skytrax), så er det bare mere rimeligt med kun 11 fem stjernede Skytrax flyselskaber.

    Så kom med jeres kommentar og tanker.
     
    DanielBahn "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Ingen tvivl om at det både udvander kategorien, men det er da heller ikke smart at de begge bruger stjerner hvis der er en forskel i bedømmelserne og kriterierne. Man kan jo diskutere i en uendelighed hvilke rating er vigtigst eller mest korrekt - skytrax har da i hvert fald lidt under - på foras og blogs - at de har givet LHs Business 5 stjerner på baggrund af en ny kabine i en relativ fjern fremtid.

    Apex er måske mere tilgængeligt for de rejsende, så datagrundlaget er formentligt større (indrømmet - har kun skimmet artiklen) end skytrax som kræver mere handling at gennemføre. Jeg har i hvert fald aldrig rated via skytrax men flere gange via TripIt..

    Men uanset hvad, så er der jo lidt som hotelstjerner. Der kan være/er kæmpe forskel på et 5-stjernede hotel i New York og på et i Budapest..
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side