er SAS diamant noget værd eller bør man gå efter andre guldmedlemskaber

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af larsroug, 4/1/18.

  1. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    Det ser ud til da jeg er bla lige har været nede forbi min forældre i Sydafrika og her fået nogle point og er mastercard premium, at jeg halvvejs i kommende sas optjeningsperiode vil bevare min guldstatus, så det er jo fint.

    Spørgsmålet er om det der det værd at bruge 10 retur tur på plus i europaflyvninger og gå hele vejen og blive diamant eller at forsøge et andet flyselskab og flyve med dem resten af året og optjene til dem.

    Derfor vil jeg høre hvad er jeres erfaringer. Hvilken anden partnerselskaber ville være bedst at få status hos, noget one world eller flying blue eller andet. Jeg fatter intet af British airways, og deres avios system og er BA i dag værd at bruge, høre at britiske lufthavne er dyre i skatter. Så er der nogle bud på nogle brugbare flyselskaber som dansker hvor det er primært EU ture, evt lange ture ud af EU, som fx Sydafrika eller USA. det bør vel også være et medlemsskab som er nemt som dansker at få point i ud over at flyve osv.

    Jeg har forsøgt at statusmatche mit SAS guld med Air france, men det ville de ikke på givende tidspunkt.

    [​IMG]
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Spørgsmålet er om dine 10 t/r flyvninger er nogle du under alle omstændigheder skulle tage, eller vil du kun tage dem for at blive Diamant?

    Hvis det er sidstnævnte, skal du helt klart lade være. Du får ikke i nærheden af værdien for pengene hvis du skal betale 10 retur-billetter i Plus.
     
    Bekgaard, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    så det du siger er at diamant hos sas ikke er så stor en forskel end sas guld.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,205
    "Synes godt om" modtaget:
    3,987
    Point:
    113
    For mig er den største værdi ved Diamant de opgraderinger der måtte komme. Det gik rigtig fint i første halvdel af 2017, så tørrede det lidt ud - og kom så lidt igen mod slutningen. Så hvis du som jeg har relativt mange af de lange flyvninger med SAS på Go eller Plus, så kan der være god værdi i Diamant. De gratis drikkevarer i Go er rare nok - men ikke noget jeg på nogen måde vil overveje at tage en ekstra flyvning for at tage.
     
    Bekgaard, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Banal cost/benefit analyse;) :
    Regner du med, det næste års tid efter at have opnået Guld, at flyve så meget med det andet selskab at fordelene ved guldstatus - på de ture - overstiger omkostningerne ved at optjene den?

    Forsimplet eksempel:
    - Optjeningen af Guld på flyselskab N.N. koster dig 5.000.
    - Du får kun een flyrejse i guld-perioden. For denne rejse er prisforskellen eco-business 4.000.
    Resultat: Dårlig deal :eek:
     
    Bekgaard, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Jeg savner lidt information om, hvad du vil bruge din status til. Og måske også dit forventede rejsemønster.

    Og hvordan forventer du at bruge dine bonuspoint (rejser du alene for bonus point eller er I flere, der skal rejse sammen. Vil du bruge point på rejser i Europa eller længere væk?)
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  7. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18

    mit rejse mønster generelt har været de sidste tyve år long haul til Sydafrika alene. for to år siden valgte jeg at rejse nogle ture ud i Europa og nogle ture til USA, hvor på de ture håber at få nogle biz møder.men point skal jo også bruges hos sas.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Uanset hvor mange gange folk prøver at forklare dig ting om frequent flyer programmer, så virker det som om du har svært ved at forstå det, og det er også ret kompliceret noget af det.
    Min anbefaling til dig ville være ikke at investere ekstra for noget der har med bonus/status og gøre. Tag de flyvninger du ellers ville og hvis du kan få lidt ud af status og bonus point med Det, så er det fint, men lad være med at bruge tid/penge på ekstra.
     
    RasmusH, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    EB point kan bruges hos alle *A partnere.
    Om det et value for money, det et jo en smagssag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    tak for godt råd...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,205
    "Synes godt om" modtaget:
    3,987
    Point:
    113
    Med det rejsemønster vil jeg ikke satse på Diamant - men jeg ville heller ikke starte et nyt program op. Jeg ville i dine sko bliver hos SAS, nyde guldkortet (og acceptere ikke at nå Diamant) og så ellers samle point sammen, som du så kan bruge hos SAS og/eller Star Alliance (eller andet fra butikken, partnere m.m.)
     
    larsroug, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Dog med den undtagelse (IMHO) at er man MEGET tæt på, kan investeringen i et MR eller to godt være god, men halvvejs - og med det mønster du beskriver - så, NOPE a NO GO!
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Hvis man skal lave en kynisk analyse på go light billetter, er det for mig sådan her.

    Sølv = Gratis bagage.

    Guld = Lounge adgang.

    Diamant = Meet & greet + goodie bag.

    Hvad der så er værdi, er individuelt. Den gratis bagage på sølv kortet har rigtig god værdi for mig som leisureflyer, der ikke flyver som en del af arbejdet. Der kan nemt spares en del penge på den konto når man gerne vil drøne afsted nogle gange om året.

    Guldkortet med lounge adgang har rigtig værdi hvis du som jeg sad i Helsinki lufthavn klokken lort om morgenen, og bare ikke orkede at høre på fem millioner finner som knævrede om kap med den bånd indspillede pipfugl i rygekabinen. Ro koster bare nogengange bare penge og er det værd. Maden i lounge derimod............er enhanced. Bare så du ved det.

    Diamant? Ved det ikke. Personligt kan jeg ikke se nogen fordel.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  14. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Åhjo, på visse udvalgte flyvninger kan man da få en gratis cola :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    synes også man skal have soft landing til guld i tankerne. Er man i en situation hvor næste periode byder på få flyvninger og man evt er nødsaget til at tage en MR der for at nå guld. Så havde jeg nok taget de ekstra turer i indeværende periode, således man var sikret star gold de neste 2 perioder
     
    Senest redigeret: 5/1/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Synes også selv at lounge-on-arrival er en utrolig dejlig perk :) er selv lige landet i Stockholm, hvor der lige blev tanket op med et stykke frugt og en kaffe, inden turen gik ned til bagagebåndet :)

    De havde også styr på EBD på SK402 - det blev til smoothie og Ringi :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hvis du har tid og penge - og alligevel skal flyve de 10x ture så go for it :)

    Diamant har nogle gode fordele

    - Mulighed for courtesy upgrades på long haul (jeg får typisk 1. pr år til business)
    - Lounge on Arrivial
    - Skrive email til diamond kundeservice hos sas der ofte tryller award tickets frem
    - Free drinks (sjov perk de gange man flyver long haul i GO og virkelig kan tømme vognen)
    - Point udløber ikke
    - Spare penge på MC premium kort (750 i stedet for 1500 kr)
    - Give (sælge) et EB Guld kort til en "ven"
     
    Claus Heine, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Udover man kan få perks ved at have status, så ville jeg nok beskæftige mig med, hvor ofte jeg ville få dem brugt. I min optik skulle der alligevel et temmelig frekvent rejseri til med et bestemt selskab for at jeg ville synes det kunne betale sig at lave noget som helt i retning af et MR. Perks'ne er vel i bund og grund først og fremmest interessante hvis man rejser meget og dermed får dem brugt.
     
    RasmusH, alexanderln, Ulrik og 8 andre "Synes godt om" dette.
  19. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Helt enig.

    I min verden er det at man er nødt til at lave milage run ofte tegn på at man ikke har/får brug for den status man er ved at jagte. Medmindre man virkelig mangler marginalen (måske 1 eller 2 flyvninger...
     
    Henry og jakobv84 "Synes godt om" dette.

Del denne side