Hej alle Jeg har fået det nye SAS Mastercard med mulighed for fly premium. Jeg har Diamond status og har hentet 200k+ point de sidste 12 måneder, så jeg burde kunne booke business billetter på oversøiske ruter, til Go pris. Jeg har haft fat i diamond kundeservice, og er godt nok blevet skuffet. Har forespurgt om en rejse CPH -> MIA -> CPH i sommeren 2018. Der er massere af ledige billetter til salg, på alle klasser, på de afgange jeg har kikket på. Vores familie på fem (to voksne + tre børn) er blevet tilbudt: 5 billetter på Plus, på udturen 2 billetter på Plus og 3 billetter på Go, på hjemturen. Da jeg spurgte om business billetter fik jeg at vide, at de bliver kun solgt til point, hvis Go og Plus er udsolgt. Det er første gang at jeg prøver at booke billetter med fly primium, men er ikke imponeret. Er der andre, som har erfaring med dette ? Meld gerne ind -Bekgaard
Flypremium har ikke noget at gøre med tilgængelighed af bonus billetter, og såfremt du er blevet tilbudt den tur for go-prisen, så er det et væsentligt fremskridt med at mixed cabin billetter nu virker med flypremium. Jeg forstår udemærket din fustration, men på den anden side virker det også vildt hvis de havde haft råd til at sælge ~15% af business kabinen på 2 afgange for 210.000 point, næsten et år før afgang. Mit indtryk er at de frigiver 2 business pladser ~330 dage ude, 4 i plus og 4 i go, så de har været lidt fleksible... Har du set hvad der i forvejen var til salg af bonus pladser?
Iflg. https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List Er der pt meget få bonusbilletter cph-Miami på business. Måske er det det, sas medarbejderen mente?
Tak for feedback. Prøvede at booke selv, men kunne ikke booke fem bonusbilletter selv, så derfor fangede jeg kundeservice. Feedback var mere præcist, at de kunne booke på Go/Plus nu, og tættere på afgang kunne de spørge om opgradering til Business, hvis de andre klasser var udsolgt. Som sagt, er det første gang jeg prøver at booke bonusbilletter. Objektivt set, må bonuspoint vel være afskrevet med en værdi, når de tildeles en bruger. Om jeg booker 2 billetter på en afgang og 3 billetter på en anden, må jo koste SAS det samme som 5 billetter på en afgang. Nå, men det vil stadig være spændende at høre, om der er andre med erfaringer med bookning af premium billetter.
Det er et skjult benefit som virkelig er guld... eller diamanter... værd! Så længe det kan lade sig gøre. Principielt jo, men! Spørgsmålet er jo nok hvor mange billetter de alternativt ville kunne have solgt på hver afgang og dermed eventuel mistet fortjeneste. Jeg kunne forestille mig at det var bedre for dem at have muligheden for at sælge billetterne flere forskellige dage. Men det er nok en kompliceret sag Ellers enig i at flere erfaringer ville være godt, jeg håber at når de vil booke mixed cabin, så betyder det one-way også (snart) er klar!
Jeg ville booke billetterne nu og så forespørge når du kommer tættere på. Det har jeg ihvertfald haft god erfaring med på destinationer som NYC og Tokyo. Dog er Miami vist ret eftertragtet på business...
Jeg efterspurgte i sidste uge specifik nogle billetter på Biz CPH-MIA og retur sommeren 2018. Svaret var at de kun kunne booke Plus billetter nu, men 1-2 måneder før afrejse kunne jeg spørge om at få det ændret til Biz - "det lykkedes ofte for dem" som kundeservice skrev tilbage. Med fly premium og biz verden bestilte jeg derfor 2 x plus biletter til 120.000 point i alt, så krydser jeg fingre for de senere kan ændres til Biz til samme pris Alt i alt god service, specielt fordi disse billetter ikke var synlige online, jeg skrev til SAS diamant emailen og de tryllede dem frem.
Spårgsmål til eksperterne. På en award ticket kan man på den gøre brug af sin diamond status og få 2 ekstra kufferter med?
Det tror jeg ikke. Har flere gange oplevet, at jeg skulle vise mit EBG kort for at komme ind i Lufthansas Senator Lounge, når jeg reste på en bonus billet. Det må da betyde, at min status ikke er registreret på billetten. Jeg har aldrig haft det problem på normale biletter.
Når man som statuskunde booker bonus bliver status ikke registreret så derfor skal man vise sit kort ved indgang til lounges. Det betyder også at hvis f.eks skal bruge fast track i Düsseldorf bliver man afvist. Dette på trods af man bestiller billetten via ens profil hvor alle oplysninger er. Hvis man har brug for status fordelen på hjemrejsen, som .eksempel Star fast track og lounges, så få de flinke damer i SAS loungen til "at gå bagom systemet " og registrere EB nummer, så skulle det være klaret. SKIT er klar over problemet og arbejder på det, men har andre vigtige ting at få fikset først. No shit Sherlock .