Erfaringer Lufthansa upgrade/plusgrade

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 31/12/19.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Så kom der mail fra Lufthansa, hvor de tilbyder upgrade på min tur til Albanien i januar. Om det er en ny service - eller noget, selskabet konsekvent tilbyder, ved jeg ikke. Det er første gang i lang tid, jeg har en billet på økonomiklasse hos selskabet.

    Mine nuværende billetter er på economy (W), som giver 250 Eurobonus point pr. strækning. Jeg har afgivet mindste bud på 90 USD pr. strækning. Dog kun på udturen.

    Jeg er lidt spændt på at se, om mit bud går igennem - og hvad jeg får af EB point. Jeg kommer med opdatering, når der er nyt.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, CHIP og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Så vidt som jeg forstår LH´s system, så får du kun flere miles hvis du samler inden for M&M. Samme som ved SAS der kun giver ekstra til EB.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Takker for denne oplysning. Ja, så er det jo knap så interessant.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er vel altid om ikke interessant, så behageligt at flyve business frem for økonomi? - også selvom det ikke giver point på bogen :)

    Godt nytår, når den tid kommer.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Man får points efter den nye booking klasse - også til EB. Jeg brugte det tidligere i år hjem fra Washington.

    LH har også deres normale confirmed upgrade, hvor prisen stiger jo tættere du kommer på afgang - den kan købes på billetændrings siden.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Enig - men der er jo grænse for, hvad en opgradering fra Billund til Frankfurt er værd. Næppe 90 USD.
     
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om dette"
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det kan der være noget om - men fra den synsvinkel må du satse på en stor sum 'merpoints', ellers var det vel billigere simpelthen at købe point'ene..
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Ja, så er opgraderingen gået igennem på 2 legs: Billund til Frankfurt og Frankfurt til Wien. Jeg er blevet 180 USD fattigere. Men kan ikke finde booking class, så jeg må vente lidt endnu med at se, hvor mange EuroBonus point, det giver.
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  11. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Da jeg fløj til Canada i sommers, blev jeg opgraderet til Premium Eco med et Plusgrade bud. Jeg fik stadig kun EB point for den oprindelige bookingklasse.

    Skrev til SAS/EB kundeservice, som henviste mig til disse bestemmelser:

    3. Earning points

    3.4 EuroBonus members earn points on applicable flights in accordance with the class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades unless otherwise stated.

    In case the ticket is upgraded, but no new ticket is issued, the points are credited according to the original booking class.
    Jeg er spændt på hvor mange point du så får @Henry :)
    Det er dog lidt interessant at @Baadsgaard havde den komplet modsatte oplevelse og fik ekstra point for sin opgradering.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Det synes jeg også. Jeg kommer med fortsættelsen
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Ordlyden på SAS hjemmesiden er:
    3.4 Som EuroBonus-medlem optjener du point på gældende flyvninger i overensstemmelse med reservationsklassen, der oprindeligt er booket og betalt for, uanset opgraderinger eller nedgraderinger, medmindre vi har angivet andet.

    Spørgsmålet her er vel, hvad er “medmindre vi har angivet andet.”. Ved at bladre lidt videre, fandt jeg nok svaret selv:
    • Den oprindeligt bestilte klasse er grundlaget for optjening af point uanset opgraderinger.
    Vilkår: https://www.sas.dk/juridiske-oplysninger/eurobonus/eurobonus-vilkar-og-betingelser-1/

    Tekst omkring opgradering: https://www.sas.dk/juridiske-oplysninger/eurobonus/opgrader-star-alliance/
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Umiddelbart lyder det til tingene bliver blandet lidt sammen.

    Kigger man T&C for ACs Plusgrade, så står der flg:

    Screenshot 2020-01-04 at 10.06.06.png

    Kigger man på T&C for LHs Plusgrade, tror jeg det er den lille kommentar i bunden der gør forskellen:
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 4/1/20
    PENSIONISTEN, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg mindes også at vi fik efter den nye klasse, som så til gengælg var discounted business class uden points :-(
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  16. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Mener at konsensus fra Vielfliegertreff er, at "MyOffer" bud på opgradering havner i den laveste bookingklasse, der giver mindst lige så mange status-miles (til M&M) som den oprindelige (uafhængig af tilgængelige bookingklasser til salg).

    Mens fastpris-opgradering (som bekræftes med det samme) havner i den lavest tilgængelige bookingklasse (som kan være færre statusmiles end den oprindelige).

    Omend der også var en der blev opgraderet ved bud fra klasse Q (50%) til E (150%) så YMMV...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg kom vist til at blande hele Lufthansa Gruppen sammen. Nu jeg tænker over det, så for en god ordens skyld var det en fastpris opgradering betalt med EB points på en Austrian flyvning med optjening hos Eurobonus. M&M vil med stor sandsynlighed give et andet resultat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Så vidt jeg kan se på mit boardingpass, er billetten på Business i booking class P (som jo giver 750 EuroBonus point). Den oprindelige billet var booking class W (250 EuroBonus point). Hertil kommer, at jeg også får flere point i Lufthansas virksomhedsprogram (PartnerPlus Benefit). Det skulle give i alt 500 point på Business i stedet for de sølle 30, jeg får på economy (for de 2 segmenter: BLL-FRA-VIE).
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeg ville tro at Star Alliance Upgrade Award opgradering (betalt med point) havnede i award-klassen I? Og at man så fik point efter den oprindelige klasse (Y eller B normalt).
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Pokkers, du har ret. Min hjerne har tydeligvis taget skade af julefestelighederne og jeg husker helt forkert!
    Oprindelige klasse var Y, opgraderingsklasse kan jeg ikke grave frem, men I lyder ikke forkert. Der er i hvert fald tilskrevet 600 basispoints, som svarer til optjening for den oprindelige klasse. Jeg stiller mig i skammekro(g)en :oops:
     
    Beaglen, asf, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side