Erfaringer med Radisson Rewards

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 20/11/13.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Carlton Hotel, Bratislava
    Status: Concierge
    Booked: Billigst mulige standard
    Opgraderet: Ja - til Business Class
    Gave: En flaske sparkling water, noget frugt og andet godt

    Fint hotel med god placering i Bratislava. Stort værelse og rigtig lækker morgenmad (included som concierge) - bl.a. pandekager med varm chokoladesauce. Ikke voldsomt sundt, men skulle prøves. Lille tv - og strygebræt inde i et voldsomt stort skab - skulle nærmest stå inde i skabet og stryge skjorten :)

    Værelset:
    IMG_9648.JPG

    Velkomst på værelset:
    IMG_9649.JPG

    Udsigt fra værelset:
    IMG_9650.JPG
     
    Ulrik og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Normalt bestiller jeg værelser via hjemmesiden www.radisson.com. Altid det billigste værelse. Hjemmesiden tilbyder opgraderinger til bedre værelser mod betaling. Men her koster opgraderingen prisforskellen. Så der er ikke noget at tjene. Når bestillingen er gennemført, så tilbyder hjemmesiden en "standby upgrade" til 40% af prisforskellen. Og den bestiller jeg for at få et bedre værelse.

    Nå, men har så bestilt et par dage i Warszawa. Sidder på hotellet og finder så ud af, at jeg får brug for en nat mere. Tænker, at hvis jeg beder om den ekstra nat ved receptionen, så kommer jeg til at betale fuld pris (week-end prisen på en suite er 800 kroner). Derfor en ny bestilling på hjemmesiden med standby upgrade. Jeg sparer trods alt 300 kroner.

    Så jeg dukker up ved receptionen, forklarer at jeg i stedet for at tjekke ud har en reservation for en ekstra nat - og spørger, om jeg kan beholde værelset. Desværre kan deres EDB system ikke lige lægge 2 reservationer sammen, men de kan da tjekke mig ud på min gamle reservation og tjekke mig ind på samme værelse på den nye reservation. Fin service.

    Ved 14 tiden banker roomservice på døren. De har lige en velkomstgave til den nye gæst: Chokolade & vand. Bliver lige lidt forvirret - Nåja, jeg står jo som ny gæst i hotellets system :)
     
    PENSIONISTEN, THammer, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Var lige inde for at lave en reservation på en enkelt overnatning på Radisson (naturligvis på deres hjemmeside). Da jeg er tidligt ude, kan jeg få 10% rabat. Det er jo også værd at tage med.

    Skal lige tjekke, om morgenmad er med i prisen, men falder over denne bemærkning til prisen: No points/miles awarded

    Andre, der har oplevet tilsvarende?

    Hvis det begynder at blive standard, skal man jo altid tjekke det, der står med småt.
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Radisson Blu Alcron Hotel, Prague
    Status:
    Gold
    Booket: 2 nætter standard - billigst muligt
    Periode: Juli 2016
    Opgraderet: ja, til Show Room (det forstod jeg de sagde i receptionen. Kommer tilbage til det senere). Værelse 302, hvis du har lyst til at prøve.

    Gaver: 1 stor flaske vand (hver dag), chokolade og frugt første aften samt velkomstbrev til Michael & Julia med ønsket om en god "honey moon". Ringede derfor til reception, takkede for chokolade & frugt. Men kortet måtte være en fejl, da jeg ikke havde planer om at skifte navn og heller ikke skulle bruge aftenen i byen for at finde en "Julia". ;)

    Værelset er helt ny-renoveret - og meget specielt.

    Fin seng - men som det ses, er paneler og møbler holdt i mørke farver. Det går først nu op for mig, at der faktisk er små spejle i panelet bag ved hovedpuden.

    IMAG0082.jpg


    Et lidt højt arbejdsbord med høje stole. Over bordet en glasvæg ind til badeværelset. Nu spejler blitzen sig i ruden, så den tager kikket ind til badeværelset. Men ellers er der frit udsyn. Det er måske det, man kalder "Show Room"
    IMAG0085.jpg


    Men badeværelset er her:
    IMAG0090.jpg
    Vandhanerne er lidt specielle: Den varme hane i den forreste vask skal drejes til højre for at åbne, mens den varme hane i bagerste vask skal drejes til venstre. Det lykkedes ikke at få bruserkabinen med på billedet. Her er der også 2 haner. Den ene styrer vandstyrken og den anden temperaturen. Det kender jeg også fra blandingsbatteriet herhjemme. Men, der kunne da godt have været en forklaring. Den eneste forklaring var at hvis man drejede hanen til højre, så ville vandet komme ud af håndbruseren mens det ville komme ud af loftsbruseren, hvis man drejede til den anden side. Sjovt nok var det lige omvendt :p:p:p

    Toilettet er i et rum for sig - uden håndvask. Det fik jeg ikke taget et billede af.

    Der er en mega stor fladskærm og en meget behagelig sofa. Læg mærke til kaminen under fladskærmen (desværre ikke så let at se). Det lykkedes aldrig for mig at finde ud af, hvordan den skulle tændes. Men den er med lys (og ikke gas, som kaminen i Guldstuen i CPH). Måske er kaminen "Show room"
    IMAG0087.jpg

    Nedenunder ses det hele fra en lidt anden vinkel. Som det ses, så er der et mega stort spejl lige ved siden af fladskærmen. Jeg har aldrig oplevet, at et hotel har et mega stort spejl i værelset. Men måske er der nogen, der nyder at ligge i sengen og se sig selv. Kalder man det "show-room"?

    IMAG0092.jpg

    Er der nogen, der har et godt gæt på, hvad "møblet" under spejlet skal bruges til?


    Ellers ses det her neden under fra en lidt anden vinkel: Læg mærke til håndklæder og vandhaner. Jo, der gemmer sig såmænd et badekar under "låget". Er det det, man kalder "show room"?

    IMAG0103.jpg

    En lidt spøjs indretning. Men desværre kunne låget ikke holdes oppe. Så jeg fik aldrig prøvet badekaret.

    Desuden mange tekniske finesser, så det gik lidt tid før, jeg fandt dem alle:
    • Gardinerne styres fra et panel ved sengen. Der kan man trække dem for og fra
    • Lyset styres også fra et panel, hvor man kan tænde/slukke lamper + regulere lysstyrken
    • Der er også et panel til at styre kaminen - men det fik jeg aldrig til at virke. Ligesom jeg heller ikke kunne løfte låget til badekaret fra panelet.
    • På badeværelset er det også et panel, hvor man kan tænde/slukke lyset i brusekabinen, over håndvaskene og så kan man sandelig også sløre gennemsynet i glasruden til værelset via panelet (no show room)

    Da jeg tjekkede ud, fortalte chefen i receptionen mig, at week-endens sjove oplevelse på hotellet havde været mit telefonopkald første aften, hvor jeg takkede for chokoladen og fortalte dem om fejlen med lykønskningen til min "honey moon"
     
    Ulrik, tbh, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der soft-landing hos Club Carlson? Er i øjeblikket guld-medlem, men når sandsynligvis ikke at genkvalificere mig.
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg var matchet til guld og har kun haft et par ikke kvalificerende stays sidste år, men modtog alligevel et sølv kort i år. Så det må være et ja, med mindre noget har ændret sig.
     
    RasmusH "Synes godt om" dette.
  7. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Radisson Blu Plaza Hotel, Bangkok
    Status
    : Silver
    Booket: 3 nætter i et "Grand Deluxe" værelse
    Periode: August 2016
    Opgraderet: NEJ!

    Bemærkninger: Det er første gang jeg bor på et Radisson Blu hotel i Asien.
    Jeg havde på forhånd læst flere kommenterer/anmeldelser af dette hotel, som havde fået noget kritik for kun at opgradere status-medlemmer til ”Grand-Deluxe” værelser, hvilket blot er værelser placeret på en højere etage, fremfor til et af hotellets ”Business-Class” værelser med adgang til lounge, morgenmad og andre fordele.

    Derfor havde jeg på forhånd booket et ”G-DLX” værelse og håbet på en opgradering til næste ledige værelses kategori ved check-in.
    Her blev jeg i stedet mødt med et NEJ, til en opgradering. Sølv-medlemmer opgraderes ikke var svaret. Da jeg påpegede, at det faktisk var en fordel hos Club Carlson, fik jeg i stedet meddelelsen om at hotellet var fuldt booket og han desværre ikke kunne opgradere mig. Da værelserne alle er af samme størrelse og med samme indretning (med undtagelse af suiterne), spurgte jeg om han ikke bare kunne give mig de samme fordele som der hørte til værelsesopgraderingen, men det skulle han først forhøre sig om hos manageren og pludselig var der sørme alligevel et BIZ værelse tilgængeligt. Men jeg ville ikke få nogen af de privilegier, der ellers fulgte med værelset. Så hotellets opgradering, indebar at jeg blev rykket fra 24. sal og en etage op til 25. og der så ydermere hænger et fint lysende skilt udenfor døren med teksten ”Business Class”, i sandhed en joke.

    Hele check-in proceduren, varede næsten en time, fra jeg ankom, til jeg kunne åbne døren til mit rum for de næste tre nætter.

    - Desuden forsøgte receptionisten, at trække et beløb der var tilsvarende dagens rate for mit ophold, fremfor den jeg havde booket for en måned siden og fået yderligere nedsat, ved brug af kædens pris garanti. Der var godt 1.500 kr. i prisdifference og det er da også en slags penge!

    Selve værelset er fint og resten af dette nye hotel fremstår også i flot stand, men selve servicen fra personalet og anerkendelse af kædens status medlemmer, er ikkeeksisterende.

    En komplet anmeldelse af hotellet til forsiden, kommer i løbet af et par dage... :)
     
    Senest redigeret: 23/8/16
    tbh, Kristian, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Park Inn by Radisson Central Tallinn
    Status: Gold
    Booket: 2 nætter Family Room
    Periode: August 2016
    Opgraderet: Nej, fik hvad vi betalte for, et Family room med køjeseng, almindelig seng samt en udslået sofa.

    Gaver: 5 vouchers til øl, vand, vin, kaffe eller the. På rummet var der et stort fad med frisk frugt og nogle vand. Værelset virkede ret nyt og ret "funky" med et slags lysshow rundt om sengen. Så kan både bruges som børneværelse og til, at lave børn, som sådan...

    Morgenmaden var fint og specielt vaffeljernet var et hit, men desværre tog det 3:30 at lave en vaffel, så ret så lang kø...

    2016-08-26 20.05.37.jpg 2016-08-26 20.05.43.jpg 2016-08-26 20.05.48.jpg 2016-08-26 20.06.34.jpg
     
    PENSIONISTEN, clager, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Radisson Blu Liverpool
    Status: Guld
    Booked: Billigst mulige standard
    Opgraderet: Ja, superior room. (skulle bede om det)
    Gave: vand og cookies (kom heller ikke automatisk)
    Andet: Ankom kl. 14.20, stod i email at jeg kunne tjekke ind kl. 14.00, de fortalte mig det først var kl. 15 og at jeg stod til at få et standardrum til trods for hotellet slet ikke er fyldt. Måtte komme tilbage 1 time efter og fik et superior-room (som er standard men har havudsigt). Skulle også lige have et andet kreditkort da de heller ikke tog DC som jeg ellers bestilte med på hjemmesiden. På værelset manglede velkomstsgaven som ventet og minibaren var tom og slukket. Lampen på skrivebordet virker heller ikke. Lidt op ad bakke...

    Sengen,badeværelset og pool-området er dog helt ok -.-
     
    Kristian og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Tidligere havde Radisson en politik om, at hvis noget ikke var i orden, blev det ordnet. Ellers skulle man ikke betale for overnatningen (Måske var det helt tilbage i SAS-tiden).

    Jeg oplevede engang, at lyset i entreen ikke virkede. Ikke noget alvorligt, men jeg bad dem da om at ordne det. Det skete ikke. Så da det traditionelle spørgeskema kom efter opholdet, skulle jeg da lige lave en bemærkning om denne mangel. 3 dage senere var pengene tilbageført til mit kort.
     
    Kristian og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Radisson Blu har stadig en 100% Satisfaction Guarantee og skriver selv følgende på deres hjemmeside:

    "Radisson Blu’s Yes I Can! service spirit gives us real standout in our fiercely competitive industry. We love what we do! And as proof of that, we’re proud to offer a special 100% Satisfaction Guarantee.

    Radisson Blu is committed to ensuring every guest enjoys 100% satisfaction. If you’re unhappy with any aspect of your experience, just let us know during your stay and we’ll swiftly do all we can to put things right.

    We want you to keep coming back again and again. So we strive to deliver an exceptional level of service at all times – and any guest problem is addressed with real urgency.

    If your complaint remains unresolved – or you leave disappointed – any one of our staff can invoke the 100% Satisfaction Guarantee. If we can’t, you won’t pay. It’s that simple…Radisson Blu: that’s our promise to you!"


    Selv erfarede jeg dog, at garantien ikke er det mindste værd (ihvertfald ikke På RB i Bangkok, læs evt. mine problemer i mit indlæg d. 23. august). Jeg havde på forhånd skrevet en mail til hotellets general manager og gjort opmærksom på min utilfredshed, så han og personalet havde muligheden for at løse problemet før jeg checkede ud, hvis ikke ville jeg gøre brug af tilfredshedsgarantien.

    Fire dage gik og jeg hørte intet, derfor valgte jeg at påberåbe mig garantien ved check-ud, hvor både receptionisten og manageren, var totalt ignorante. De indrømmede at det var en fejl at jeg var blevet fortalt, at jeg ikke kunne gøre brug af fordelene der kom med min nye værelsestype, jeg blev opgraderet til, men det var så også det.

    Men de tilbød da en kompensation: De ville godt betale min taxi til lufthavnen, til en værdi af 40 kr., hvilket jeg afslog. Mente selv at værdien for gratis tøjrens, lounge adgang og morgenmad i tre dage oversteg dette beløb, så afslog.
    Det er altså svært, at gøre brug af garantien i den virkelige verden, da personalet altid kan afvise din klage og lukke sagen med det samme. I sandhed svindel!
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har netop modtaget 38.000 pts i kompensation efter jeg skrev en mail til hotellet.
    Må sige at være langt mere end hvad jeg havde forventet (skrev ikke engang noget om Satisfaction Guarantee), men må siges at være en fornem gestus af hotellet.

    Man kommer næsten til at føle sig som dem fra LoyaltyLobby's Compensation Clinic ;) ^^
     
    Henry, asf, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Faldt lige over den her... hehe man skulle tro vi var gift. Det kunne jeg "måske" også godt finde på ;-) Altså, det er jo super praktisk at have de der lækre produkter i små beholdere til alt muligt bagefter. Det var en dyr oplevelse at have Kiehls produkter på The Raleigh i Miami for et par år siden, jeg er blevet en god fast kunde nu...
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Måske du ligesom min kone, @clager, @Ulrik og jeg også er indbygger i Rudersdal kommune :)

    Personligt er jeg nu fast bruger af Kiehls mens jeg (eller min kurér ;)) slæber Honest Co. produkter hjem fra US
     
    Baadsgaard, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jo selvfølgelig, man bruger jo ikke Kiehls andre steder i landet :D
     
    clager, Baadsgaard, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Skal måske til Moldova senere, så skulle lige tjekke Radisson i Chisinau.

    Jeg tager helt sikkert dette værelse (som i øvrigt er det billigste): 100 kvadratmeter ;););)
    Radisson.png
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Vi må lave et IF jule arrangement på Café Emil i Holte eller andetsteds i nærheden af 2840 så!
     
    Ulrik, Baadsgaard, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Helt sikkert. Jeg er klar :cool:
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fedt! Tror vi må sørge for en dørmand der kan tjekke sygesikringsbeviser for bopæl i kommunen ;)
     
    Ulrik, Baadsgaard, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Jeg bor i nabo kommunen 2960, så vi kan også holde det på Rungsted Havn ;)
     
    Ulrik, clager, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  21. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sikke kry du er blevet @jakobv84 efter du forlod os i København K, som jo er landets hovedstad, med Byens Bedste Hold osv osv :D - tror det er os (Socialdemokrater og Enhedsliste (sigh..)) der skal indføre sygesikringstesten..

    Men synes da et julearrangement kunne være helt fint.. - måske det så skulle være i en anden tråd..
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  22. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Haha. Men ja lad os da få noget op at stå til juletid i en ny tråd. Det er jo mest fordi alle os fra forstæderne ikke kender alle de smarte steder inde i K ;)
     
    Ulrik, Henry og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side