Erfaringer med Radisson Rewards

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 20/11/13.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvorfor får du 50.000 for 2 nætter?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Udløser 50.000 pts da han så sammenlagt har boet over 8 nætter i den løbende kampagne
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Ja okay, så giver det meningen :) Jeg nøjede med 2 nætter totalt og jeg fik hvertfald ikke 50k :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. bigmh13

    bigmh13 Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Country Inn & Suites By Carlson, Newark Airport, NJ
    Status: Guld
    Booket: Standard værelse
    Periode: 27. marts 2017
    Opgraderet: Ja til one bedroom suite
    Andet: Velkomstpakket med lidt "godter" ved ankomst
     

    Attached Files:

    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Henry, RasmusH og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Spørgsmål: Er det tilladt for mig at booke et hotel med mit club carlson kort, uden selv at deltage.

    Eks. Til kæresten og hendes veninde? Og får de samme fordele? (guld=upgrade, måske!)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg forstår dit spørgsmål som: Kan du bruge dine point til at betale for et hotelophold, hvor du ikke selv deltager.

    Jeg har gjort det flere gange - uden problemer.
     
    Nj4220 "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Okay, tak for det :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Men husk at bede dem om at betale alle ekstra måltider etc. via værelsesregningen, så du får point for det.;)
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Det er jeg ikke sikker på: Skal man ikke selv bo på værelset, for at få point (eller i hvert fald på et værelse i samme gruppe-booking)?
     
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    tror der snakkes om 2 forskellige ting.

    Kan du bestille et værelse med points for en anden person: Ja

    Kan du bestille et værelse via din egen profil men lade nogle andre bo der og nyde godt af dine fordele samt points/stay-optjening: Nej
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jo officielt ifølge reglerne. Men jeg har altid fået point, selvom jeg ikke boede der ifm. ophold booket helt eller delvist på mine point for andre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Du kan få point for andres ophold, hvis det er en gruppebooking - og du bor på hotellet mindst lige så længe som resten af gruppen. Det har jeg i hvert fald gjort.

    Der er et maksimum på antallet af værelser - men det kan jeg ikke huske
     
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja, du kan få points for 2 værelser... men tror spørgsmålet går på om man kan booke uden selv at være på hotellet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Jeps, ønsker at booke - for point.
    Kommer ikke selv til at deltage i turen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Principielt er det imod T&C, men jeg har haft held med det et par gange både med hilton kæden, IHG og starwood, forestiller mig at det ikke er meget anderledes med CC.
    Jeg kunne forestille mig 3 udfald:
    1. Ingen problemer, alt går smooth og de får fordele fra CC guld hvad end de må være
    2. Det går med at få værrelset, men ingen fordele
    3. Reservationen er i dit navn, og selvom du har skrevet din kæreste på som gæst, så stritter de imod, når du tydeligvis ikke har intentioner om at dukke op når de er 2 i andre...
    Jeg tror 3. udfald er usandsynligt, men det ville jo være inden for deres ret. Jeg tror også 1. udfald er mere sandsynligt end nr. 2 når det er prepaid, men jeg har oplevet kommentare om at det ikke var meningen, og så mange gange har jeg heller ikke prøvet det.. Og igen ikke med CC.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Nu har jeg fået lidt mere tid til at svare - så her uddybningen:

    Jeg har booket værelse betalt med point til andre i familien (og jeg skulle ikke selv med på turen). Det gik fint på hjemmesiden (hvor jeg skrev navnene på gæsterne - og jeg var ikke med i bookningen). Jeg modtog en bekræftelse på bookningen fra systemet - alt var i orden.

    Derefter fremsendte jeg bookningen til hotellets reception med et spørgsmål som: "Jeg har lige reserveret dette værelse til min niece og vil lige høre om reservationen er OK". Jeg har altid fået svaret: Ja, vi glæder os til at modtage din niece.

    Denne bekræftelse er skrevet ud og min niece har haft den med (bare for at være helt sikker på, at der ikke skulle opstå problemer ved check-in).

    Det har altid virket på Radisson i Aarhus (flere gange), Odense og Ålborg.
     
    Nj4220 "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113

    Jeg har forsøgt at nærlæse betingelserne. Er ikke helt sikker på, at jeg har fattet det, men jeg læser det sådan:
    • Man kan max få 100.000 point på kampagnen i perioden
    • Man får 40 ekstra point for hver USD man bruger oven i de 20 point man altid får.
    • For en overnatning søndag nat eller mandag nat, får man 5000 point oven i hatten, men max 10.000 point (altså max 2 nætter)

    Og så min beregning:
    • Jeg regner med at have mindst 2 overnatninger fra søndag til mandag, så jeg henter de 10.000 point. Træls begrænsning
    • Derfor er der 90.000 point tilbage, som jeg kan "jagte". 90.000 point = 2.250 USD. Det kommer jeg formentlig ikke op på, da jeg kun har private ophold (og er arbejdsramt, så der er ikke megen fritid).
    Har jeg overset noget?
     
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    I betingelserne står:
    To earn 40 bonus Gold Points per US. Dollar spent on Eligible Stays in addition to the 20 standard Gold Points per U.S. Dollar spent on Eligible Stays (“Triple Points”), you must register online

    Jeg har aldrig før hørt om "Bonus" og "Standard" point. Er det blot for at tydeliggøre de forskellige typer point - eller er der en reel forskel?
     
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Aqua, Chicago, IL
    Status: Concierge
    Booket: Standard værelse 3 nætter
    Periode: maj 2017
    Opgraderet: Ja, til noget high floor
    Andet: Vand og noget nødder/rosiner. Adgang til Business lounge som Concierge, hvor morgenmad blev serveret.

    Hotellet er det første Radisson Blu hotel i US og er 3 år gammelt. Det ligger nederst i en pæn høj bygning tæt på vandet/Navy Pier. Til og med 19. etage hører til hotellet. Lokationen er perfekt for det meste downtown-agtige og med meget tæt på vandet og parkerne kommer man nemt omkring til fods. Der er en del løbestier i parkerne og nede langs vandet. Jeg tog toget fra lufthavnen og gik det sidste stykke til hotellet - ca 800 meter. Der er indendørs og udendørs pool, et kæmpe stort fitness area og udenfor er der sammen med poolen et stort område med noget park-lignende med grills, hyggekroge og en løbebane. Der er bar og restaurant på hotellet. Fik burger i baren og rib eye i restauranten - begge dele noget over normal hotel-restaurant niveau og når Concierge-rabatten blev trukket fra, var prisen faktisk også okay.
    Business Loungen - som jeg havde læst om på forhånd - fik jeg adgang til som Concierge-medlem. Den er åben fra 6:30 morgen til 20 aften og der serveres morgenmad der for dem, der har adgang og så er der noget drinks om aftenen. Ikke på Hilton Lounge niveau, men okay. De glemte at fortælle mig om adgangen, men bekræftede i checkin, da jeg spurgte og efter at de havde slået noget op i systemerne.

    Værelserne er fine - ikke store, men ok. Blev ved checkin spurgt, om jeg behøvede housekeeping under mit ophold, hvilket jeg ikke mente var nødvendigt og for det ville jeg så få 1500 points. Kan ikke se om jeg rent faktisk har fået det og housekeeping dukkede da også op på 3. dagen.....

    Det er et ok hotel og fin til prisen.

    IMG_2700.JPG IMG_2701.JPG IMG_2702.JPG IMG_2703.JPG

    Hotellet set udefra. Det hedder jo aqua og man har i arkitekturen forsøgt at få noget aqau med ind - ser ret ok ud:
    IMG_2713.JPG

    Udsigt fra værelset over mod noget park-halløj (udsigt modsat Magnificent Mile)
    IMG_2871.JPG

    Udsigt ned mod vandet og ud over hotellets egen "roof-top" park med løbebane, pool osv. Folk grillede nede på de opstillede 4 gasgrills (nederst til venstre. Der ligger iøvrigt nogle restauranter lige over for her samt noget local farmed food supermarked.
    IMG_2873.JPG
     
    SophieHendriksen, Schlandy, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side