Erfaringer med Radisson Rewards

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 20/11/13.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Er der nogen herinde som har forsøgt sig med Radisson Blu Resort Trysil eller Radisson Blu Mountain Resort & Residences Trysil?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Ja, jeg bookede en weekend for point sidste vinter. Værelserne er små, og der var fuldt booket, så ingen værelsesopgradering, da vi var der. Ellers et fint sted direkte på pisten.

    Nogen specifikke spørgsmål?
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Radisson Blu Santon - Johannesburg
    Status: Gold
    Booket: Standard værelse via Club Carlson
    Periode: December17
    Opgraderet: Ja, til Business Class værelse med lounge adgang.
    Andet: Ikke andet tilbudt eller stående på værelset

    Dette hotel er ganske stort og har gode faciliteter. Dertil ligger det tæt på Nilson Mandala Square og de har en gratis shuttle service til dette og andre steder.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak, jeg var egentlig bare nysgerrig på om det duede. Det så fint ud på websitet, men har generelt ikke gjort det så meget mht. ski i Norge, så vidste ikke hvad jeg skulle sammenligne med. Overvejede at bruge EB point på en tur derop og gider ikke bo i lejlighed for en weekend. Ved du hvordan man kommer fra OSL og dertil inkl. 7 årigt barn og masser af grej?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Nu ved jeg ikke hvor garvet din 7 åring er, men ski i Trysil er super børnevenligt.
    Radisson blu resortet ligger på den side, hvor der er mest liv, og vil klart forelså det. Her har du også "troldeskoven" lige ved siden af hotellet.
    Ulempen for voksne som er lidt erfarne på ski, er at pisterne er korte, og man bruger derfor uforholdsmæssigt meget tid i lift. du har et par sorte pister, men de kan nok i bedste fald sammenlignes med røde pister i alperne, og er som sagt korte.
    Fra Gardermoen kører der busser til Trysil hver 2 eller 3 time, tager ca 3 timer og koster ca 650 nok T/R så vidt jeg husker.....
    kan være billigere med en lejebil og det tager ca 2 timer at køre der op.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  6. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Vi fløj BLL-OSL, også med eget grej, og endte med at tage lejebil fra Gardemoen til Trysil. Ca. 2 timer på gode veje.

    Vi overvejede også bussen "Trysil-ekspressen", men pris og fleksibilitet på lejebilen gjorde bussen uinteressant.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    1000 tak for tilbagemelding. Den 7-årige har stået på ski siden han var 2,5 og sammenlagt ca. 11 uger og kommer ned af alle farver, så vi er ikke så afhængige af om terrænet er svært men foretrækker tæt på lift/pist, alternativt ski concierge. PS. Hvad er Troldeskoven? Jeg synes generelt ikke det er så attraktivt med Norge og ski, men tænkte det kunne gå for en weekend og det var en værdig måde at bruge EB point på?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Troldeskoven er børneområdet, men det bliver nok lidt kedeligt for din 7 åring tror jeg. Vil helt klart anbefale at bo på den side hvor Radisson bli resort ligger så. Der fra er der nem adgang til hovedliften som tager dig til topområdet. der fra kan du så vælge at køre i 2 forskellige områder, hvor af det ene er lidt mer udfordrende end det andet, men du finder du hurtigt du af :) Ellers er Norge jo billig nu for jer med danske dollars. 100 nok tilsvarer lige nu ca 75 dkr
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  9. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    525
    Point:
    93
    Øv...

    havde tilmeldt mig to-tre forskellige kampagner med udløb d. 31. Jan 2018, og fik efter et ophold i sidste uge point, men fra kampagnerne var der intet. Kampagnerne var bl.a. annonceret her på siden (nej det er naturligvis ikke IFs skyld...). Efter tilmelding til kampagnerne fik jeg bekræftende mail om at jeg var med (bl.a. instant silver status, og 15.000 point ved første ophold), men fik så denne mail efter kontakt til kundeservice:

    These offers were sent to select Club Carlson members through a private email offer. In order to qualify there was a special link to register through that would have indicated you were selected for the offers. We do not show you AS registering through that link therefore you do not qualify.

    Andre der har prøvet lignende?

    Forresten kan jeg se at det er bedre at have flere stays, end at have overnatninger. Flere (større) byer har flere CC hoteller at vælge imellem, er det så dermed muligt/lovligt at f.eks. have et 7 dages ophold i én by, og skifte mellem hotel A og B, for at få 7 nætter = 7 stays? Nogle steder er der ikke andet end 500 meter mellem dem, og ja det kræver at man rejser "light"... Nogen der har prøvet hotellernes svar på mileage run på den måde?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Når man jagter Carlson status er det meget nemmere med stays end nights. Det er meget normalt at skifte hotel. Jeg har flere gange rejse let og haft flere stays back to back på det samme hotel. Checker ud morgen og checker ind igen om aftenen. Ofte tæller det også med.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,782
    Point:
    113
    Enig - men det afhænger af rejsemønster. Betingelserne er:
    • Sølvstatus: 10 ophold eller 15 nætter (gns 1,5 nat per ophold)
    • Guldstatus: 20 ophold eller 35 nætter (gns. 1,75 nat per ophold)
    • Concierge: 30 ophold eller 75 nætter (gns. 2,5 nat per ophold
    Så, hvis man eksempelvis forventer at have 6 ophold på i alt 12 overnatninger, så giver dette ingen status. Men har man 12 ophold (hver på en nat), så er man oppe på sølvstatus. Et lignende eksempel kan laves med de næste niveauer.

    Fordelene ved at skifte mellem 2 hoteller i samme by er klar:
    • Du får lettere status
    • Bedre mulighed for opgradering (da du kun lægger beslag på værelset en enkelt nat)
    • Velkomstgave hver gang du tjekker ind :D:D:D
    Og med højere status, får du flere point (normalt får du 20 point per USD brugt). Men statusmedlemmer får bonus (og dermed optjenes flere point, så man kan få flere bonus-nætter)
    • Sølvstatus: +15 %
    • Guldstatus: +35 %
    • Concierge: +75%
    Jeg ved dog ikke, om jeg ville have det ekstra bøvl ved at tjekke ud og tjekke ind hver nat (måske endda skifte hotel). Kunne nok være interessant for at få concierge hvis man allerede har 28 overnatninger og skal have et ophold på 2 nætter i slutningen af december.

    Hvis du har 2 overnatninger kunne du måske forsøge at forklare receptionen, at du har brug for 2 regninger, da den ene nat skal betales af firmaet, mens den anden er privat.

    Marriott er helt klar i mælet: Et ophold er sammenhængende overnatninger - uanset om man tjekker ind og ud under opholdet og uanset at man skifter værelse.
     
    Ali Taran og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  12. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Radisson Blu Alcron, Prag
    Status: Concierge
    Booket: Business class dag 1 og 2, standard dag 3 og 4
    Periode: December17
    Opgraderet: Fik deres største business class værelse og fik lov at beholde det alle 4 nætter

    Havde en rigtig god oplevelse på Alcron i Prag. Service og attention fra alt personale var helt i top.

    Havde booket business class værelse for points de 2 første nætter (66.000 point pr nat) og det gav 1000 czk kredit pr. Nat til brug i baren. Fantastiske drinks!

    Nat 3 var en free friday voucher og dag 4 var på corporate rate.
     
    Baadsgaard, alexanderln og Henry "Synes godt om dette"
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Det ender da med, at IF skal have et stamrum på Alcron også. Har brugt det nogle gange og fantastisk oplevelse hver gang og rigtig god morgenmad - incl egg benedict ;-)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,782
    Point:
    113
    Har også brugt Alcron et par gange - og er rigtigt glad for hotellet. Jeg kommer helt sikkert tilbage dertil. Havde faktisk besluttet mig for at lave en anmeldelse til forsiden - men så gik min PC-er med alle billeder i sort. Sådan er det jo, når man ikke laver sikkerhedskopier.
     
    SophieHendriksen, Claus Heine og frankbrix "Synes godt om dette"
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Radisson Blu Scandinavia Copenhagen
    Status: Gold
    Booket: Standard værelse via Club Carlson
    Periode: December 2017
    Opgraderet: Ja til et eller andet fancy hjørneværelse på 25 etage (sidste jeg boede her fik jeg et business room på 21 etage, som muligvis var lidt træt i det, men sammenlignet med det her, så var det top moderne...når jeg kommer til at tænke over det, så jeg ved faktisk ikke helt om det var en værelses opgradering eller tidsrejse jeg fik!)
    Andet: En flaske vand og et stykke chokolade.

    6FC2C4FE-DAD2-4469-9EBF-2CE55563A5AF.jpeg A44EB651-11C6-401E-BF69-73896D9B47A3.jpeg 155E3B3D-B307-4E21-BBE6-AA4F6B3DA976.jpeg F5AD1C1C-32C7-47B0-9024-482FAA4711DD.jpeg 2C7335C6-0F96-4C61-869E-A25491DEAB04.jpeg 90003A13-60BC-41B7-93C2-FF39BC09F04E.jpeg C1C929B8-48D4-47A6-9FF3-8743C30CB5B2.jpeg 29805406-6C04-43BA-A589-9BC526BFF61C.jpeg 240547A1-A05B-4288-9FD7-B922DF8734D1.jpeg D422475A-4EA6-47C4-89EF-CE7A585E2E1F.jpeg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Radisson Blu Santon, Johannesburg
    Status: Gold
    Booket: Standard værelse via Club Carlson
    Periode: December 2017
    Opgraderet: Ja til et Business Class værelse med Lounge adgang
    Andet: Der er lounge på dette hotel og det er virkelig en fin lounge.

    Værelse
    upload_2017-12-23_22-5-12.png

    Lounge
    upload_2017-12-23_22-6-10.png
     
    Henry, Baadsgaard og THammer "Synes godt om dette"
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Opdagede i dag at club Carlson app blev opdatetet og hedder nu Radisson Rewards.

    Spændende om der kommer mere end et navneskift.
     
    Henry, Henrik Olsen og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  18. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Opdatering også slået igennem her. Thumbs up til navneskiftet. Købte aldrig ind på "Club Carlson" - emmede for meget af amerikansk sleaziness. Spændende om navneskiftet er første led i en større opdatering...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Er skiftet fra Concierge til Platinum i status
     
    Senest redigeret: 5/3/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Er skiftet fra Guld til Sølv :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side